با ترک یک وزیر دولت ، بودجه کمک های بین المللی باعث خشم خیریه ها شد

یک وزیر استعفا داده و واکنش های شدیدی در میان نمایندگان محافظه کار ، سازمان های غیردولتی ، نخست وزیران سابق و دولت در مورد تصمیم خود برای کاهش میلیاردها از بودجه کمک های خارج از کشور ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه ، بارونس لیز سوگ در اعتراض به طرح کاهش بودجه به 0/5 درصد درآمد ناخالص ملی در سال 2021 ، علیرغم وعده هایی مبنی بر عدم کاهش آن در مانیفست توری ، از این کار دست کشید.

ریشی سوناک ، صدراعظم ، این اقدام را در بررسی هزینه گذاری در روز چهارشنبه اعلام کرد ، اما گفت که “هدف” دولت این است که وقتی شرایط مالی اجازه می دهد ، 0.7 درصد برای کمک های خارجی را خرج کند.

وزیر امور خارجه از این نقش کناره گیری کرد

وزیر امور خارجه بارونس سوگ که در اعتراض به قطع کمک های خارج از کشور استعفا داده است (عکس: PA)

با این حال ، بارونس ساگ ، که مختصر آن شامل توسعه پایدار است ، گفت که تعهدات باید در “اوقات سخت و همچنین خوب” حفظ شود و این طرح را “اساساً اشتباه” نامگذاری کرد.

وی در نامه ای به نخست وزیر هشدار داد: “قطع کمک های انگلیس باعث تضعیف تلاش های شما برای ارتقا a یک انگلیس جهانی می شود و قدرت ما را برای تأثیرگذاری بر سایر کشورها برای انجام آنچه درست است کاهش می دهد.”

سازمان های غیردولتی و خیریه های بین المللی نیز از کاهش کمک های خارجی انتقاد کردند.

“عواقب واقعی برای فقیرترین ها”

ملانی وارد ، مدیر اجرایی بریتانیا در کمیته نجات بین المللی ، گفت که این تصمیم پایان “رهبری جهانی انگلیس در مورد کمک های خارج از کشور در وسط یک بیماری همه گیر است.”

خانم وارد گفت: “تصمیم امروز عواقب واقعی برای کسانی که در خط مقدم نبرد هستند برای جلوگیری از کوید در مکانهایی بدون سیستم های بهداشتی کاملاً کارا و جایی که شوک اقتصادی همه گیری ایجاد کرده است یک بحران جهانی گرسنگی جدید است که می تواند شاهد باشد. فقط در این سال 91 میلیون نفر گرسنه هستند.

“اعلامیه امروز کاملاً در تضاد با خوش بینی اخبار روز دوشنبه درباره واکسن جدید است. این اوقات استثنایی است که نیاز به رهبری استثنایی دارد ، با این حال صدراعظم نردبان را از زیر کسانی که در بدترین شرایط تصور می شوند لگد می زند درست زمانی که انگلستان در مسیر بهبودی جای می گیرد.

افزایش شدید فقر غذایی

این تغییر پس از هشدارهایی مبنی بر افزایش تعداد افراد گرسنه حاد در فقیرترین ملل جهان طی شش ماه 60 درصد به دلیل شیوع ویروس کرونا افزایش یافته است.

تجزیه و تحلیل پیش بینی های صندوق بین المللی پول ، که توسط کمیته نجات بین المللی (IRC) ، یک موسسه خیریه کمک بشردوستانه انجام شده است ، نشان داد که فقر غذایی حتی در مواقع پیش بینی موج اول Covid-19 حتی با سرعت بیشتری افزایش می یابد.

دیوید میلیبند ، وزیر خارجه اسبق کارگر که اکنون مدیر اجرایی IRC است ، به این موضوع گفت من در اوایل این ماه که رئیس دانشگاه باید “بودجه پاسخ جهانی بشردوستانه را که شامل بودجه کامل برای خدمات تغذیه ای است و پول نقد فوری را مستقیماً به نیازمندان ارائه دهد” ، در اولویت قرار دهد.