“پسر طلایی” آرژانتین از 8 سالگی ، که گفت کوکائین “سخت ترین رقیب” او بوده است

ادای احترام از سرتاسر جهان برای دیگو مارادونا ، نیروی فوتبال طبیعت که به دلیل مهارتهایش در زمین مانند یک خدای بزرگ مورد ستایش قرار می گرفت و توسط شیاطین خود در حالی که خارج از آن بودند ، پایین آمد و پس از حمله قلبی درگذشت.

این بازیکن 60 ساله ، که به عنوان یکی از بهترین بازیکنان بازی زیبا شناخته می شود و برای بسیاری به عنوان بزرگترین بازیکن خود شناخته می شود ، در ماه ها و سال های اخیر دچار بیماری ناخوشایند شده بود ، قبل از اینکه تسلیم ایست قلبی در خانه خود در بوینس آیرس شود – پایتخت آرژانتین جایی که وی در فقر به دنیا آمد و از آن به شهرت جهانی رسید.

پله ، ستاره برزیلی که نزدیکترین رقیب مارادونا برای دریافت افتخار آفرین ترین فوتبالیست قرن 20 است ، با ادای احترام به دینام آرژانتین گفت که دوست خود را از دست داده است. این بازیکن برزیلی اضافه کرد: “مطمئناً روزی ما در آسمان بالا با هم یک توپ خواهیم زد.”

آرژانتین برای مردی که به عنوان یک نوجوان زودرس لقب “Pibe de Oro” یا “پسر طلایی” را بدست آورد ، سه روز عزاداری اعلام کرد ، احتیاطی که تا زمان مرگ در او ماند.

“به دست خدا”

دیگو مارادونا آرژانتین را به پیروزی مقابل آلمان غربی در جام جهانی 1986 مکزیک رساند (عکس: خبرگزاری فرانسه / گتی)

بازیساز خط میانی خط گیر که پیراهن شماره 10 را نه تنها در سرزمین مادری خود بلکه در سرتاسر جهان برای خودش ساخته بود ، سه هفته پیش تحت عمل لخته شدن خون در مغز قرار گرفته بود. وی هنگام بهبودی از عمل جراحی در خانه اجاره ای خود در حومه شمال بوینس آیرس دچار حمله قلبی شدیدی شد.

سالها سو abuse مصرف مواد مخدر ، چاقی و اعتیاد به الکل لطمه ای به بدن این ورزشکار کم وزن اما یک بار تنومند وارد کرد که با هزینه رویاهای انگلیس برای کسب افتخار در جام جهانی در 1986 ، ویرانگرانه مهارت خود را در صنعت خود به نمایش گذاشت. در چهار دقیقه تلاش نجیبانه در یک بازی مرحله یک چهارم نهایی با انگلیس در مکزیکو سیتی ، مارادونا گل تسبیح آور “دست خدا” را به ثمر رساند و دروازه بان پیتر شیلتون را با بازوی چپ راستش عبور داد و سپس به عنوان بزرگترین گل انفرادی که تاکنون به ثمر رسانده است .

“/>

ادامه مطلب

دیگو مارادونا: بهتر است به یاد خدای فوتبال بروید ، نه کاریکاتور پف کرده و جذاب

کاپیتان آرژانتین تنها 11 بار لمس کرد تا بیش از نیمی از طول زمین را طی کند ، پنج بازیکن انگلیس را قبل از به ثمر رساندن گل به ثمر رساند ، زیرا با عبور از مقابل حریفان خود با نشان دادن توانایی علامت تجاری خود برای دریبل زدن ، انگار توپ به نوعی چسبیده است پای او این اجرای روزنامه فرانسوی بود L’quipe مارادونا را به عنوان “نیمه فرشته ، نیمه شیطان” توصیف کند – مفهومی که وی را در بیشتر دوران حرفه ای خود دنبال می کرد.

گری لینهکر ، که در شکست 2-1 برای انگلیس گلزنی کرد و در نهایت مارادونا تیمش را به صعود به جام جهانی 1986 رساند ، دیروز گفت: “با فاصله ای بهترین بازیکن نسل من و مسلماً برترین بازیکن در تمام دوران. پس از یک زندگی پربرکت اما پریشان ، امیدوارم که سرانجام آرامش در دست خدا پیدا شود. “

قهرمان سازی

دیگو مارادونا در سال 1984 با پرداخت مبلغی به سابقه به ناپولی منتقل شد (عکس: AP Photo / Natacha Pisarenko)

مرادونا در سن هشت سالگی در زمین غبار شهر محراب خود توسط مربی جوانی که باعث شد کودک ماهر غیرقابل احتیاط کارت هویت خود را تولید کند تا ثابت کند سن وی به طور قابل توجهی زیاد نیست ، استعداد داشت. مارادونا اولین بازی حرفه ای خود را با آرژانتین جونیورز از بوینس آیرس انجام داد در سال 1976 ، 10 روز قبل از 16 سالگی

چند دقیقه پس از ورود به زمین ، نوجوان یک جوز هندی انجام داد ، و توپ را از طریق پاهای یک حریف باتجربه بازی کرد که فقط به دنبال دیدن توپ و مارادونا بود.

این همان احساس گیج کننده ای بود که طی 20 سال آینده دهها نفر از بهترین مدافعان جهان تجربه کردند زیرا او برای پرداخت هزینه های پی در پی رکورد جهانی ابتدا به بوکاجونیورز و سپس به دو باشگاهی که نام خود را ایجاد کرد – بارسلونا و ناپولی رفت. .

