دونالد ترامپ مایکل فلین را که به جرم دروغگویی به اف بی آی در مورد روسیه اقرار کرد ، عفو کرد

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، مشاور عالی پیشین را که به دروغ گفتن به FBI اعتراف کرده ، عفو کرد.

مایکل فلین ، مشاور امنیت ملی ، به اتهام دروغ گفتن به آژانس در سال 2017 به جرم خود اعتراف کرد.

فلین اعتراف کرد که پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور ترامپ درباره گفتگوهایی که با سرگئی کیسلیاک ، سفیر وقت روسیه داشته ، در مصاحبه با عوامل FBI دروغ گفته است.

پیش بینی می شود رئیس جمهور مستعفی قبل از ترک مقام خود در 20 ژانویه به تعدادی از دستیاران اصلی بخشش دهد.

‘شکرگذاری خارق العاده’

بخشش متحد دیرینه خود ، در توییتر خود نوشت: “افتخار بزرگ من است که اعلام کنم بخاطر بخشودگی کامل به ژنرال مایکل تی فلین اعطا شده است.

“عرض تبریک به GenFlynn و خانواده شگفت انگیز او ، من می دانم که اکنون یک شکرگذاری واقعا خارق العاده خواهید داشت.

دونالد ترامپ ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ، هنگام صحبت با ژنرال بازنشسته مایکل فلین ، انگشت شست را نشان می دهد (عکس: AP)

ژنرال بازنشسته در سال 2016 به عنوان یک جانشین مورد اعتماد و نزدیک برای نامزد ترامپ در مبارزات انتخاباتی تبدیل شده بود. در پایان ، وی فقط 24 روز در کاخ سفید خدمت کرد تا اینکه ترامپ پس از دروغگویی به مایک پنس معاون رئیس جمهور ، وی را اخراج کرد.

فلین در مورد مکالمه ای که در آن به سفیر روسیه کیسلیاک گفت که مسکو نباید به تحریم های اعمال شده توسط دولت اوباما در حال خروج از آن پاسخ دهد ، حقیقت را نگفته بود.

فلین به عنوان بخشی از یک توافق گسترده تر به جرم دروغ گفتن به FBI اعتراف کرد و به زودی توسط طرفداران ترامپ که ادعا کردند او توسط دولت اوباما به دام افتاده و قربانی شده است ، مورد تجلیل قرار گرفت.

وی هنوز به دلیل اعتراف به جرم خود محکوم نشده بود.

انتظار می رود بخشش های بیشتر

بخشودگی فلین ، س questionsالاتی را در مورد اینکه چه کسی با ورود ترامپ به روزهای آخر حضور خود در دفتر بیضی ، در لیست قرار خواهد گرفت ، ایجاد می کند.

بسیاری از نزدیکترین کمکهای چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید و مبارزات انتخاباتی وی محکوم شده اند و هفته های باقی مانده وی قبل از انتقال به رئیس جمهور منتخب جو بایدن می تواند شاهد بخشش بیشتر باشد.

عفو ، به این معنی نیست که شخصی بی گناه شناخته شده است.

این رسماً به این صورت تعریف می شود: “در تشخیص پذیرش مسئولیت جرم از سوی متقاضی و تأیید رفتار خوب برای مدت قابل توجهی پس از محکومیت یا اتمام مجازات.”

توضیحات می افزاید: “این به معنای بی گناهی نیست.”