تنش میان روسیه و اوکراین در نبرد غذای سنتی بورچ

خانمهای آماده ، جنگ بورچرن در حال جوشیدن است.

اولنا شکربان ، مورخ و قوم شناس ، از ادعای بورچت که یک غذای سنتی اوکراینی است ، حمایت کرد و گفت: “ساختن آن با روسیه” پوچ است.

این امر پس از آن انجام می شود که ایوگن کلوپوتنکو ، سرآشپز اوکراینی از وزارت فرهنگ اوکراین خواست تا درخواستی را به نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد یونسکو ارائه کند تا بورچ را به عنوان بخشی ناملموس از میراث فرهنگی کشور معرفی کند.

آقای کلوپوتنکو ، صاحب رستوران مستقر در کی یف ، پس از خسته شدن از غذای سنتی چغندر و کلم که از آن به عنوان سوپ روسی یاد می شود ، وارد عمل شد.

در خورشت

آشپز اوکراینی ایوگن کلوپوتنکو در رستوران خود در مرکز کیف بورچ می پزد. (عکس: سرگئی سوپینسکی / خبرگزاری فرانسه / گتی)

وی به خبرگزاری فرانسه گفت: “من واقعاً دوست ندارم آن را جنگ برای بورچت بنامم ، اما در واقع این همان چیزی است که هست.”

وی ادعا کرد بسیاری از اوکراینی ها پس از “بلعیدن” کشور توسط اتحاد جماهیر شوروی و سپس “جویدن و تف” ، هویت فرهنگی خود را از دست داده اند ، اما وی افزود “بورچت همان چیزی است که ما را متحد می کند”.

و بنابراین او ماه گذشته یک قابلمه از آن را به وزارت فرهنگ برد تا آنها را متقاعد کند که برای همان شناخت غذاهای فرانسوی یا پیتزای ناپلانی به یونسکو مراجعه کنند.

برنامه ای باید قبل از مارس ساخته شود.

درگیری آشپزی

نه برای اولین بار از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، تنش بین دو ملت در حال جوش خوردن است ، اما این بار در جبهه مواد غذایی.

به گفته سفارت روسیه در ایالات متحده در توییتر ، “بورشت یک غذای ملی بسیاری از کشورها از جمله روسیه ، بلاروس ، اوکراین ، لهستان ، رومانی ، مولداوی و لیتوانی است.”

در حالی که دولت روسیه بورچ را “یکی از معروف ترین و محبوب ترین غذاهای روسیه” اعلام کرد.

“غذای ملی بسیاری”

خانم شوچربان ، صاحب تنها موزه اکو اوكلینا ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “بورشت دومین غذایی است كه من بعد از شیر مادرم خوردم.

“ما کودک را از شیر گرفته و سپس او را با بورچ تغذیه می کنیم.”

او به تازگی موزه ای اختصاص داده شده به بورچ را افتتاح کرده و طی هفت سال گذشته جشنواره ای را برای جشن سوپ برگزار کرده است.

وی اظهار داشت: “بورشت تاریخ اوکراین من است”.