ترامپ جورج پاپادوپولوس، کارشناس تحقیقات روسیه را به طور کامل عفو کرد

محتوای مقاله

واشنگتن – دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه جورج پاپادوپولوس، دستیار سابق مبارزات انتخاباتی را که به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به جرم خود اعتراف کرد، عفو کامل کرد.

تبلیغات 2

محتوای مقاله

ترامپ همچنین الکس ون در زوآن 36 ساله، داماد هلندی میلیاردر روسی ژرمن خان را عفو کرد. ون در زوآن به دلیل دروغ گفتن به بازرسان رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا در مورد تماس با یکی از مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016، به 30 روز زندان و 20 هزار دلار جریمه محکوم شد.

نام آنها در موجی از عفو قبل از کریسمس که توسط کاخ سفید اعلام شد گنجانده شد. ترامپ 15 نفر را به طور کامل عفو کرد و مجازات پنج نفر دیگر یا بخشی از آن را تخفیف داد.

محتوای مقاله

فهرست عفو و تخفیف شامل سه قانونگذار سابق جمهوری خواه بود. همچنین اعضای سابق نیروهای آمریکایی – نیکلاس اسلاتن، پل اسلو، ایوان لیبرتی و داستین هرد – که به کشتن غیرنظامیان عراقی در حین کار به عنوان پیمانکار در سال 2007 محکوم شدند، عفو شدند.

تبلیغات 3

محتوای مقاله

پاپادوپولوس، 33 ساله، مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ در سال 2016 بود. او در سال 2017 به دروغ گفتن به ماموران FBI درباره زمان و اهمیت تماس هایش با افرادی که ادعا می کردند با مقامات ارشد روسیه ارتباط دارند، اعتراف کرد.

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

رابرت مولر، بازپرس ویژه وقت ایالات متحده، در یادداشت توصیه‌ای برای صدور حکم می‌گوید: «جرم متهم جدی بود و به تحقیقات دولت در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آسیب وارد کرد».

محتوای مقاله

او 12 روز از محکومیت 14 روزه خود را در زندان فدرال گذراند، سپس به مدت 12 ماه تحت نظارت قرار گرفت.

کاخ سفید گفت که پاپادوپولوس به عنوان بخشی از تحقیقات مولر، که ترامپ آن را شکار جادوگر محکوم کرده بود، به “جرم مرتبط با فرآیند، یک فقره اظهارات نادرست” متهم شد.

محتوای مقاله

تبلیغات 4

محتوای مقاله

کاخ سفید گفت: «عفو امروز به تصحیح اشتباهی که تیم مولر به افراد زیادی مرتکب شد، کمک می‌کند.

این عفو ​​بخشی از انبوهی از چنین اقداماتی بود که انتظار می‌رفت رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه پیش از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب دموکرات در 20 ژانویه. از دعاوی ناموفق برای لغو نتیجه.

آدام شیف، نماینده دموکرات، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان، گفت که ترامپ با صدور عفو از قدرت سوء استفاده می کند، «برای پاداش به دوستان و متحدان سیاسی خود، برای محافظت از کسانی که برای سرپوش گذاشتن به او دروغ می گویند، برای پناه دادن به کسانی که در قتل غیرنظامیان مجرم هستند. و برای تضعیف تحقیقاتی که تخلفات گسترده را کشف کرد.»

تبلیغات 5

محتوای مقاله

ماه گذشته، ترامپ مایکل فلین، مشاور امنیت ملی سابق خود را که دو بار در جریان تحقیقات روسیه به FBI دروغ گفته بود، عفو کرد. عفو فلین با محکومیت دموکرات ها و دیگر منتقدان مواجه شد.

در ماه ژوئیه، ترامپ حکم راجر استون دوست و مشاور قدیمی خود را کاهش داد و او را پس از محکوم شدن به دروغ گفتن به قانونگذارانی که در حال تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات 2016 بودند، از زندان نجات داد.

پوزش می طلبیم، اما این ویدیو بارگیری نشد.

قانونگذاران سابق

همچنین سه قانونگذار سابق جمهوری خواه، از جمله کریس کالینز، نماینده سابق نیویورک، روز سه شنبه عفو یا تخفیف مجازات دریافت کردند.

کالینز، 70 ساله، اولین عضو کنگره بود که در سال 2016 از نامزدی ترامپ حمایت کرد و از مدافعان قوی رئیس جمهور بود. او در سال 2018 مجدداً در انتخابات پیروز شد اما سال بعد استعفا داد.

تبلیغات 6

محتوای مقاله

در سال 2019، کالینز به اتهام توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری در اوراق بهادار و اظهارات نادرست به FBI مجرم شناخته شد. کاخ سفید گفت: آقای کالینز در حال حاضر در حال گذراندن دوران محکومیت 26 ماهه خود است. ترامپ همچنین دانکن هانتر، نماینده سابق جمهوریخواه از کالیفرنیا، 44 ساله را که یک سال پیش به اتهام توطئه برای تبدیل بودجه مبارزات انتخاباتی به استفاده شخصی، جرمی که حداکثر پنج سال حبس دارد، مجرم شناخته شد، عفو کامل صادر کرد.

رئیس جمهور باقیمانده مدت زندان استیو استاکمن نماینده سابق جمهوریخواه تگزاس، 64 ساله را که در سال 2018 به دلیل سوء استفاده از بودجه خیریه محکوم شده بود، تخفیف داد.

