جو بایدن چه موقع رئیس جمهور می شود؟ تاریخ تحلیف وی و زمان ترک رسمی دونالد ترامپ از سمت خود

جو بایدن پس از پیروزی بر دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب شده است ، اما او یک ماه منتظر قدرت خواهد بود.

بر خلاف انگلستان ، که رهبران معمولاً بلافاصله پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری خود را آغاز می کنند ، ایالات متحده یک دوره انتقالی دارد که رئیس جمهور معزول به عنوان “اردک لنگ” در پست خود باقی می ماند.

از نظر تئوری ، این دوره اجازه می دهد تا کار برای سهولت در جابجایی بین دو دولت انجام شود ، اما با حضور آقای ترامپ در دفتر بیضی شکل ، در مورد اینکه وی ممکن است قبل از مراسم تحلیف با اختیارات اجرایی خود چه کند ، تردیدهایی وجود دارد.

پس از رسمی شدن پیروزی وی با رای گیری کالج انتخابات ماه آینده ، انتظار می رود مراسم تحلیف آقای بایدن در 20 ژانویه برگزار شود.

“/>

ادامه مطلب

کالج انتخاباتی توضیح داد: سیستم انتخابات ایالات متحده چگونه کار می کند – و معنی رای مردم چیست

برای مراسم تحلیف جو بایدن چه برنامه ای در نظر گرفته شده است؟

معمولاً امور جشنی دسته جمعی که دهها هزار نفر از تماشاگران را به خود جلب می کند ، زیرا قدرت به طور مسالمت آمیزی بین روسای جمهور منتقل می شود ، مراسم تحلیف آقای بایدن می تواند بسیار متفاوت به نظر برسد – هم به دلیل بحران ویروس کرونا و هم به دلیل عدم تمایل آشکار رئیس جمهور برکنار به واگذاری قدرت.

در این مراسم ، آقای بایدن و معاون وی رئیس جمهور كامالا هریس توسط رئیس دادگاه عالی جان رابرتز ، كه سوگندهای دفتر خود را اداره می كند ، سوگند یاد می كنند – این لحظه ای است كه آقای ترامپ رسماً اختیارات خود را به عنوان فرمانده فرماندهی واگذار می كند -رئیس.

جو بایدن معاون رئیس جمهور سوگند یاد کرد که همسرش جیل در مراسم تحلیف رئیس جمهور باراک اوباما در واشنگتن در 20 ژانویه 2009 تماشا می کند (عکس: رویترز)

این مراسم به طور معمول شامل سخنرانی ها ، خطبه های رهبران مذهبی و اجرای نوازندگان است – با دو مراسم تحلیف باراک اوباما با اجرای ستاره های آرتا فرانکلین و بیانسه.

برنامه های مراسم تحلیف به احتمال زیاد نزدیکتر به زمان مشخص خواهد شد ، اگرچه آقای بایدن برای تهیه این رویداد کمبود چهره ای ندارد ، زیرا نوازندگان مشهوری از جمله لیدی گاگا و بروس اسپرینگستین در مسیر مبارزات انتخاباتی به او پیوسته اند.

وحدت

روز شنبه ، آقای بایدن در بیانیه ای گفت: “من از اعتماد مردم آمریكا به من و هریس معاون رئیس جمهور منتخب افتخار كرده و فروتن هستم.
“در برابر موانع بی سابقه ، تعداد بی سابقه ای از آمریکایی ها رأی دادند. یک بار دیگر ثابت کنیم که دموکراسی در قلب آمریکا قرار دارد.

“با پایان کارزار ، وقت آن است که خشم و سخنان سختگیرانه خود را پشت سر بگذاریم و به عنوان یک ملت دور هم جمع شویم.

“وقت آن است که آمریکا متحد شود. و برای بهبودی. ما ایالات متحده آمریکا هستیم. و هیچ کاری نمی تواند انجام دهد ، اگر با هم این کار را انجام دهیم. “