نمایندگان مجلس هنگ کنگ پس از آخرین اقدامات سرکوبگرانه در پکن ، آماده اند که به طور دسته جمعی استعفا دهند

نمایندگان مخالف حزب دموکراسی خواه هنگ کنگ می گویند که پس از آنکه پکن اختیارات جدیدی را برای جلوگیری از مخالفت بیشتر به مقامات محلی داد ، در اعتراض به برکناری چهار نفر از همکاران خود در مجلس شورای شهر ، دسته جمعی استعفا می دهند.

پارلمان چین پیش از این قطعنامه ای را تصویب کرد که به مدیران اجرایی شهر اجازه می دهد نمایندگان پارلمان را که به نظر می رسد طرفدار استقلال هنگ کنگ هستند ، با تبانی با نیروهای خارجی یا تهدید امنیت ملی ، بدون اخذ مجوز از دادگاهها ، اخراج کند.

اندکی پس از آن ، دولت محلی اعلام کرد که صلاحیت چهار عضو مجمع که قبلاً از شرکت در انتخابات مجدد منع شده بودند ، صلاحیت نداشت زیرا مقامات اظهار داشتند که بیعت آنها با هنگ کنگ صادقانه نیست.

این اقدامات باعث نگرانی بیشتر غرب در مورد سطح خودمختاری هنگ کنگ خواهد شد ، وعده داده شده با فرمول “یک کشور ، دو سیستم” هنگامی که انگلیس به حکومت استعماری خود پایان داد و هنگ کنگ را در سال 1997 به چین تحویل داد.

“آزار و اذیت ، خفه کردن و رد صلاحیت”

وزیر امور خارجه انگلیس ، دومنیک راآب گفت که اخراج چهار قانونگذار حمله به آزادی های هنگ کنگ است که در بیانیه مشترک انگلیس و چین آمده است.

راآب در بیانیه ای گفت: “این کارزار آزار ، خفه کردن و رد صلاحیت مخالفان دموکراتیک ، اعتبار بین المللی چین را خدشه دار می کند و ثبات طولانی مدت هنگ کنگ را تضعیف می کند.”

در یک کنفرانس خبری در هنگ کنگ که با در دست گرفتن همه قانونگذاران مخالف آغاز شد ، رئیس حزب دموکرات وو چی وای گفت: “ما دیگر نمی توانیم به جهانیان بگوییم که هنوز یک کشور ، دو سیستم داریم ، این مرگ رسمی آن را اعلام می کند. “

اعضای مخالف مجمع شهر ، که همه از محافظین میانه رو دموکرات ها هستند ، می گویند که علی رغم وعده وعده ، سعی کرده اند در برابر آنچه که بسیاری از مردم هنگ کنگ به معنای سلب آزادی از پکن و کنترل و تعادل نهادی است ، موضع بگیرند. درجه بالایی از خودمختاری

وزیر امور خارجه دومینیک راآب گفت که اخراج چهار قانونگذار حمله به آزادی های هنگ کنگ است (عکس: REUTERS / توبی ملویل / عکس پرونده)

کووک کا کی ، یکی از نمایندگان رد صلاحیت شده ، به خبرنگاران گفت: “ماموریت من به عنوان یک قانونگذار برای مبارزه برای دموکراسی و آزادی ادامه ندارد ، اما اگر مردم هنگ کنگ برای ارزشهای اصلی هنگ کنگ به جنگ ادامه دهند ، من مطمئناً پیش خواهم رفت.”

چین مهار حقوق و آزادی ها در مرکز مالی جهانی را انکار می کند ، اما مقامات هنگ کنگ و پکن پس از اعتراضات ضد دولتی در ژوئن سال گذشته به سرعت اقدام به خنثی کردن مخالفت ها کردند و شهر را به بحران کشاندند.

دولت شهر گفت كه چهار قانونگذار – كوك ، آلوین یونگ ، دنیس كوك و كنت لئونگ – به دلیل به خطر انداختن امنیت ملی از مجمع اخراج شدند.

گزارش اضافی توسط رویترز