تلسکوپ عظیم پورتوریکو ریخته در فیلم جیمز باند فرو می ریزد

محتوای مقاله

مقامات گفتند ، پس از 57 سال اکتشافات نجومی ، یک تلسکوپ رادیویی عظیم در رصدخانه Arecibo پورتوریکو – یکی از بزرگترین بزرگترین های جهان – روز سه شنبه پس از تحمل خسارات شدید فرو ریخت.

بنیاد ملی علوم ایالات متحده گفت ، سکوی سازشی 900 تنی تلسکوپ در حال خراب شدن ، توسط کابل های 450 فوت (137 متر) بالاتر از یک بازتابنده کاسه ای به عرض 1000 فوت (305 متر) معلق ، صبح روز سه شنبه سقوط کرد. این گزارش اضافه کرد ، هیچ گونه زخمی گزارش نشده است.

این تلسکوپ – که امواج رادیویی را از فضا دریافت می کند – توسط دانشمندان سراسر جهان برای شکار امضای احتمالی حیات فرازمینی ، مطالعه سیارات دوردست و یافتن سیارک های خطرناک مورد استفاده قرار گرفته است. این شهرت همچنین پس از صحنه های مهم فیلم 1995 “جیمز باند” GoldenEne با بازی پیرس برازنان در آنجا تیرباران شد.

این ترکیب از تصاویر رصدخانه Arecibo ، ایجاد شده در 1 دسامبر سال 2020 ، یک عکس جزوه از عکس گرفته شده در 29 نوامبر 2006 (از چپ به راست) را از وب سایت مرکز نجوم و یونوسفر ملی (NAIC) (چپ به راست) نشان می دهد. عکس پرونده ای که در 19 نوامبر سال 2020 گرفته شده است ؛ و یک تصویر در 19 نوامبر سال 2020. عکس توسط RICARDO ARDUENGO /خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

از ماه آگوست دو کابل پشتیبانی از ظرف بازتابنده شکسته شده بود ، و باعث خسارت شد و مقامات را مجبور به بستن رصدخانه کرد زیرا شرکت های مهندسی که توسط دانشگاه فلوریدا مرکزی ، که رصدخانه را مدیریت می کند ، روش های ترمیم خسارت را حفظ کردند.

در ماه نوامبر ، بررسی های مهندسی باعث شد NSF و دانشگاه به این نتیجه برسند که تلاش برای تعمیر سازه بسیار خطرناک است و باید تخریب شود.

NSF گفت که یافته های اولیه نشان می دهد که قسمت بالای هر سه برج پشتیبانی تلسکوپ از بین رفته و با سقوط سکوی ابزار ، کابل های پشتیبانی تلسکوپ نیز سقوط می کند.