کاخ سفید اعلام کرد که او بیش از دو سال از محکومیت 10 ساله خود را سپری کرده است و همچنان مشمول یک دوره آزادی تحت نظارت و حکمی خواهد بود که وی باید بیش از یک میلیون دلار غرامت بپردازد.

تبلیغات 7

محتوای مقاله

ترامپ همچنین مدت باقیمانده آزادی تحت نظارت کریستال مونوز را که به توطئه برای توزیع ماری جوانا محکوم شده بود، کاهش داد.

مونوز سال‌ها را در یک زندان فدرال در فورت ورث با آلیس جانسون گذراند که در سال 2018 توسط ترامپ در پرونده‌ای که کیم کارداشیان وست، ستاره تلویزیون واقعیت‌بخش آن را حمایت کرد، مورد عفو قرار گرفت.

فهرست 15 نفری که ترامپ عفو کرده است

واشنگتن – دو مردی که به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به زندان محکوم شدند، دو قانونگذار سابق جمهوری خواه و چهار پیمانکار امنیتی که در قتل عام 14 غیرنظامی عراقی مجرم شناخته شدند، از جمله 15 نفری بودند که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به آنها عفو کامل اعطا کرد. در روز سه شنبه

ترامپ همچنین تمام یا بخشی از مجازات پنج نفر دیگر را تخفیف داد.

تبلیغات 8

محتوای مقاله

کسانی که توسط ترامپ عفو شدند عبارتند از:

– دانکن هانتر، نماینده سابق جمهوری خواه کنگره از کالیفرنیا که سال گذشته به سوء استفاده از بودجه مبارزات انتخاباتی اعتراف کرد. او به ۱۱ ماه زندان محکوم شد که قرار بود از ژانویه ۲۰۲۱ شروع شود.

– کریس کالینز، نماینده سابق جمهوری خواه از نیویورک که سال گذشته به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اوراق بهادار و اظهارات نادرست به FBI اعتراف کرد. کالینز که اولین عضو کنگره بود که در سال 2016 از نامزدی ترامپ حمایت کرد، در حال گذراندن دوران محکومیت 26 ماهه خود است.

– نیکلاس اسلاتن، پل اسلاف، ایوان لیبرتی و داستین هرد، پیمانکاران امنیتی شرکت امنیتی سابق بلک واتر که به خاطر نقششان در قتل عام 14 غیرنظامی عراقی غیرمسلح در یک ایستگاه ترافیکی بغداد در سال 2007 محکوم شدند.

تبلیغات 9

محتوای مقاله

– جورج پاپادوپولوس، 33 ساله، دستیار سابق ستاد انتخاباتی ترامپ که به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 به جرم خود اعتراف کرد. او در سال 2017 به دروغ گفتن به ماموران FBI درباره زمان و اهمیت تماس هایش با افرادی که ادعا می کردند با مقامات ارشد روسیه ارتباط دارند، اعتراف کرد.

– الکس ون در زوآن، داماد هلندی میلیاردر روسی ژرمن خان. ون در زوآن به دلیل دروغ گفتن به بازرسان رابرت مولر، بازرس ویژه آمریکا در مورد تماس با یکی از مقامات کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2016، به 30 روز زندان و 20 هزار دلار جریمه محکوم شد.

– آلفونسو کاستا، دندانپزشکی از پیتسبورگ که به تقلب در مراقبت‌های بهداشتی مربوط به صورت‌حساب نادرست اعتراف کرده بود.

– آلفرد لی کرام، 89 ساله، که در سال 1952 به جرم کمک به یک نسبی در تقطیر غیرقانونی مهتاب در اوکلاهاما اعتراف کرده بود.

تبلیغات 10

محتوای مقاله

– ایگناسیو راموس و خوزه کامپیان، ماموران سابق گشت مرزی که پس از راموس در سال 2005 به اتهام حمله به یک مظنون به قاچاق ماری جوانا که متعاقباً از مرز فرار کرد، محکوم شدند. جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور سابق، احکام زندان آنها را کاهش داد.

– ولدون آنجلوس که در سال 2002 به دلیل فروش ماری جوانا و حمل اسلحه در حین معامله به 55 سال حبس محکوم شده بود و پس از گذراندن 13 سال حبس با دستور قضایی آزاد شد.

– فیلیپ لیمن، زمانی که به دلیل اعتراض به بسته شدن Recapture Canyon توسط اداره مدیریت زمین به روی سواران ATV، کمیسر ناحیه ای در یوتا بود.

– اوتیس گوردون که به قصد توزیع محکوم شده بود.

نظرات

Postmedia متعهد به حفظ یک انجمن زنده اما مدنی برای بحث است و همه خوانندگان را تشویق می کند تا نظرات خود را در مورد مقالات ما به اشتراک بگذارند. نظرات ممکن است تا یک ساعت طول بکشد تا تعدیل قبل از نمایش در سایت. از شما می خواهیم که نظرات خود را مرتبط و محترمانه نگه دارید. ما اعلان‌های ایمیل را فعال کرده‌ایم—اکنون اگر پاسخی به نظر خود دریافت کردید، به‌روزرسانی در رشته نظری که دنبال می‌کنید یا کاربری که نظرات را دنبال می‌کنید، ایمیلی دریافت خواهید کرد. برای اطلاعات بیشتر و جزئیات در مورد نحوه تنظیم تنظیمات ایمیل خود، از دستورالعمل های انجمن ما دیدن کنید.

به گفتگو بپیوندید

تبلیغات 1