چه زمانی واکسن آماده خواهد شد؟ جدول زمانی انتظار برای واکسیناسیون Covid پس از به روزرسانی Pfizer

ویروس کرونا ممکن است مطابقت خود را داشته باشد زیرا دانشمندان اعلام کرده اند که واکسنی را یافتند که 90 درصد در برابر ویروس جدید موثر است.

روز دوشنبه ، با اعلام این خبر ، غول دارویی ایالات متحده Pfizer اعلام كرد كه واكسن ویروس كرونا تقریباً كامل ساخته و بالقوه سریعترین واكسن تاریخ علمی شده است.

انگلیس در حال حاضر 40 میلیون دوز سفارش داده است – برای واکسیناسیون حداکثر 20 میلیون نفر کافی است ، زیرا هر فرد برای کار موثر به دو دوز نیاز دارد.

این همان چیزی است که در حال حاضر عرضه پیش بینی شده به نظر می رسد.

نوامبر

Pfizer در 9 نوامبر اعلام کرد که واکسن ویروس کرونا تولید کرده است که 90 درصد موثر است.

داده های ارائه شده تحلیل نهایی نیست ، زیرا فقط بر اساس 94 داوطلب ابتدایی Covid انجام می شود ، بنابراین با تجزیه و تحلیل نتایج کامل ، اثربخشی دقیق واکسن ممکن است تغییر کند.

این غول دارویی اطلاعات بیشتری در مورد آزمایش خود منتشر خواهد کرد ، از جمله داده های بیشتری در مورد اثر بخشی ، همراه با اطلاعات در مورد ایمنی و کیفیت ساخت تا 16 نوامبر.

واکسن ممکن است از سال جاری شروع شود (عکس: رویترز)

به گفته وزیر بهداشت مت هانکوک ، تنظیم کننده داروهای انگلستان با توجه به نتایج این آزمایش ، می تواند ضایعات Pfizer یا Oxford را “ظرف چند روز” از درخواست مجوز ارسال کند ، زیرا تجزیه و تحلیل داده ها گسترده است.

دسامبر

Pfizer تخمین می زند که حداکثر 50 میلیون دوز از واکسن موجود در پایان سال وجود داشته باشد ، با دو بار خنثی سازی برای هر بیمار ، با فاصله سه هفته.

وزیر بهداشت گفت که ارتش و کارکنان NHS در حال آماده باش هستند تا واکسن Covid-19 را از ابتدای دسامبر در سراسر انگلستان راه اندازی کنند و “هفت روز در هفته” با پزشکان عمومی ، مراکز واکسیناسیون جدید و داروسازان نقش مهمی دارند. برای اقدامات واکسیناسیون به پزشکان عمومی 12.58 پوند پرداخت می شود.

آقای هنکوک در پاسخ به این سال که آیا واکسن می تواند تا کریسمس در دسترس باشد ، گفت: “این کاملاً یک احتمال است” ، افزود که کلینیک های واکسیناسیون در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته باز خواهند بود.

لیست اولویت

لیست اولویت پیشنهادی کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمن سازی:

  1. افراد مسن ساکن خانه مراقبت و کارگران خانه مراقبت
  2. همه آن 80 سال به بالا و مددکاران بهداشت و مراقبت های اجتماعی
  3. همه آن 75 سال سن و بالاتر
  4. همه آن 70 سال سن و بیشتر
  5. همه آن افراد 65 سال به بالا
  6. بزرگسالان پرخطر زیر 65 سال
  7. بزرگسالان با خطر متوسط ​​زیر 65 سال
  8. تمام آن 60 سال سن و بیشتر
  9. همه آن 55 سال به بالا
  10. همه آن 50 سال سن و بیشتر
  11. بقیه جمعیت (اولویت تعیین می شود)

کارشناسان در زمینه تحقیقات مانند دکتر کریستین تایت بورکارد ، استادیار موسسه روزلین در دانشگاه ادینبورگ ، معتقدند که تعداد کمی از افراد واکسن را دریافت می کنند ، در صورت وجود. “اگر در انگلیس امسال اتفاقی بیفتد ، این کارمندان ICU هستند که واکسن می زنند و کارکنان مراقبت های بیمارستان”. وی گفت ، شخصی فراتر از آن بعید است.

وی گفت که اولین کاندیدای واکسن موفق در اواسط ماه دسامبر تأیید می شود ، انتظار می رود انگلیس و اتحادیه اروپا نیز از این روش پیروی کنند ، اگرچه این یک “چرخش باورنکردنی سریع” است زیرا هزاران صفحه داده برای بخوانید “، اگرچه به طور طبیعی فشار برای انجام این کار با خیال راحت و سریع وجود دارد.

ژانویه

Pfizer تخمین می زند این زمان رسیدن اکثر دوزها باشد – حداکثر 1.3 میلیارد. افرادی که در معرض خطر زیادی نیستند می توانند در این مرحله واکسن بزنند ، از جمله افراد زیر 55 سال.

به گفته کارشناسان ، ممکن است در این زمان واکسن های دیگری نیز در دسترس قرار گیرد ، زیرا 11 واکسن در مقیاس بزرگ در مرحله آخرین آزمایشات کارآیی قرار دارند.

سر جان بل ، استاد پزشکی در دانشگاه آکسفورد و عضو نیروی کار واکسن دولت ، گفت که اگر “در طی ماه های آینده” دو یا سه واکسن “پس از اعلامیه Pfizer / BioNTech وجود داشته باشد ، تعجب نخواهد کرد.

وی در جلسه مشترک کمیته بهداشت و مراقبت های اجتماعی کمون و کمیته علوم و فناوری گفت: “من فکر می کنم این سفر به یک واکسن یک سفر طولانی بوده است و من فکر می کنم این خطر وجود دارد که مردم اهمیت اعلامیه را دست کم بگیرند.”

پیشنهادات دانشگاه آکسفورد / AstraZeneca ، م ،سسه محصولات بیولوژیکی ووهان / Sinopharm و م Biسسه محصولات بیولوژیکی پکن / Sinopharm از جمله واکسن هایی هستند که به این مرحله رسیده اند.

فوریه و بعد از آن

این واکسن هنوز در انگلیس تجویز می شود ، حتی اگر پیش بینی های اولیه دقیق باشد.

در آن سوی اقیانوس اطلس ، دولت ترامپ گفته است که مقدار کافی واکسن برای همه 330 میلیون نفر از ساکنان ایالات متحده که می خواهند تا اواسط سال 2021 میلادی داشته باشد ، خواهد داشت.

در جاهای دیگر ، رهبران جهان در مورد عرضه گسترده محتاط بوده اند. سازمان بهداشت جهانی نتایج را بسیار مثبت خواند اما هشدار داد که شکاف بودجه ای معادل 4.5 میلیارد دلار وجود دارد که می تواند دسترسی به آزمایشات ، داروها و واکسن ها را در کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​از جمله ذخیره سازی واکسن در -80 درجه کاهش دهد.

در حالی که دولتهایی مانند انگلیس برای تأمین 340 میلیون دوز شش واکسن مختلف پول جمع کرده اند ، فقیرترین دولتهای جهان در فکر این هستند که آیا مردم آنها عقب می مانند (عکس: REUTERS / دادو روویچ)

ینس اسپان ، وزیر بهداشت آلمان ، گفت: بین 55 تا 65 درصد از مردم برای شکستن پویایی گسترش COVID-19 نیاز به واکسینه شدن دارند ، و افزود که او انتظار ندارد قبل از سه ماهه اول عکسبرداری انجام شود از سال 2021