“/>

ادامه مطلب

دست خدا از دیگو مارادونا: چگونه دو گل برابر انگلیس بهترین و بدترین بازیکن بزرگ آرژانتین را نشان داد

مارادونا یک استاد غریزی در حمله بود. او با استفاده از سرعت مخرب و غیرقابل پیش بینی بودن خود ، با دویدن بافته و شانه انداختن خود ، دفاع را به وحشت می اندازد و با استفاده از مرکز ثقل کم خود ، قبل از گلزنی با پای چپ – قدرتمندترین سلاح خود ، افراد قبلی را فریب می دهد. سالواتوره باگنی ، که در ناپولی با مارادونا بازی می کرد ، گفت: “هرچه در ذهنش فکر می کرد ، این کار را با پاهای خود انجام داد.”

ناپولی

عادت کوکائین که در زمان حضور در بارسلونا آغاز شده بود ، او را تا پایان دوران بازیگری و عمیق در دوران بازنشستگی شکار کرد (عکس: JORGE DURAN / خبرگزاری فرانسه / گتی)

در ناپل بود که وضعیت مارادونا به عنوان یک خدای فوتبال حداقل تا آنجا که به ساکنان شهر چرب جنوب ایتالیا مربوط می شد ، تأیید شد. هنگامی که او در سال 1987 تیم ناپولی خود را به اولین قهرمانی سری A ایتالیا رساند ، در واقع اولین بار توسط یک باشگاه جنوب ایتالیا – این کارناوال یک هفته برگزار شد. در سال 2000 ، ناپولی به احترام او پیراهن شماره 10 را بازنشسته کرد.

اما یک دور کمر در حال گسترش ضرر خود را در شتاب انفجاری یکبارهای مارادونا وارد کرد و او درگیر یک سری رسوایی های دوپینگ شد – از جمله استفاده از افدرین ، که به دلیل آن رسوا از جام جهانی 1994 به خانه فرستاده شد. عادت کوکائین که در زمان حضورش در بارسلونا آغاز شده بود ، او را تا پایان دوران بازیگری و عمیق بازنشستگی خود آزار داد. در سال 2000 و 2004 ، او به دلیل مشکلات قلبی مرتبط با مصرف طولانی مدت مواد مخدر به مرگ نزدیک شد. وی بعداً گفت كه كوكائین “سخت ترین رقیب” وی بوده است.

اما شیطنت هرگز او را ترک نکرد. ماه گذشته در شصتمین سالگرد تولدش از او س whatال شد که به عنوان هدیه چه می خواهی؟ به گفته وی ، هدیه ای که او آرزو داشت این بود که یک گل دیگر “دست خدا” برابر انگلیس به ثمر برساند – این بار با دست راست.

بالاترین

قهرمانی در جام جهانی در سال 1986

مارادونا به عنوان کاپیتان الهام بخش خود ، آرژانتین را تقریباً به شکوه جام جهانی هدایت کرد.

“هدف قرن” برابر انگلیس

مارادونا در مرحله یک چهارم نهایی به عنوان بزرگترین گلی که تاکنون برابر انگلیس به ثمر رسیده است ، گلزنی کرد. او همه چیزهایی را که در بازی اش خوب بود ، در یک اجرا و دریبل مضحک که در نیمه خود او شروع شد و با غلتیدن توپ از کنار دروازه بان انگلیس ، پیتر شیلتون ، به پایان رسید. در نظرسنجی فیفا در سال 2002 به عنوان هدف قرن انتخاب شد.

استعداد زودرس

مارادونا در سن 15 سالگی اولین بازی حرفه ای خود را برای آرژانتین جونیورز انجام داد و اولین بازی ملی آرژانتین خود را در سن 16 سال و 120 روز بدست آورد.

کسب دو عنوان قهرمانی سری A

ناپولی برای به خدمت گرفتن این فوتبالیست با دریافت رکورد 6.9 میلیون پوند در آن زمان در سال 1984 کودتا کرد. وی این تیم را به موفقیت های سری A در 1987 و 1990 و همچنین در جام یوفا در 1989 تحریک کرد.

بازیکن فیفا در قرن

هیئت حاکمه جهانی فیفا یک جایزه یک بار برای تصمیم گیری در مورد بزرگترین بازیکن فوتبال قرن 20 ایجاد کرد. در پایان این یک جایزه مشترک بود زیرا برگزارکنندگان قادر به جدا کردن پله ، سه بار قهرمان جام جهانی با برزیل و مارادونا نبودند.

کم

باخت فینال جام جهانی 1990

مارادونا در سال 1990 مجدداً در ایتالیا کاپیتان آرژانتین شد اما امید به موفقیت مکرر در حالیکه آلمان غربی انتقام باخت 4 سال قبل خود را در یک فینال بدخلق گرفت ، با اشک تمام شد. علی رغم رسیدن به نمایش ، آرژانتین پرنعمت نبود. آنها در بازی افتتاحیه خود به کامرون باختند و فقط در ضربات پنالتی یوگسلاوی و ایتالیا را از دست دادند ، در حالی که مارادونا به دلیل مصدومیت مانع شد.

جنجال های مربوط به مواد مخدر ، سایر موضوعات و مشکلات سلامتی

بحث و جدال مارادونا را در طول زندگی دنبال می کرد. وی پس از آزمایش مثبت برای کوکائین در حالی که در ناپولی در سال 1991 بود ، برای مدت 15 ماه از فوتبال محروم شد و پس از آزمایش مثبت برای یک ماده ممنوعه دیگر ، با شرم از جام جهانی 1994 به خانه فرستاده شد.

خروج در جام جهانی 2010

مارادونا در جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی آرژانتین را هدایت کرد اما در پایان مرحله یک چهارم نهایی آلمان با شکست 4-0 به پایان رسید.