شاهزاده چارلز هنگام حضور در مراسم یادبود در برلین ، از انگلیس و آلمان خواست تا “پیوند ما را دوباره تأیید کنند”

شاهزاده ولز انگلیس و آلمان را ترغیب می کند که پیوند خود را “دوباره” تأیید کنند زیرا فردا “دو فصل این بخش جدید از تاریخ طولانی ما را آغاز می کنند” در بوندستگ.

وی همچنین طی مراسمی به مناسبت روز ملی عزاداری آلمان ، دو ملت را به مقابله جدی با عدم تحمل و تعصب و تلاش برای “فردای بهتر” “هدف مشترک” خود دعوت کرد.

اظهارات پرنس چارلز در حالی صورت می گیرد که به نظر می رسد گفتگوی انگلیس در مورد توافق تجاری پس از Brexit با اتحادیه اروپا به پایان خواهد رسید.

شاهزاده همچنین خواهد گفت که بحران های جهانی شیوع ویروس کرونا و تغییرات آب و هوایی “خواستار” این است که انگلیس و آلمان “با هم عمل کنند”.

چارلز و همسرش دوشس کورن وال اولین اعضای خانواده سلطنتی خواهند شد که روز یکشنبه در مراسم یادبود آلمان در برلین شرکت می کنند – اولین بازدید رسمی مشترک این زوج از خارج از زمان ابتلا به بیماری همه گیر.

آینده

انتظار می رود که شاهزاده در سخنرانی خود بگوید: “ما باید مصمم باشیم در برخورد با اعمال ظالمانه غیرقابل توصیف مردم به دلایل دین ، ​​نژاد یا عقایدشان ، در هر کجای دنیا که رخ دهد. ما باید در دفاع مصمم از آینده ای که به فرزندان و نوه هایمان مدیون هستیم در کنار یکدیگر بایستیم.

“چالش های این آینده آشکار است – چه از این همه گیر وحشتناک که نه تنها سلامت عمومی بلکه رفاه و امنیت ما را تهدید می کند. یا از تهدید وجودی برای سیاره و شیوه زندگی ما ، از تغییرات آب و هوایی و از بین رفتن تنوع زیستی فاجعه بار.

شاهزاده ولز از آلمان و اتحادیه اروپا خواست تا با هم کار کنند (عکس: Clarence House / PA Wire)

وی افزود: “این بحران ها می طلبد كه ما با هم عمل كنیم و مشاركت بین انگلستان و آلمان چنین فرصتی حیاتی را در این زمینه فراهم می كند. ما به شدت در آینده یکدیگر سرمایه گذاری کرده ایم ، به گونه ای که منافع ملی ما ، در عین حال متمایز ، همیشه درهم تنیده خواهد شد.

“در حالی که کشورهای ما این فصل جدید از تاریخ طولانی ما را آغاز می کنند ، بگذارید پیوند خود را برای سالهای آینده تأیید کنیم.

“بگذارید در مورد همه آنچه که با هم تجربه کرده ایم و همه آنچه آموخته ایم ، تأمل کنیم. بیایید همه قربانیان جنگ ، استبداد و آزار و اذیت را به یاد بیاوریم. کسانی که جان خود را برای آزادی های عزیز ما گذاشتند و کسانی که تا امروز برای این آزادی ها مبارزه می کنند. آنها به ما الهام می دهند تا برای فردایی بهتر تلاش کنیم – بگذارید این را هدف مشترک خود قرار دهیم. “

دوستی

از زمان نتیجه گیری همه پرسی سال 2016 که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد ، خانواده سلطنتی مجموعه ای از سفرهای اروپایی را انجام داده اند و این سفر اخیر احتمالاً به عنوان بخشی از “دیپلماسی نرم” سلطنت برای تجدید و تقویت دوستی با کشورها در نظر گرفته می شود. قاره.

هنگامی که پسر چارلز ، دوک کمبریج در سال 2016 از آلمان بازدید کرد ، ویلیام گفت که عمق دوستی انگلیس با آلمان پس از Brexit تغییر نخواهد کرد.

پیش از سفر ، شاهزاده روز پنجشنبه جلسه ای تلفنی با نخست وزیر آلمان ، آنگلا مرکل برگزار کرد.

کلارنس هاوس اوایل هفته از سفر کوتاه خود به آلمان خبر داد و در بیانیه ای گفت که این زوج توسط رئیس جمهور آلمان ، فرانک والتر اشتاین مایر دعوت شده اند.

در بیانیه اضافه شده است: “والای والای آنها همچنین قبل از پیوستن به مراسم یادبود مرکزی در پارلمان آلمان ، که شاهزاده ولز در آن سخنرانی می کند ، در مراسم تاج گذاری گل در یادبود Neue Wache شرکت می کنند.

“روز ملی عزاداری امسال بر دوستی آلمان و انگلیس متمرکز خواهد شد ، که در 75 سال از پایان جنگ جهانی دوم رشد کرده است.

“این رویداد به تعهد متفقین برای رهایی از اشغال نازی ها و بازسازی ، دموکراتیک سازی مجدد و اتحاد مجدد آلمان احترام می گذارد. این همه قربانیان جنگ و استبداد را به یاد می آورد. “

این دیدار پس از تولد 72 سالگی شاهزاده ، که وی روز شنبه جشن گرفت ، انجام می شود.