با افزایش هشدار نسبت به جهش ویروس کرونا ، دولت “ممنوعیت کامل” مسافران از دانمارک را اعمال می کند

پس از پیدا شدن جهش ویروس کرونا در 12 نفر آلوده به ماینک ها ، دولت منع مسافرت کامل در مورد ورود از دانمارک را اجرا کرده است.

در ساعات اولیه روز شنبه ، اداره حمل و نقل (DfT) اعلام کرد که در پی شیوع گسترده ویروس کرونا در مزارع تولید گوشت گوزن کشور ، از ساعت 4 صبح شنبه 7 نوامبر ، از ورود بازدیدکنندگان خارجی از دانمارک جلوگیری می شود.

تمام 17 میلیون راسو که در حال حاضر در مزارع دانمارک پرورش می یابند باید از بین بروند ، در حالی که دانشمندان دولت انگلیس نگران هستند که جهش جدید Covid-19 می تواند یافتن یک واکسن قابل اعتماد علیه ویروس کرونا را دشوار کند.

این حرکت فقط 24 ساعت پس از آن صورت گرفت که DfT ناگهان قرنطینه را برای ورود از دانمارک وضع کرد.

بدون معافیت

بزرگترین تولید کننده خز راسو در جهان کشتن میلیون ها راسو پس از انتشار ویروس کرونا در انسان (عکس: اوله جنسن / گتی ایماژ)

ویروس کرونا ویروس جدید در مزارع پرورش گوشت راسو در دانمارک گسترش یافته است و دولت این کشور را وادار به دستور کشتار همه حیوانات کرده است.

در ساعات اولیه صبح جمعه ، انگلیس اعلام کرد که در پاسخ ، راهرو سفر با دانمارک را لغو می کند.

اکنون ، کلیه مسافران غیر بریتانیایی یا ساکن مقیم انگلیس که در 14 روز گذشته به دانمارک رفته یا از طریق آنها ترانزیت کرده اند ، از ورود به انگلیس محروم می شوند.

دولت همچنین اعلام کرده است که در حال گسترش الزامات خودزدائیگری برای دانمارک است.

اتباع انگلیس یا ساکنین انگلیس که به طور مستقیم یا غیرمستقیم از کشور به انگلستان بازمی گردند ، اکنون باید دو نفر از اعضای خانواده خود را منزوی کنند ، تا اینکه دو هفته از آخرین حضور آنها در این کشور می گذرد.

سخنگوی وزارت حمل و نقل در بیانیه ای گفت: “برخلاف سایر سفرها به انگلیس ، از این سیاست قرنطینه معافیتی نخواهید داشت.

وی افزود: “کسی که طی دو هفته گذشته از دانمارک بازگشته باشد ، برای اطمینان از عدم انزوای خود در مورد شیوع ویروس در انگلیس ، با آنها تماس گرفته می شود.

“دولت انگلیس در حال کار نزدیک با شرکای بین المللی برای درک تغییرات ویروسی است که در دانمارک گزارش شده است و ما در حال انجام یک برنامه تحقیق بیشتر در اینجا در انگلیس هستیم تا ارزیابی ریسک خود را اعلام کنیم.”

ممنوعیت سفر و الزامات گسترش انزوای شخصی پس از یک هفته بررسی می شود.

اثر نامشخص

برای جلوگیری از شیوع Covid-19 باید تمام راسوها در دانمارک از بین بروند (عکس: خبرگزاری فرانسه)

دانمارک همچنین به لیست قرنطینه سفر اسکاتلند اضافه شد ، نیکولا استورجن این اقدام را جمعه ، در جلسات توجیهی ویروس کرونا برای دولت اسکاتلند ، دقایقی قبل از شروع به کار در ساعت 12.30 شب اعلام کرد.

دولت دانمارک گفت که جهش ویروس کرونا در 12 فرد آلوده به راسو مشاهده شده است ، که به کشاورزان دستور داده شده است که آن را به طور دسته جمعی از بین ببرند ، اما کارشناسان گفتند که اهمیت هر گونه سویه و تأثیر آن بر روی انسان مشخص نیست زیرا هنوز مورد مطالعه قرار گیرد

دانمارک بزرگترین صادرکننده خز راسو در جهان است و تخمین زده می شود سالانه 17 میلیون خز تولید کند. دولت هم اکنون دستور داده است كه 15 میلیون راسوي گوسفند پرورش یافته در 1113 مزارع پرورش گوشت گوسفند كشور را از بین ببرد.

با این حال ، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که اوضاع را کنترل می کند اما نسبت به نتیجه گیری احتیاط می کند.

سومیا سوامیناتان ، دانشمند ارشد ، گفت: “ما باید منتظر بمانیم و ببینیم چه پیامدهایی دارد اما من فکر نمی کنم که در مورد اینکه آیا این جهش خاص می تواند بر اثر بخشی واکسن تأثیر بگذارد ، باید به نتیجه ای برسیم. در حال حاضر هیچ مدرکی در دست نداریم که داشته باشد. “