گزارش می گوید دیپلمات های آمریکایی احتمالاً حمله انرژی را هدف قرار داده اند ، در مورد کانادایی ها مطمئن نیستند

محتوای مقاله

اتاوا – گزارش جدیدی که از طرف دولت ایالات متحده سفارش شده است حاکی از آن است که انرژی رادیویی “هدایت شده” باعث آسیب دیدگی دیپلمات های آمریکایی در کوبا و چین در مغز می شود.

با این حال گزارش آكادمی ملی علوم در واشنگتن در بیان دیپلمات های كانادایی و خانواده های آنها در هاوانا كوتاه است و در عوض احتمال علل دیگر را باز می گذارد.

این گزارش آخرین تلاش برای توضیح بیماری مرموز موسوم به سندرم هاوانا است که از سال 2016 باعث ایجاد سردرد ، سرگیجه و مشکلات شناختی در دیپلمات های آمریکایی و کانادایی در کوبا شد.

اکنون پنج دیپلمات کانادایی و خانواده های آنها با اتهام بیش از 28 میلیون دلار از اوتاوا شکایت می کنند و می گویند دولت فدرال نتوانسته از آنها محافظت کند ، اطلاعات مهم را پنهان کرده و بیماری را ناچیز جلوه می دهد.

در حالی که گزارش آکادمی می گوید دیپلمات های آمریکایی به احتمال زیاد هدف حمله رادیویی انرژی قرار گرفته اند ، این احتمال دلیل دیگری برای بیماری دیپلمات های کانادایی را باز گذاشت.

پل میلر ، وکیل مدافع دیپلمات های کانادایی ، می گوید در حالی که گزارش چندین اشتباه در مورد موکلان وی دارد ، اما همچنین از اظهارات آنها مبنی بر حمله به آنها با استفاده از امواج رادیویی نیز پشتیبانی می کند.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=VIz_AJCto3c