شکرگذاری چیست؟ معنای پشت تعطیلات ایالات متحده است

آمریکا هنوز از یک انتخابات عمومی سخت و مناقشه برانگیز که موجب رأی دادن رئیس جمهور فعلی دونالد ترامپ شد ، هنوز امتناع می کند.

به بیش از یک دلیل نیز تاریخی بود: کمالا هریس به عنوان اولین زن معاون رئیس جمهور منتخب و جو بایدن به عنوان پیرترین رئیس جمهور منتخب انتخاب شد.

هفته ها است که در خیابان های ایالات متحده جشن ، تظاهرات و ضد اعتراض برگزار می شود. مردم به یک دلیل فریاد می زنند تا خصومت را کنار بگذارند و چشم به راه آینده امیدوار کننده تری هستند.

خوشبختانه برای آنها ، یک جشن ملی در گوشه ای وجود دارد: شکرگذاری روز پنجشنبه 26 نوامبر برگزار می شود. برای کسانی که کمتر به سنت آمریکایی تبحر داریم ، روز شکرگذاری به چه معناست و چرا آنقدر معامله بزرگ در آن حوض است؟

در اینجا هر آنچه لازم است بدانید آورده شده است.

اولین شکرگذاری در پلیموث ، 1914 توسط هنرمند جنی آگوستا (عکس: تصاویر هنری زیبا / تصاویر میراثی / گتی ایماژ)

داستان شکرگذاری چیست؟

در سال 1621 ، استعمارگران پلیموث و بومیان آمپاگ Wampanoag در یک جشن برداشت پاییزه که برای تولید آن تلاش کرده بودند ، مشترک بودند و این اولین جشن شکرگذاری بود.

سفر به آن روز در سپتامبر 1620 آغاز شد ، زمانی كه كشتی كوچك به نام می گلر اسكله را در انگلستان ترك كرد و حامل 102 زائر بود كه به دنبال خانه جدیدی بودند كه بتوانند آزادانه ایمان خود را عملی كنند. آنها با وعده رفاه و فرصت داشتن مالکیت سرزمین خود ، به آمریکا کشیده شدند ، سپس نام آن را “دنیای جدید” گذاشتند.

این گذرگاه مملو از محدودیت بود ، و 66 روز بعد ، آنها لنگر را در شمال جایی که قصد داشتند در نوک کیپ کد فرود بیایند ، انداختند. یک ماه بعد ، می فلاور از خلیج ماساچوست عبور کرد و در آنجا زائران شروع به ساختن دهکده جدیدی به نام پلیموث کردند.

زمستان از زندگی بت پرستی که آنها در ذهن داشتند دور بود. بیشتر زائران مجبور شدند در کشتی بمانند ، جایی که از شیوع بیماری ، قرار گرفتن در معرض عناصر و اسکوربوت رنج می بردند. فقط نیمی از آنها برای دیدن چشمه زندگی می کردند. کسانی که جان سالم به در بردند در ماه مارس به ساحل نقل مکان کردند ، جایی که یک بومی آمریکایی Abenaki از آنها بازدید کرد و به انگلیسی به آنها خوش آمد گفت. او چند روز بعد با بومی دیگر آمریكایی به نام اسكوانتو ، یكی از اعضای قبیله پاوتوكست كه توسط یك ناخدای انگلیسی ربوده شده و به برده فروشی فروخته شد ، بازگشت. اسكوانتو قبل از سوار شدن به كشتی كه به وطن خود بازگشت ، موفق به فرار به لندن شده بود.

“/>

ادامه مطلب

چه زمانی شکرگذاری 2020 است؟ تاریخ تعطیلات ایالات متحده ، دستور العمل های سنتی شام و معنی پشت آن

اسكوانتو برای بقای زائران نقش اساسی داشت. وی به آنها نحوه پرورش ذرت ، صید ماهی ، پرهیز از گیاهان سمی و استخراج شیره درختان افرا را به آنها نشان داد. علاوه بر این ، او به آنها کمک کرد تا با Wampanoag ، یک قبیله محلی اتحاد کنند.

در ماه نوامبر ، به دنبال اولین موفقیت در برداشت ذرت ، ویلیام بردفورد ، فرماندار جدید پلیموث ، جشن بزرگی برگزار کرد و گروهی از متحدان بومی آمریکا را به پیوستن دعوت کرد – از جمله رئیس وامپانوگ ماساسویت. منوی دقیق در اولین روز شکرگذاری ناشناخته است ، اما مورخان معتقدند که قسمت عمده آن با استفاده از ادویه جات و روش های تهیه بومی آمریکایی طبخ می شده است.

متأسفانه ، اتحاد بین زائران و قبیله وامپانوآگ تنها موفقیت پیوستن بومیان و استعمارگران در این دوره بود. این فقط 50 سال به طول انجامید. امروزه ، بسیاری از بومیان آمریکایی احساس می کنند که روایت شکرگذاری ، تصویری گل رز از یک دوره درگیری طولانی و خونین بین استعمارگران و بومیان را به وجود می آورد که منجر به مرگ ده ها هزار نفر می شود.

