زن افغان بخاطر استخدام شلیک کرد ، کور شد

محتوای مقاله ادامه داشت

فعالان حقوق بشر می گویند ، حمله به خاترا ، که فقط از یک نام استفاده می کند ، نشان دهنده یک واکنش فزاینده و شدید علیه زنان شاغل به ویژه در نقش های عمومی است. در پرونده خاترا ، افسر پلیس بودن می توانست خشم طالبان را نیز به همراه داشته باشد.

فعالان حقوق معتقدند ترکیبی از هنجارهای محافظه کارانه اجتماعی افغانستان و نفوذ طالبان جسور در حالی که ایالات متحده نیروهای خود را از این کشور خارج می کند و این افزایش است.

طالبان در حال مذاکره در دوحه قطر با دولت افغانستان هستند تا یک توافق صلح را امضا کنند که در آن بسیاری انتظار دارند آنها به طور رسمی به قدرت برگردند ، اما روند پیشرفت کند است و در جنگ و حمله به مقامات و زنان برجسته کشور.

سمیرا حمیدی ، مبارز سازمان عفو ​​بین الملل در افغانستان ، گفت: “اگرچه وضعیت زنان افغان در نقش های عمومی همیشه خطرناک است ، اما اوج اخیر خشونت در کشور اوضاع را حتی بدتر کرده است.” “گام های بلندی که بیش از یک دهه در زمینه حقوق زنان در افغانستان برداشته شد ، نباید به عنوان مصدومیت هرگونه توافق صلح با طالبان تبدیل شود.”

رویای کودکانه متلاشی شده است

رویای خاترا در کودکی کار در بیرون از خانه بود و پس از سالها تلاش برای متقاعد کردن پدرش ، فایده ای نداشت ، او توانست حمایت همسرش را پیدا کند.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=xCehnGSxtuU

وی گفت ، اما پدرش از مخالفت خود فروگذار نکرد.

وی گفت: “بارها ، هنگام رفتن به وظیفه ، پدرم را دیدم که مرا دنبال می کرد … او در منطقه نزدیک با طالبان تماس گرفت و از آنها خواست که از رفتن من به کار من جلوگیری کنند.”