دادگاه برای سه متهم به نقش در جنایت سال 2017 که 16 کشته برجای گذاشت ، آغاز می شود

بر اساس ویدئویی که روز سه شنبه به دادگاه مادرید نشان داده شد ، اعضای ادعا شده یک سلول ترور هنگام آماده سازی بمب های ساخت خانه برای حمله برنامه ریزی شده به بارسلونا در سال 2017 ، می خندیدند و شوخی می کردند.

این سه نفر به اتهام نقش آفرینی در حمله تروریستی در پایتخت کاتالونیا که منجر به کشته شدن 16 نفر و زخمی شدن 140 نفر شد ، در حال محاکمه هستند.

عاملان این جنایات – بدترین حمله تروریستی اسپانیا از زمان بمب گذاری قطار مادرید در سال 2004 – با استفاده از یک ون در پیاده روی عابران پیاده در بلوار La Rambla بارسلونا در 17 آگوست 2017 قرار گرفتند.

آنها روز بعد حمله دیگری را در شهر ساحلی کمبریلز انجام دادند.

در حالی که چند روز بعد پس از پیدا شدن مهاجم بارسلونا از کمربند انفجاری جعلی ، پلیس پنج مهاجم کمبریل را در صحنه کشته و در حالی که افسران او را کشتند.

دولت اسلامی مسئولیت این حملات را بر عهده گرفت.

‘ببینید چگونه آنها رنج خواهند برد’

محمد هولی Chemlal در پشت دادگاه شیشه ای داخل دادگاه ملی در آغاز دادرسی در سان فرناندو دو هنارس در حومه مادرید نشسته است (عکس: فرناندو ویار ، عکس استخر از طریق AP)

سه مرد تحت محاکمه – Driss Oukabir ، Mohamed Houli Chemlal و Said Ben Iazza – به شرکت مستقیم در حملات متهم نیستند اما به عنوان بخشی از سلول افراطی که آنها را انجام داده است ، محاکمه می شوند. سلول ، از جمله Houli Chemlal ، در حال تهیه مواد منفجره.

یکی از مردان این ویدیو هنگام ساخت بمب خانگی می گوید: “ببینید آنها چگونه متحمل رنج می شوند.”

“مسلمانان قوی هستند. تو ضعیف هستی. خدا به ما قول داده است که ما به بهشت ​​خواهیم رفت در حالی که شما به جهنم خواهید رفت. “

این تصاویر همچنین نشان می دهد که یکی از این باند در کمربند انفجاری در حال ژست گرفتن است و در مورد منفجر شدن شوخی می کند.

هولی Chemlal گفت این سلول در حال برنامه ریزی برای حملات بمبی علیه اهدافی از جمله کلیسای ساگادا فامیلیا در بارسلون بود.

با این حال ، آنها پس از کشته شدن دو نفر از توطئه گران ، از جمله یک امام که رئیس سرکرده بود ، در انفجار در خانه ای که در شهر ساحلی آلکانار اقامت داشتند ، کشته شدند.

ادعای اجبار

بعد از دستگیری ، هولی Chemlal به مقامات گفت كه در طی فیلم به او گفته شده است كه چه بگوید و او با آنچه آنها انجام داده اند موافق نیست.

در دادگاه ، وی از پاسخ دادن به س prosecالات دادستان امتناع ورزید اما گفت که “همیشه تمایل من برای همکاری و توبه ام را نشان داده است”.

دادستان ها در دادگاه خواستار حبس از هشت تا 41 سال هستند اما در حقیقت حداکثر مجازات مجازات 30 سال است.

“/>

ادامه مطلب

یونس ابویاقوب مظنون به حمله به بارسلونا توسط پلیس به ضرب گلوله کشته شد

اوكبیر ، كه نام وی در قرارداد اجاره ون بارسلونا بود ، به دادگاه گفت كه تصور می كرد كه این امر تخلیه خانه است ، آن را به عنوان لطف اجاره كرده است.

او ادعا کرد که او امام را نمی شناسد ، مذهبی نیست و بیشتر به مهمانی ، نوشیدن و مواد مخدر علاقه دارد.

متهم ردیف سوم بن بن ایزازا به اتهام همکاری با یک گروه تروریستی به اتهام قرض دادن اسناد هویتی و وانت به توطئه گران به 8 سال حبس تعزیری روبرو شده است. هر سه نفر تخلف را انکار می کنند.

دادگاه ادامه دارد.