جو بایدن اولین رئیس سیاهپوست پنتاگون را که وزیر دفاع است انتخاب می کند

رئیس جمهور منتخب جو بایدن ژنرال بازنشسته چهار ستاره ارتش لوید آستین را به عنوان وزیر دفاع انتخاب کرده است. در صورت تأیید سنا ، آقای آستین اولین رهبر سیاه پوستان پنتاگون خواهد بود.

آقای بایدن او را به عنوان کاندیدای نامزد سابق نامزد انتخاب ، میشل فلورنوی ، مقام ارشد سابق پنتاگون و حامی بایدن که اولین زنی بود که به عنوان وزیر دفاع خدمت می کرد ، انتخاب کرد.

چهار نفر با آگاهی از انتخاب ، نامزدی قریب الوقوع آقای آستین را تأیید کردند. به گفته یک منبع ، آقای بایدن پیشنهاد داد و آقای آستین روز یکشنبه این پست را پذیرفت.

بعنوان یک افسر نظامی حرفه ای ، 67 ساله احتمالاً با مخالفت برخی از اعضای کنگره و سازمان دفاعی روبرو خواهد شد که معتقدند مرز مشخصی بین رهبری غیرنظامی و نظامی پنتاگون ایجاد می شود.

اگرچه بسیاری از دبیران دفاع قبلی مدت کوتاهی در ارتش خدمت کرده اند ، اما تنها دو نفر – جورج سی مارشال و جیمز ماتیس – افسر شغل بوده اند. مارشال همچنین به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد.

معافیت از کنگره

آقای بایدن او را به عنوان نامزد انتخابی دیرینه میشل فلورنوی انتخاب کرد (عکس: AP Photo / Andy Wong)

مانند آقای ماتیس ، آقای آستین برای خدمت به عنوان وزیر دفاع نیاز به معافیت از کنگره دارد. کنگره قصد داشت کنترل غیرنظامی ارتش هنگام ایجاد موقعیت وزیر دفاع در سال 1947 را منصوب کند و یک افسر نظامی که اخیراً بازنشسته شده بود را از تصدی سمت منع کند.

یکی از افرادی که این انتخاب را تأیید کرد ، گفت که انتخاب آقای آستین در مورد انتخاب بهترین فرد ممکن است اما تأیید کرد که فشارها برای نامزد شدن یک نامزد رنگی ایجاد شده و سهام آستین در روزهای اخیر افزایش یافته است.

آقای بایدن حداقل از سالهای رهبری ژنرال در ارتش آمریكا و ائتلاف در عراق در حالی كه بایدن معاون رئیس جمهور بود ، آقای آستین را می شناخت. آقای آستین در سال 2008 هنگام انتخاب باراک اوباما به عنوان رئیس جمهور در بغداد سپاه چند ملیتی عراق بود و وی از سال 2010 تا 2011 برای هدایت نیروهای آمریکایی بازگشت.

مایک مولن ، رئیس سابق ستاد مشترک ارتش ستایش زیادی از آقای آستین داشت.

آقای مولن گفت: “اگر رئیس جمهور منتخب بایدن او را برای این كار مورد استفاده قرار دهد ، لوید وزیر دفاع عالی خواهد شد.” وی گفت: “او از نزدیک ماموریت های پیچیده زنان و مردان ما را در سراسر دنیا می داند. او برای اتحاد و مشارکت حق بیمه می دهد. وی به نیاز به روابط مستحکم و نظامی قوی و سالم احترام می گذارد. و او به طور همه جانبه ، آرام و با اطمینان رهبری می کند. “

“/>

ادامه مطلب

صاحب سگ بودن ، جو بایدن را به رئیس جمهور بهتری تبدیل می کند

با این حال ، برخی از دوره اخیر ماتیس در پنتاگون ، در زمان دولت ترامپ ، به عنوان شواهدی در نظر گرفته می شود که چرا یک افسر نظامی که اخیراً بازنشسته شده است ، فقط در موارد استثنایی نادر باید به عنوان وزیر دفاع خدمت کند. اگرچه ماتیس به دلیل قدرت و عقل نظامی خود بسیار مورد احترام است ، منتقدان می گویند او تمایل دارد خود را با افسران نظامی به هزینه دیدگاه غیرنظامی گسترده تر احاطه کند. او در دسامبر 2018 در اعتراض به سیاست های ترامپ استعفا داد.

لورن دی جونگ شولمن ، که 10 سال در پست های ارشد ستادی در پنتاگون و شورای امنیت ملی به سر برد ، گفت: “… ژنرال های بازنشسته جایگزین رهبران غیر نظامی یک به یک نیستند”.

گزارش از رابرت برنز ، در واشنگتن ، برای AP.