ترامپ پس از انشعاب سیاست ، مارک اسپر وزیر دفاع را در حساب پس از انتخابات اخراج کرد

محتوای مقاله ادامه داشت

فریمر گفت: “او نمی تواند انگیزه ها یا خلق و خوی خود را كنترل كند و نسبت به سیاست ، قانون اساسی یا هر چیز دیگری به او وفادار است.”

ترامپ با پنتاگون رابطه ناخوشایندی داشته است ، جایی که اسپر و افراد برجسته بارها و بارها تلاش کرده اند تا به عنوان یک ابزار سیاسی دولت ترامپ دیده نشوند.

سلف اسپر ، جیم ماتیس ، در سال 2018 به دلیل اختلاف سیاست با ترامپ ، از جمله در مورد سوریه ، این کار را ترک کرد. ماتیس در ماه ژوئن از ترامپ انتقاد کرد و گفت “اولین رئیس جمهور در طول زندگی من که سعی نمی کند مردم آمریکا را متحد کند – حتی تظاهر به تلاش نمی کند. در عوض او سعی می کند ما را تقسیم کند. “

منابع گفتند ، اسپر نیز مانند ماتیس با نگرش نفی كننده ترامپ نسبت به اتحاد ناتو مخالف بود و نسبت به تمایل ترامپ برای دیدن اتحادهای ارتش آمریكا از طریق لنزهای صریحاً معاملاتی احتیاط می كرد ، حتی در حالی كه از درخواست های ترامپ برای متحدین برای افزایش هزینه های دفاعی حمایت می كرد.

اما وی همچنین با ترامپ در مورد موضوعات جالب توجه ، از جمله تمایل اسپر برای محافظت از الکساندر ویندمن ، آن زمان سرهنگ دوم ، در کاخ سفید ، از قصاص شهادت وی در استیضاح استعفا ترامپ جدا شد.

مایکل اوهانلون در اندیشکده موسسه بروکینگز گفت که او اعتقاد ندارد ترامپ علیرغم اخراج اسپر ، به یک سیاست آسیب رسان security امنیت ملی ایالات متحده روی آورد.

اوهانلون با اشاره به اینکه ترامپ ممکن است بخواهد دوباره در سال 2024 کاندیدا شود ، گفت: “او می خواهد باور کند که او نوعی میراث منطقی دارد – در اقتصاد ، در تقویت ارتش ، در آغاز نکردن جنگ های جدید.”