فرانسه ، آلمان و ایتالیا توافق کردند تا استراحتگاه های اسکی خود را تا ژانویه بسته نگه دارند ، و این باعث اختلاف در اتریش شد

برای ساکت کردن گرهارد اشمیدر ، همه گیری لازم بود. برای یک چهارم قرن گذشته ، “دی جی گرهارد” 70 ساله اکنون در MooserWirt ، یک بار در سنت آنتون ، یک مرکز اسکی اتریش ، بازدیدهای ناامیدکننده ای را برای اسکی بازان مست انجام می دهد.

امسال ، سخنرانان سکوت می کنند تا این که اجرای دیگری از اجرای آن را بیان کنند شمارش معکوس نهایی، یک سرود پر سر و صدا که سوئدی های مو بزرگ از آن آواز می خوانند.

عیاشی های معمول که با چکمه های اسکی روی میز می رقصند غایب خواهد بود. دویدن 500 متری از مسیر برگشت تا استراحتگاه دیگر با کسانی که بیش از حد غرق شده اند و در برف افتاده اند پراکنده نخواهد شد.

این داستان غم انگیز در بقیه تقریبا 4000 استراحتگاه اسکی اروپا تکرار می شود. بالابرهای صندلی به دلیل بیماری همه گیر تا حد زیادی متوقف شده اند. خاطرات بد از بهار ، زمانی که شیوع در Ischgl ، یکی دیگر از استراحتگاه های اتریش ، منجر به حداقل 6000 مورد در بیش از 40 کشور مختلف شد ، باقی مانده است.

روابط سریع پیش می روند

اروپایی ها تقریباً 200 میلیون روز در سال را به اسکی می گذرانند – تقریباً مشابه با سایر نقاط جهان (عکس: FABRICE COFFRINI / خبرگزاری فرانسه / گتی)

کوید -19 عاشق پیست های اسکی است. مردم از سراسر اروپا به روستاهای شلوغ بالای کوه می رانند یا پرواز می کنند. صف آسانسورها بسته بندی شده است. در حالی که بانکداران نفس نفس نفس خود را به صورت سالوپت می کشند ، اتاق های تعویض انفجار عرق هستند. میله ها باکالایی هستند. یولینگ ، روشی کارآمد برای شیوع ویروس ، سابقه نداشته است. همانطور که ثروتمندان در ماه مارس در آلپ شرکت می کردند ، بیمارستانها در لمباردی که چند صد مایل دورتر بود سرریز کردند. هیچ کس نمی خواهد دوباره آن را ببیند.

توافق برای نوشتن چند هفته اول فصل اسکی اروپا تا زمان موج کنونی همه گیر شدن بیماری باید بحث برانگیز نباشد. با این وجود یک ردیف را برانگیخته است. فرانسه ، آلمان و ایتالیا همگی توافق کردند تا استراحتگاه ها را تا ژانویه بسته نگه دارند.

“/>

ادامه مطلب

محدودیت های Covid به معنای این است که صنعت سفر فصلی از زمستان را که برای ادامه حیات خود به شدت نیاز دارد از دست می دهد

اتریش مورد آزار قرار گرفت. یکی از وزیران اتریش متلک گفت: “ما به فرانسه نخواهیم گفت که چه موقع موزه لوور را دوباره باز کند.” نخست وزیر باواریا هشدار داد که هر کسی که برای چند روز در دامنه ها از مرز عبور کند ، در راه بازگشت با 10 روز قرنطینه روبرو خواهد شد. اتریش سرانجام رضایت داد و اسکی را بجز مسافران روزانه محلی تا سال آینده ممنوع کرد. این یک مبارزه آشکار بود.

اروپایی ها زیاد اسکی می کنند. آنها تقریباً 200 میلیون روز در سال را به اسکی می گذرانند – تقریباً همان چیزی که بقیه جهان در مجموع دارد. اتریش ، فرانسه و آمریکا با وجود جمعیت بسیار متفاوت ، تعداد روزهای مشابهی را در پیست برگزار می کنند.

سنت های اروپایی

برای بلوکی که به حل مرزها افتخار می کند ، اسکی یک مسئله گره خورده است (عکس: OLIVIER CHASSIGNOLE / خبرگزاری فرانسه / گتی)

اسکی یک اختراع کاملاً اروپایی است. شکل مدرن آن قبل از استفاده توسط ماجراجویان قرن نوزدهم ، در اسکاندیناوی آغاز شد. پس از آنکه مصرف کنندگان به بالای کوه کشیده شده بودند ، لذت بیشتری نسبت به کوه پیمایی داشت. هر ملتی رویکرد خاص خود را ارائه می دهد: اتریشی های تبحر به دلیل جدی گرفتن آن مشهور هستند. اسکی بازان هلندی مشتاق اما وحشتناک بسیار کمتر. این از ایده آل خاصی از اروپا صحبت می کند که در آن امکان بیدار شدن در فرانسه و ناهار در ایتالیا وجود دارد. تمام زندگی اروپایی ها در هر مکان تفریحی وجود دارد – به شرطی که بتوانند 1000 یورو بعلاوه (913 پوند) را برای چند روز تفریح ​​پرداخت کنند.

