در حالی که احساسات از بین می رود ، جهان با مارادونا قهرمان ناقص خداحافظی می کند

محتوای مقاله ادامه داشت

در همین حال ، در ناپل ، طرفداران گلزارها ، تصاویر کودکان ، شمع ها و حتی یک بطری شراب را در یک مکان مقدس که به سرعت در حال گسترش است ، قرار دادند.

بزرگترین ورزشکاران و رهبران جهان ، از جمله پاپ فرانسیس متولد آرژانتین ، ادای احترام خود را کرده اند.

روزنامه های سراسر دنیا عکس او را روی جلدهای جلویی چاپ می کردند و با نام مستعار او بازی می کردند تا “Adios” را بگویند – خداحافظ.

یک هنرمند در هنگام تشییع جنازه افسانه فوتبال در 26 نوامبر سال 2020 در بوینس آیرس ، یک پرتره از دیگو مارادونا جوان را نقاشی می کند. (فدریکو پرتی / گتی ایماژ)

داریو لوزانو در صف انتظار برای دیدن تابوت گفت: “دیگو متعلق به مردم است ، دیگو متعلق به آرژانتین است ، دیگو متعلق به کشور است.”

مارادونا پس از هدایت آرژانتین به جام جهانی در سال 1986 که محبوبش بود و در ایتالیا به خاطر بردن ناپولی به دو قهرمانی در سری A مورد ستایش قرار گرفت ، مارادونا بازیکنی با استعداد و منحصر به فرد بود که از خیابان های سخت بوینس آیرس برخاست تا به اوج ورزش خود برسد.

جام جهانی 1986 شامل یک بازی مرحله یک چهارم نهایی برابر انگلیس بود که مارادونا دو گل شناخته شده در این تورنمنت را به ثمر رساند – یک گل غیرقانونی “دست خدا” و یک گل که با یک دریبل انحرافی و باورنکردنی همراه بود.

مارادونا همچنین در اثر اعتیاد خود طی سالها با مشکلات مختلف سلامتی دست و پنجه نرم کرد. در اوایل این ماه ، وی به دلیل علائمی از جمله کم خونی و کم آبی در بیمارستان بستری شد و تحت عمل جراحی اورژانسی برای هماتوم ساب دورال – لخته خون در مغز قرار گرفت.

روز پنجشنبه ، وکیل مارادونا ، ماتیاس مورلا ، گفت که او درخواست تحقیقات کامل در مورد شرایط مرگ را می کند ، و انتقاد کرد از آنچه او گفت پاسخ کند خدمات اورژانس است.

در ایتالیا ، ماسیمو ویگناتی ، صاحب موزه مارادونا در ناپل ، گفت که این بازیکن تقریباً شبیه خانواده شده است.

“مادرم مادر ناپولی مارادونا بود. او برادر دوازدهم ما بود. “او به رویترز احاطه کرد خاطرات من از این بازیکن. “ما باید او را مثل همیشه با لبخند یاد کنیم. او آخرین دریبل خود را زد و ناگهان ما را ترک کرد. “