داوطلبان قبل از همه گیری اواسط شکرگذاری در اواسط کوید -19 در ایالات متحده ، بوقلمون را برای افراد مسن بسته می کنند. کار داوطلبانه به یک فعالیت سنتی در این روز تبدیل شده است (عکس: AP)

چه زمانی به تعطیلات ملی تبدیل شد؟

دومین روز شکرگذاری در سال 1623 به مناسبت پایان خشکسالی برگزار شد که محصول سالانه را تهدید می کرد و باعث شد فرماندار بردفورد خواستار یک روزه مذهبی شود.

با این حال ، این تعطیل نبود تا اینکه جورج واشنگتن اولین اعلامیه شکرگذاری را توسط دولت ملی ایالات متحده در سال 1789 پس از انقلاب آمریکا صادر کرد.

وی در طی این اعلامیه از آمریکایی ها خواست تا از پایان جنگ استقلال این کشور و تصویب قانون اساسی آمریکا تشکر و قدردانی کنند. جان آدامز و جیمز مدیسون که پس از واشنگتن رئیس جمهور بودند ، روزهای ملی را نیز برای تشکر از دوران ریاست خود تعیین کردند.

“/>

ادامه مطلب

این شکرگذاری ، سفیدپوستان آمریکایی باید به یاد داشته باشند که آنها نیز مهاجر بوده اند

نیویورک اولین ایالت از چندین ایالت بود که جشن شکرگذاری را در سال 1817 تعطیل رسمی سالانه گرفت. ایالت های جنوبی این سنت را تا دیرتر قبول نکردند. سردبیر و نویسنده مجله ، سارا جوزفا هیل ، کارزاری را برای ایجاد شکرگذاری به عنوان یک تعطیل ملی در سال 1827 آغاز کرد و به مدت 36 سال ، با لابی گری به سناتورها ، فرمانداران و روسای جمهور ، شتاب خود را حفظ کرد. آبراهام لینکلن سرانجام در بحبوحه جنگ داخلی تسلیم شد و درخواست او را تأیید کرد.

وی در طی اعلامیه خود ، از همه آمریکایی ها خواست که برای “التیام زخم های ملت” به خدا نگاه کنند و برنامه شکرگذاری را برای پنجشنبه آخر ماه نوامبر برای سالهای آینده تعیین کرد. این مراسم هر سال برگزار می شد تا سال 1939 ، زمانی که فرانکلین روزولت تعطیلات را یک هفته جلوتر برد تا فروش خرده فروشی را در دوران رکود بزرگ افزایش دهد. با این حال ، این حرکت با مقاومت زیادی روبرو شد و در سال 1941 ، او رجوع کرد و لایحه ای را امضا کرد که شکرگذاری را چهارشنبه پنجم ماه نوامبر دوباره انجام دهد.

شکرگذاری برای خانواده های آمریکایی امسال با رژه سنتی میسی با یک رویداد مجازی جایگزین خواهد شد و از خانواده ها خواسته می شود که برای جلوگیری از گسترش Covid-19 اقدامات احتیاطی انجام دهند (عکس: تیموتی A. کلاری / گتی)

سنت های پیرامون شکرگذاری چیست؟

امروز شکرگذاری در خانوارهای آمریکایی عمدتا در مورد پخت و پز و تقسیم غذا با دوستان و خانواده متمرکز است.

بسیاری از آمریکایی ها بوقلمون را به عنوان اصلی ترین وعده غذایی خود که به صورت بو داده یا سرخ می شود ، می خورند. از دیگر غذاهای سنتی می توان به سیب زمینی له شده ، پای کدو تنبل و سس کرن بری اشاره کرد. بسیاری از آمریکایی ها در طول جشن شکرگذاری به عنوان بخشی از این جشن داوطلب می شوند و به کسانی که در جوامع خود کمتر اقبال دارند باز می گردند.

رژه ها به قسمت بزرگی از تعطیلات در سراسر ایالات متحده تبدیل شده اند. از جمله بزرگترین ها در کشور رژه شکرگذاری Macy در شهر نیویورک است که توسط فروشگاه بزرگ برگزار می شود و هر ساله بیش از دو میلیون تماشاگر و همچنین مخاطبان زیادی را برای تماشای پخش آن از تلویزیون تنظیم می کند.

سنت دیگر این است که رئیس جمهور هر ساله یک بوقلمون زنده شکرگذاری را “عفو” می کند و آنها را به یک مزرعه می فرستد تا بقیه روزهای خود را به جای اینکه به کشتار بفرستد ، زندگی کند. تصور می شد که این از اواسط قرن بیستم آغاز شده است.

برعکس ، از دهه 1970 ، بسیاری از بومیان آمریکایی و معترضین این جشن را به عنوان “روز ملی عزاداری” به یاد کسانی که هنگام استعمار آمریکا با تجمع در بالای تپه کول ، که به دست مهاجران خارجی زندگی خود را از دست دادند ، بزرگداشت مشرف به Plymouth Rock است. چندین رویداد مشابه از این قبیل در سراسر کشور برگزار می شود.