بهترین آموزش html و css

ولین گام برای آغاز فعالیت طراحی وب وب سایت یادگیری زبان‌های HTML و CSS است. همانطور که در نقشه شیوه برنامه نویسی وب گفته شده بود. در همین دوره، آموزش بدون پول HTML و CSS بصورت متن و تصویر، به گویش به طور کامل ساده و جاری گفته شده است.

زبان‌های HTML و CSS در کنار آسانی حیاتی ریزکاری‌ها و نکته ها متعددی میباشند که در صورتی که در حین تدریس آنان را یاد نگیرید می‌تواند در آینده برای شما اختلال ساز شوند.

 

HTML چیست؟

HTML (مخفف عبارت Hyper Text Markup Language) یک زبان نشانه‌گذاری استاندارد به جهت ایجاد صفحه ها وب است. یادگیری این لهجه فراوان آسان است.

HTML ساختار صفحات وب را گزینش می‌کند. در واقع می‌توان گفت که اسکلت برگه وب است. به هر وب‌سایتی که مراجعه کنید، تمام نوشته‌ها، دکمه‌ها، تصاویر و المان‌ها برگه به کمک html در کاغذ وب قرار گرفته‌اند.

در پیشین مقاله‌ کاملی جهت معرفی زبان HTML نوشته‌ایم. در صورتی که از قبل با این زبان شناخت ندارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مقاله را بخوانید.

 

 

CSS چیست؟

CSS (مخفف عبارت Cascading Style Sheets) زبانی میباشد جهت استایل‌دهی به صفحات وب. در واقع CSS گزینش می‌کند که یک عنصر HTML چطور می بایست در برگه نمایش داده شود. در صورتی که بخواهیم پاره ای ملموس‌تر توضیح دهیم می بایست بگوییم که عناصری که به کمک HTML در وب‌سایت قرار گرفته‌اند مثل استخوان بی‌پوست و بی‌گوشت هستند! می بایست یه خرده به زیبایی آن ها هم فکر کنیم. اینجاست که لهجه CSS فعالیت خود را آغاز می‌کند و به المان‌های کاغذ ظاهری زیبا می‌بخشد.

بنابراین در صورتی که سایز و رنگ متن‌ها در بخش‌های متعدد متفاوت است، دکمه‌ها استایل‌های زیبایی دارند، چیندش منوها گهگاه افقی و گاهی عمودی است، همگی و همه نتیجه‌ی استفاده از css بوده است.

این گویش اوامر گسترده‌ای دارااست که در این آموزش کارایی می‌شود تا تراز مهربانی از این لهجه تدریس شود. CSS حجم امور را کم می‌کند و به شما این اجازه را می‌دهد تا استایل صفحات گوناگون را بصورت یکجا و هم‌زمان مدیریت کنید.

در پیشین مقاله جامعی جهت معرفی CSS منتشر کرده‌ایم. در صورتی که از قبل کلیدی این لهجه آشنایی ندارید سفارش می‌کنیم که بی تردید همین نوشته را بخوانید.

 

 

یک نمونه معمولی برای شعور خوبتر کارایی زبان‌های HTML و CSS

اگر فرایند ساخت یک وبسایت را به مراحل ایجاد یک ساختمان تشبیه کنیم، حساس استعمال از گویش HTML می‌توان اسکلت و ساختار همین ساختمان را ساخت. اما به جهت اینکه بتوانیم تعیین کنیم رنگ دیوار‌های داخلی، نمای ساختمان و… چگونه باشد (استایل‌دهی) باید از لهجه CSS به کار گیری کنیم.

 

دوره تدریس بدون‌پول html5 و css3

این آموزش مجانی HTML و CSS را نثار میکنیم به کاربران ادمین وب سایت که بارها التماس ارائه همین آموزش را از ما داشتند. از قسمت درس‌های عصر می‌توانید به تمامی جلسات همین عصر دسترسی داشته باشید. نکات اهمیت مباحث HTML و CSS، به لهجه بی آلایش بیان شده تا به آسانی قابل شعور باشند. همچنین در دو مینی پروژه همت کردیم کارکرد مباحث را خوبتر نمایش دهیم.