رئیس جاسوسی ترامپ چین را بزرگترین تهدید به آزادی از زمان جنگ جهانی دوم می داند

محتوای مقاله ادامه داشت

راتکلیف ، که فقط مدت کوتاهی در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان خدمت می کرد قبل از اینکه ترامپ وی را به سمت خود منصوب کند ، توسط دموکرات ها و مقامات اطلاعاتی فعلی و سابق به سیاسی کاری اطلاعات متهم شده است.

در مقاله خود ، راتکلیف گفت مقامات چینی “به آزمایش توسعه انسانی” بر روی اعضای ارتش چین “به امید توسعه سربازانی با توانایی های بیولوژیکی افزایش یافته اند”. او توضیح بیشتری نداد.

اندیشکده های مستقر در ایالات متحده گزارش داده اند که چین در استراتژی نظامی خود به بیوتکنولوژی اهمیت فزاینده ای می بخشد اما آنها گزارش های مفصلی درباره نوع آزمایش ادعا شده توسط راتکلیف منتشر نکرده اند.

روز پنجشنبه ، دولت ترامپ سفر اعضای کمونیست حاکم چین و خانواده های آنها به ایالات متحده را محدود کرد.

روز چهارشنبه ، واردات پنبه از یک سازمان شبه نظامی در سین کیانگ را که گفته می شود از کار اجباری مسلمانان بازداشت شده استفاده می کند ، ممنوع کرد ، در حالی که مجلس قانونی را تصویب کرد تا در صورت عدم رعایت قوانین ممیزی ، شرکت های چینی را از بورس اوراق بهادار ایالات متحده اخراج کند.

چین سیاستمداران آمریکایی را به جعل اخباری مبنی بر اجبار اجباری مسلمانان بازداشت شده در سین کیانگ متهم کرد.

سخنگوی سفارت در بیانیه ای از طریق ایمیل گفت “هیچ کس بهتر از ایالات متحده لقب امپراتوری هک و جاسوسی را ندارد” و متهم کرد که هم دولت ایالات متحده و هم شرکت های آمریکایی مدتهاست “سرقت سایبری گسترده ، سازمان یافته و بی رویه” را انجام داده اند ، نظارت و حمله. “

بانی گلاسر ، یک متخصص آسیا در مرکز تحقیقاتی مرکز استراتژیک و بین المللی ، گفت که نظرات راتکلیف به نظر می رسد با هدف محکم نگه داشتن یک رویکرد سخت پیش از روی کار آمدن رئیس جمهور منتخب جو بایدن در 20 ژانویه باشد.

وی گفت: “به نظر می رسد این بخشی از تلاش گسترده تری برای بستن دست های بایدن و محدود کردن فضای مانور وی در سیاست چین است.”

“در دولت های قبلی ، هنجار اجتناب از انجام چنین اقداماتی در هنگام انتقال ریاست جمهوری بوده است ، اما دولت ترامپ مدت ها است که الگویی برای کاستن از هنجار تعیین کرده است.”