اسکی کوه های نقدی را بالا می برد. طبق اطلاعات ING ، یک بانک ، در ماه های زمستان 4 درصد از تولید ناخالص داخلی اتریش را تولید می کند. برای مقایسه ، صنعت خودروی توانمند آلمان 5 درصد اقتصاد این کشور را تشکیل می دهد. این توضیح می دهد که چرا تقاضاهای برلین از اتریش که برای کریسمس از دامنه ها طناب بزند ، به شدت پایین آمد.

تصور کنید اگر صدراعظم اتریش از همتای آلمانی خود س askedال کرده بود که آیا مخالف تعطیلی موقت صنعت اتومبیل است؟ (بالاخره آنجلا یک بحران آب و هوا وجود دارد.)

برای بلوکی که به حل شدن مرزها افتخار می کند ، اسکی یک مسئله گره خورده است. کوهها مرزهای طبیعی غیرقابل تحرکی هستند که در آنها مسائل مربوط به حاکمیت افزایش می یابد. دولت ها در اتحادیه اروپا ممکن است حاکمیت خود را ادغام کنند ، اما آنها با حسادت از صلاحیت های خود محافظت می کنند ، حتی اگر این فقط شامل بالابر اسکی باشد. اگر مراکز تفریحی در برخی کشورها به دلایل بهداشتی قفل شوند ، دولت دیگر می تواند درآمد اضافی را جلب کند.
به طور معمول ، مقررات اتحادیه اروپا چنین نژادهایی را به پایین متوقف می کند. وقتی نوبت به اسکی می رسد ، اتحادیه اروپا حرفی برای گفتن ندارد. برای مقامات بروکسل ، این یک گلوله است که طفره رفته است.

“/>

ادامه مطلب

شرکت های مسافرتی باید اعتماد مشتریان را جلب کنند – واکسن Covid گلوله نقره ای نخواهد بود

در اکوسیستم ظریف اروپا ، جوامع کوهستانی در کنار کشاورزان و ماهیگیران به عنوان گونه های در معرض خطر انقراض تقریبا غیرقابل لمس نشسته اند تا به هر قیمتی محافظت شوند. خیلی بهتر است که اجازه دهیم سیاستمداران ملی این ضربه را بگیرند.

از این گذشته ، یک هزینه سیاسی نیز در پی خواهد داشت. استراحتگاه های فرانسه فقط می توانند نظاره گر همسالان سوئیسی خود باشند – در خارج از اتحادیه اروپا و ظاهراً از هرگونه تعهد اخلاقی برای عدم تعویض شاخه همسایگان خود – فقط چند صد متر پایین دره باز بمانند. نیکلاس روبین ، شهردار چاتل ، استراحتگاه در مرز فرانسه ، در اعتراض به تالار شهر خود را با پرچم های سوئیس بیرون زد.

اسکی هزینه دارد

مردم در مقابل یک رستوران بسته در پیست اسکی Portes du Soleil در چاتل فرانسه قدم می زنند (عکس: ژان کریستف بوت / AP)

کسانی که می خواهند به اسکی ادامه دهند یک نکته دارند. سر خوردن به پایین یک تپه با تخته هایی که به پاهای فرد متصل است ، از نظر ابتلا به ویروس کرونا خطرناک تر از یک سفر دوچرخه سواری نیست. (اگرچه زیر آواز “ما برای ناهید هدف هستیم / و هنوز هم بلند ایستاده ایم” در مقابل یک غریبه بلژیکی در یک میله در 1300 متری مسئله دیگری است.)

اینکه آیا خانواده ها می توانند در تعطیلات اسکی در هنگام شیوع بیماری فشار بیاورند یا نه ، یک بحث فریبنده است – و یک موضوع آشنا است. ردیف مشابهی در مورد بازگشایی قاره جهان برای گردشگری در تابستان آغاز شد. اگر اولویت حذف ویروس بود ، جواب منفی بود. اما اروپایی ها نمی توانند تصور کنند که در ماه آگوست در خانه گیر کنند ، بنابراین چمدان های خود را بسته و با قایق در سراسر قاره رفتند. عواقب آن قابل پیش بینی و پیش بینی بود. مسافران تعطیلات ویروس را گسترش می دهند.

هر سیاستی دارای مسائل مقدس است که باعث می شود عقلانیت از پنجره بیرون بزند. در آمریکا اسلحه است. در انگلیس مراقبت های بهداشتی است. در فرانسه غذا است. یکی از این موارد یک مسئله ثابت در تمام کشورهای اروپایی است: سیاستمداران با تعطیلات در معرض خطر قرار می گیرند. آگاهانه یا نه آگاهانه ، تابستان بین سلامتی و تعطیلات انتخابی انجام شد. تعطیلات برنده شد.

حداقل این بار ، یک انتخاب دشوارتر انجام شده است. اگر در این فصل استراحتگاه ها به طور کامل بازگشایی شوند ، دولت اتریش مقرر کرده است که مهمانی های مهم اسکی در منازل ممنوع شود. MooserWirt ممکن است باید صبر کند تا شرایط به حالت عادی برگردد. هنگامی که آنها هستند ، انتظار داشته باشید یک پیرمرد 71 ساله را پشت عرشه پیدا کنید.

© اقتصاددان 2020