قالیشویی در دولت آباد

قالیشویی در دولت آباد

قالیشویی در دولت آباد

فرش یکی از از وسایل و لوازمی هست که موجب جلوه بخشیدن به فضای منزل می شود. فرش دستباف از دیر باز تا کنون در منازل ایرانی بسیار پرکاربرد بوده است. فرش ها دکوراسیون منزل را زیاد خوشگل می کنند و جلوه ای خاص به آن می بخشند. این فرش ها به طرق گوناگونی تولید می شوند که با ارزش ترین و قیمتی ترین آن ها، فرش های ایجاد شده بوسیله دست است. فرش دستباف نوعی از فرش هست که برای تولید و تولید آن از دار قالیبافی استفاده می شود. دارکشی فرش کاری تخصصی هست که به وسیله اشخاص ماهر و خبره شکل می گیرد. فرش دستباف اهمیت توجه به مدل تولید و زحمت فراوان زیادی که دارد، به عنوان یکی از کالاهای مهم در صادرات کشور‌ایران و به بیانی آرم مرز و بوم محسوب می شود. شست و شوی فرش های دستباف به عامل ظرافت و آلرژی و بها بالایی که دارند، تخصصی بوده و نیاز به مهارت دارد. به همین برهان به جهت شست و شوی آن ها تعیین بهترین قالیشویی در تهران شرط عقل می باشد. قالیشویی گلستان واش یکی از دارای ترین و شناخته شده ترین قالیشویی ها در تهران میباشد که حساس به کارگیری کسانی ماهر و متخصص اقدام به ارائه خدمات فرش از قبیل شست و شو و رفوگری و …. نموده است و شما مهم خیالی آسوده و اطمینان خاطر می توانید فرش دستباف خویش را به آن ها بسپارید. زیرا تمیز کردن ریشه فرش دستباف نیاز به مهارت و تخصص خاصی دارد. ما در همین مقاله سعی کردیم تا نکاتی در خصوص فرش دستباف و دارکشی آن در اختیار شما قرار دهیم تا شما عزیزان اهمیت مطالعه مطالب آن در مواقع نیاز بتوانید خرید کردن و تعیین برنده تری را تجربه نمایید. پس تا انتهای این مقاله اهمیت ما یار باشید.

—دارکشی فرش چیست و چرا از آن استفاده می شود؟—

یکی از از اهمیت ترین مراحل تولید فرهای دستباف، دارکشی است. دار کشی در ایجاد فرش دستباف به این عامل انجام می شود که فرش دقیق خیس و زیباتر ساخته شود. در واقع به کار گیری از دارکشی فرش کاری هست که باید حیاتی لطافت و مراعات صورت بپذیرد. زیرا در غیر این صورت فرش ظاهری کج و ناموزون پیدا می کند و زیبایی خود را از دست می دهد. از طرف دیگر دارکشی برای برطرف کردن کجی و یک نواخت بودن بافت فرش های دستباف و همینطور عدم فرو رفتگی ها و برآمدگی ها از دارکشی فرش به کار گیری می شود. البته دارکشی برای رفع کجی های پهناور بی اثر بوده و فایده ای ندارد.

انواع دارکشی فرش

دارکشی فرش از شیوه های متعدد سنتی و نیمه صنعتی شکل می گیرد. از گونه های دارکشی فرش در کشور ایران می توان به دارکشی فرش لولایی، دارکشی فرش پرسی و دارکشی فرش قلاب کشی اشاره نمود

روش های دارکشی فرش دستباف

 در دارکشی فرش لولایی که روشی سنتی است، فرش روی الوارهایی که در کنار یکدیگر چیده شده اند، میخ کوب می گردد. اهمیت کشیده شدن فرش، اشکالات و کجی های آن بر طرف می شود. هر دستگاه دارکشی فرش از دو سری الوار تشکیل می شود که یکی از آن ها ثابت و دیگری با چند لولای فلزی است. در گونه دیگری که دارکشی فرش پرسی است محور دارای بر نگه داشتن و کشیده شدن فرش است. در این شیوه یک دستگاه تام فلزی که بر روی شالوده هایی قرار می گیرد و از میخ و تخته استفاده نمی شود. در دارکشی فرش قلاب کشی نیز همانند طرز های قبل در در آغاز ارتفاع و عرض فرش در یک سری نقطه ترازو گیری می شود و به دو نحوه کار خود را انجام می دهد. در رویکرد نخستین گونه ها یکی از در در میان بر گردانده و روی فرش قرار می گیرند و فی مابین آن ها فلزی کلیدی اسم سیخو قرار می دهند و جور های زوج و شخص پی در پی را بر روی یک سیخ گره می زنند. در روش بعدی دسته های زوج و فرد را گرد می کنند. آن گاه سیخو را از دربین آن ها عبور می دهند

جمع بندی نهایی

 به عبارتی طور که پیش خیس به آن اشاره نمودیم فرش دستباف یک عدد از انواع فرش میباشد که در بازار کشور‌ایران وجود داراست و طرفداران فراوان زیادی را به خویش اختصاص داده است. برای ساخت این فرش های دستباف از دارکشی استفاده می نمایند. دارکشی به تخصص و مهارت بسیار متعددی نیاز دارد. همچنین شست و شوی فرش دستباف باید به وسیله اشخاص ماهر و چابکدست صورت پذیرد. به این منظور رویکرد اندازی قالیشویی در تهران دوچندان رو به ارتقاء است. در واقع فرش در معرض کثیف شدن و کثیفی  زیادی قرار دارااست و از همین رو تمیز کردن آن کلیدی زیادی بر ظاهر و سلامت اعضای خانواده دارد. آلودگی و کثیفی فرش سبب ساز زشت شدن و از میان رفتن زیبایی آن می گردد. از آن جایی که فرش دستباف قیمت متعددی داراست و شستن آن یه خرده دشوار است، توصیه می شود درصورتیکه داده ها و مهارت حتمی برای شستن فرش در خانه را ندارید، حتماً از خدمات قالیشویی معتبر به جهت این کار یاری بگیرید. قالیشویی گلستان واش یکی از شناخته شده ترین و دارای ترین قالیشویی ها در تهران میباشد که اهمیت به کارگیری افراد ماهر و متبحر و کارشناس و به کارگیری از دستگاه های پیشرفته مبادرت به ارائه سرویس ها فرش از قبیل شست و شو و رفوگری و دارکشی و …. می نماید. شما دوستان عزیز می توانید به جهت کسب اطلاعات بیشتر و استعلام از ارزش ها اهمیت همکاران ما در قالیشویی گلستان واش تماس حاصل نمائید و از هدایت های آن ها بهره مند شوید.

قالیشویی در یافت آباد

قالیشویی در یاخچی آباد

 

 

منبع golestanwash.com