وزرای اتحادیه اروپا به میشل بارنیه می گویند که قبل از نشست در بروکسل برای پایان دادن به توافق نامه Brexit تا پایان کار کند

سیاستمداران اتحادیه اروپا به دلیل نگرانی در مورد زمان لازم برای تصویب توافق تجارت آزاد ، به مذاکره کنندگان Brexit هشدار داده اند که مذاکرات را زودهنگام خاتمه ندهند.

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیش از نشست شورای اروپا که روز پنجشنبه آغاز می شود ، در بروکسل جمع شدند. آنها توسط میشل بارنیر ، نماینده ارشد اتحادیه اروپا در مورد Brexit ، در جریان وضعیت قرار گرفتند و خواستار انجام مذاکرات به جای رعایت یک جدول زمانی از پیش تعیین شده ، در زمان لازم شدند.

استف بلوک ، وزیر امور خارجه هلند ، گفت: “ما نباید به سرعت مصالحه کنیم. در واقع زمان زیادی باقی مانده است. ما باید از زمان تا 31 دسامبر استفاده کنیم. “

وزیر خارجه اسپانیا ، آرانچا گونزالس لایا گفت که آقای بارنیه باید “تا آخرین لحظه” به کار خود ادامه دهد. توماس بیرن ، وزیر اروپای ایرلند ، به بی بی سی گفت: “من فکر می کنم در تاریخ ما … در ایرلند می دانیم که صحبت همیشه خوب است. و من فکر می کنم که صحبت کردن در اینجا همیشه خوب است … اگر توافق حاصل شود به نفع همه خواهد بود. و اگر توافق حاصل نشود ، قطعاً برای اقتصاد انگلیس فاجعه بار خواهد بود و برای اقتصاد ایرلند نیز بسیار آسیب زننده است. “

مهلت تعیین شده در سنگ

میشل بارنیه ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در حین گفتگو با دیپلمات های انگلیسی برای انعقاد معامله قفل است (عکس: گتی)

الكساندر هلرود ، نماینده فرانسوی ، نماینده نماینده مهاجران مقیم انگلیس ، گفت: “اگر توافق شود ، توضیح دادن به انتخاب كنندگان بسیار دشوار است ، در 15 دسامبر بگویید:” خوب ، عذرخواهی ، خیلی دیر است زیرا ما دو نفر داریم هفته ها و ما به اندازه کافی برای یافتن راهی برای جایگزینی آن نداریم. در سنگ مطلق یک مهلت تعیین شده است که 31 دسامبر است. “

سخنگوی کمیسیون اروپا در پاسخ به این سال که چه زمانی نقطه پایان یک معامله بود ، گفت: “ما در تاریخ شانس آخر حدس نمی زنیم. ما کاملا متعهد به مذاکرات اساسی هستیم. ما همیشه گفته ایم و می گوییم این ماده غلبه بر زمان بندی است. “

آقای بارنیه بارها ضرب الاجل تصوری را برای نهایی شدن توافق تعیین کرده است که بعداً به دلیل اجازه دادن رهبران سیاسی برای گفتگوها بیشتر از بین می رود.

کشش نهایی – تاریخ های کلیدی

  • چهار شنبه – لایحه بازار داخلی تصویب پارلمان را کامل می کند – دولت تصمیم خواهد گرفت که آیا بندهای قانون شکنی را از قوانین حذف کند.
  • پنج شنبه – اجلاس شورای اروپا در بروکسل با رهبران اتحادیه اروپا به منظور بحث در مورد پیشرفت در یک توافق تجاری Brexit.
  • 16 دسامبر – در صورتي كه موافقت نامه تجارت آزاد بتواند به موقع منتشر و ترجمه شود ، براي رأي گيري در پارلمان اروپا به مداد در مي آيد.
  • 17 دسامبر – تاریخ برنامه ریزی شده برای پارلمان انگلیس برای تجزیه کریسمس ، اگرچه این به طور رسمی تأیید نشده است – در صورت لزوم ممکن است تعطیلات به تأخیر بیفتد تا زمان بیشتری برای بحث و رای گیری در مورد متن معامله فراهم شود.
  • 28 دسامبر – اگر قبلا تصویب توافق نامه امکان پذیر نبوده ، ممکن است جلسه اضطراری پارلمان اروپا برگزار شود.
  • 31 دسامبر – دوره انتقال پس از نه ماه حضور در ساعت 11 شب به وقت انگلستان منقضی می شود.
  • 1 ژانویه – روز اول قوانین جدید – یا توافق نامه تجارت آزاد یا شرایط سازمان تجارت جهانی – حاکم بر کلیه تجارت بین انگلیس و اتحادیه اروپا.
  • 4 ژانویه – اولین روز کاری کامل تحت رژیم جدید می تواند به معنای افزایش ترافیک در مرز انگلیس باشد ، آزمایش شدیدتری برای زیرساخت های جدید فراهم می کند.
  • 1 جولای – واردکنندگان به انگلستان باید شروع به پر کردن اظهارنامه های گمرکی کامل کنند ، زیرا دوره شش ماه موافقت برای مشاغل به پایان می رسد.