چاک یگر ، اولین نفری که مانع صوتی را شکست ، در سن 97 سالگی درگذشت

محتوای مقاله ادامه داشت

با دنده های شکسته منصرف نمی شود

او چند روز قبل در یک سوارکاری دو دنده شکسته بود اما از ترس اینکه او را زمین گیر کنند به مافوق خود نگفت. به دلیل درد ، او مجبور شد با استفاده از یک چوب جارو بریده شده کابین خلبان X-1 را قبل از پرواز ببندد.

یک بمب افکن B-29 X-1 را 26000 فوت (7925 متر) بالاتر از صحرای موهاوی کالیفرنیا حمل کرد و آن را رها کرد. نه مهندس یگر و نه مهندس هواپیمایی نمی دانستند که آیا هواپیما – یا خلبان – قادر به کنترل سرعت بی سابقه بدون شکستن است. اما یگر X-1 31 فوت (10 متری) را که از اکسیژن مایع و الکل نیرو می گیرد ، به 1.06 ماخ رساند ، یعنی حدود 700 مایل در ساعت (1126 کیلومتر در ساعت) با 43000 فوت (13000 متر) ، مثل اینکه پرواز روتین.

پس از 14 ماه پس از قطع شدن شلیک در پروازی که گام مهمی در جهت اکتشافات فضایی بود ، این کاردستی را که به نام گلنیس ، که در آن زمان همسرش بود ، به پایین بستر خشک دریاچه سرازیر کرد و با آرامش آورد.

یگر گفت که قبل از پرش از مقیاس بدون دست انداز ، یک قرائت 0.965 ماخ را روی سرعت سنج خود یادداشت کرده بود.

وی در زندگی نامه خود با عنوان “جوان تر” نوشت: “من رعد و برق بودم.” “بعد از همه اضطراب ، شکستن سد صوتی کاملاً یک مسیر سریع هموار شده است.”

یجر از داشتن شغلی که او را با هر دور تردد به آستانه مرگ می برد بی احساس نبود – مانند پرواز 1953 که پس از اصابت ماخ 2.4 و سپس از دست دادن کنترل هواپیما به مدت 51 ثانیه ، با خیال راحت X-1A خود را فرود آورد.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این ویدیو انجام نشد.

https://www.youtube.com/watch؟v=ejiyTlQ9SjE

وی به مصاحبه کننده گفت: “این وظیفه شماست که با هواپیما پرواز کنید.” “اگر در آن کشته شوید ، به هر حال از آن چیزی نمی دانید پس چرا نگران آن هستید؟”