ترودو پیروزی بایدن را در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبریک می گوید

محتوای مقاله ادامه داشت

سناتور پیتر بوهم ، که در جریان مذاکرات خود با ترامپ و دیگر رهبران در دو اجلاس G7 ، از جمله شارلوا ، به عنوان مشاور ارشد خود ، در کنار ترودو بود ، گفت: “از دید من ، من می توانم بگویم که این اساساً ناعادلانه بود.” “شرپا”.

“این توییت به کنفرانس مطبوعاتی نخست وزیر اشاره داشت. و دوباره یادآوری من ، چیزی نیست که نخست وزیر در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت که در دیدار با رئیس جمهور ترامپ نگفت. “

بوهم گفت که ترودو و تیمش باید با تیم انتقال بایدن کار کنند تا اطمینان حاصل کنند “ما همه کارها را برای اطمینان از صافی انجام می دهیم.”

بروس هیمن ، آخرین سفیر باراک اوباما در کانادا ، گفت که ریاست جمهوری بایدن به ترودو “صادق ، قابل اعتماد و یک شریک خوب برای نشستن آن طرف میز” خواهد داد.

هیمن گفت که ایالات متحده و کانادا اختلافات خود را ادامه خواهند داد اما کانادا دیگر با رئیس جمهوری روبرو نخواهد شد که می گوید: “من شما را تحت فشار قرار می دهم …؟ ¦ من قصد دارم خودروهای شما را تعرفه گذاری کنم. اگر شما به من x ، y و z ندهید ، می خواهم ماسک های N95 شما را برش دهم و فولاد و آلومینیوم شما را پاره می کنم. “

یکی از اختلافات می تواند سرنوشت خط لوله Keystone XL باشد که نفت خام و روغن های آلبرتا را از طریق ایالات متحده به خلیج مکزیک منتقل می کند. بسیاری از ناظران ، از جمله نماینده سابق جورج دبلیو بوش در کانادا ، دیوید ویلکینز ، گفته اند که بایدن مجوز خط لوله را لغو می کند ، این امر به اقتصاد آلبرتا آسیب می رساند.

نخست وزیر جیسون کنی به بایدن تبریک گفت و یادآور روابط اقتصادی ، مهاجرتی و اجتماعی قوی بین استان خود با ایالات متحده – و اهمیت انرژی آلبرتا برای آمریکایی ها بود.