ایجاد جاده رعد و برق بزرگراه ها ، تونل ها و روگذرها برای شهرک نشینان اسرائیلی “کرانه باختری را ضمیمه می کند”

یک برنامه جدید عظیم تونل و جاده باعث تسریع در شهرک سازی در کرانه باختری می شود و یکی از آنها را یک فعال لیبرال اسرائیلی “الحاق واقعی استروئیدها” می نامد.

اسرائیلی ها می توانند از شهرک های واقع در اعماق کرانه باختری از طریق بزرگراه ها ، تونل ها و روگذرهایی که محل اسکله وسیع اطراف شهرهای فلسطین را قطع می کنند به اورشلیم و تل آویو رفت و آمد کنند.

گروه های مدافع حقوق بشر می گویند که جاده های جدید زمینه را برای رشد انفجاری شهرک سازی فراهم می کنند ، حتی اگر دولت جو بایدن در ایالات متحده به نوعی اسرائیل را متقاعد کند تا ساخت و ساز مسکن را مهار کند. پروژه های زیربنایی پرهزینه نشان می دهد که اسرائیل قصد دارد قسمتهای زیادی از سرزمینهای اشغالی را در هر توافق صلح حفظ کند و ایجاد یک کشور زنده فلسطین را نیز دشوارتر می کند.

یهودا شاول ، یک فعال اسرائیلی ، که ماه ها به تحقیق و نقشه برداری از پروژه های جدید پرداخته است ، گفت: “این یکصد واحد مسکونی دیگر در آنجا یا اینجا نیست.” “این ضمیمه سازی استروئیدها به صورت واقعی است.”

ساخت و ساز شروع می شود

جاده ها جاده ای را به شهرک های اسرائیلی در داخل کرانه باختری ، در نزدیکی شهر بیت لحم گسترش می دهند (عکس: AP Photo / Majdi Mohammed)

در حال حاضر ساخت یک تونل عظیم در حال انجام است که آقای شاول می گوید روزی به شهرک نشینان Maale Adumim ، یک شهرک پراکنده در شرق بیت المقدس ، اجازه می دهد بدون عبور از ایست بازرسی نظامی یا حتی برخورد به چراغ راهنمایی ، به داخل شهر و سپس به تل آویو بروند. .

در جنوب اورشلیم ، در حال کار برای توسعه بزرگراه اصلی منتهی به بلوک شهرک Gush Etzion و شهرک های جنوب تر ، با تونل ها و روگذرهایی است که برای دور زدن روستاهای فلسطینی ها و اردوگاه های پناهندگان طراحی شده است.

فلسطینی ها مجاز به رانندگی در بسیاری از جاده های جدید هستند ، اما استفاده از زیرساخت ها برای آنها محدود است زیرا آنها برای ورود به اسرائیل یا الحاق بیت المقدس شرقی به مجوز نیاز دارند.

“/>

ادامه مطلب

برنامه های اسرائیل برای الحاق بخشهایی از کرانه باختری خسارات ناگفته ای را متحمل خواهد شد

تاریخ منطقه

اسرائیل کرانه باختری و بیت المقدس شرقی را در جنگ 1967 تصرف کرد و از آن زمان شبکه ای گسترده از شهرک سازی را که نزدیک به 700000 مهاجر یهودی را در خود جای داده ساخته است. فلسطینی ها هر دو سرزمین را برای کشور آینده خود می خواهند و شهرک سازی را نقض قوانین بین المللی و مانعی برای صلح می دانند – موضعی با حمایت گسترده بین المللی.

حامیان شهرک ها کرانه باختری و اورشلیم را قلب تاریخی و کتاب مقدس اسرائیل می دانند و این شهرک ها را راهی برای جلوگیری از هرگونه تقسیم سرزمین مقدس می دانند.

اما بیشتر اسرائیلی ها در شهرهای اصلی زندگی و کار می کنند. به جز یک اقلیت ایدئولوژیک ، زندگی اکثر اسرائیلی ها در اعماق کرانه باختری ناراحت کننده است.

جاده های جدید نویدبخش تغییر همه این موارد ، تبدیل سکونتگاهها به جوامع حومه ای مقرون به صرفه با دسترسی ایمن ، آسان به شهرها و حمل و نقل عمومی است. شائول تخمین می زند که زیرساخت های جدید می تواند برنامه های بیش از 50،000 واحد مسکونی ساکنین در کرانه باختری و 6000 واحد دیگر در شرق بیت المقدس را تسهیل کند.

گزارش از جوزف کراوس ، در اورشلیم ، برای AP.