روسیه تولید واکسن Covid-19 را در مسکو با ضربان ‘Sputnik V’ هنوز تصویب نشده آغاز کرد

شهروندان مسکو در میان اولین کسانی در جهان هستند که واکسن Covid-19 را خارج از آزمایش بالینی دریافت می کنند ، زیرا روسیه برنامه تلقیح خود را با استفاده از فرمول خاص خود در دست اجرا دارد.

کلینیک هایی برای آغاز روند ایمن سازی افراد در معرض خطر ویروس با استفاده از واکسن روسی Sputnik V ایجاد شده اند.

Sputnik V که در ماه آگوست ثبت شده است ، هنوز در حال آزمایش انبوه است. با این حال ، توسعه دهندگان مورد حمایت دولت آن را ایمن می دانند و می گویند 95٪ موثر است و هیچ عوارض جانبی عمده ای ایجاد نمی کند.

هزاران نفر برای دریافت اولین ضربه از دو ضربه آخر هفته ثبت نام کرده اند.

در حال حاضر مشخص نیست که چه مقدار از واکسن های تولیدکنندگان روسی قادر به تولید هستند ، انتظار می رود که تنها دو میلیون دوز در پایان سال در یک کشور 144 میلیونی آماده شود.

“/>

ادامه مطلب

چه زمانی واکسن Covid در انگلیس آماده می شود؟ تاریخ شروع UK pfizer jab ، و چه کسی اولین بار آن را دریافت می کند

پاسخ های مختلف

سرگئی سوبیانین ، شهردار مسکو گفت که این اولین بار به کارگران اصلی مانند کسانی که در مدارس ، خدمات بهداشتی و اجتماعی فعالیت می کنند ارائه می شود. وی افزود ، لیست افرادی که می توانند ثبت نام کنند با در دسترس قرار گرفتن بیشتر واکسن رشد می کند.

عکس العمل ها نسبت به روند ارائه شده متنوع است.

صحبت کردن با رویترز، ایگور کریووبوکوف ، ساکن مسکو گفت: “من این را دوست دارم زیرا این فرصتی برای تغییر روند ، برای کاهش میزان عفونت است.”

یک پرستار با ماسک صورت اقدام به واکسیناسیون علیه بیماری ویروس کرونا (COVID-19) توسط واکسن Sputnik V (Gam-COVID-Vac) در یک کلینیک در مسکو می کند (عکس: گتی / خبرگزاری فرانسه)

از طرف دیگر سرگئی گریشین گفت که به زودی برای تزریق ثبت نام نخواهد کرد.

وی گفت: “این روند طولانی خواهد شد.” “فقط مقدار کمی از واکسن تولید شده است … بگذارید همه افراد واکسن بزنند ، و اگر این کار را انجام دهند – من زنده می مانم.”

تاکنون روسیه 2،382،012 مورد ویروس و 41،730 مورد مرگ را ثبت کرده است.

مسکو مرکز همه گیری در روسیه است و روزانه هزاران مورد و ده ها مرگ را ثبت می کند.

“/>

ادامه مطلب

واکنش واکسن Covid: پزشکان هشدار می دهند که پزشکان بیشتری ممکن است بمیرند – زیرا کارکنان NHS از لیست اولویت پایین می آیند

عرضه آمریکایی

در همین حال ، در ایالات متحده ، رئیس جمهور منتخب جو بایدن علناً تأیید کرده است که واکسیناسیون Covid-19 برای آمریکایی ها اجباری نخواهد بود.

وی روز جمعه در جریان یک رویداد در دلاور گفت: “من به عنوان رئیس جمهور تمام توانم را به کار می گیرم تا مردم را به انجام کار صحیح ترغیب کنم و وقتی این کار را انجام می دهند ، نشان می دهم که این مسئله مهم است.

Pfizer و Moderna هر دو برای توزیع واکسن در ایالات متحده به سازمان غذا و دارو مراجعه کرده اند. انگلیس اولین کشور در جهان است که روز چهارشنبه واکسن Pfizer را تصویب می کند.

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در 4 دسامبر وارد ویلمینگتون می شود (عکس: گتی / خبرگزاری فرانسه)

روز پنجشنبه ، آقای بایدن به CNN گفت که خوشحال خواهد شد که واکسن را در ملا public عام مصرف می کند تا نگرانی در مورد ایمنی آن را برطرف کند.

سه رئیس جمهور پیشین – باراک اوباما ، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون – نیز اعلام کرده اند که واکسن را به طور علنی مصرف می کنند تا از آن حمایت کنند.

در حال حاضر فقط 60 درصد آمریكایی ها آماده استفاده از واكسن ویروس كرونا هستند ، در حالی كه این میزان در سپتامبر 51 درصد بود.

مراکز کنترل بیماری (CDC) گفت که ایالات متحده “وارد مرحله انتقال سطح بالا” ویروس شده است.

در روز جمعه ، ایالات متحده بیش از 2500 مورد مرگ و تقریباً 225000 مورد جدید را ثبت کرد و به مجموع 14.3 میلیون مورد و بیش از 278000 مورد مرگ افزود.