ایالات متحده برنامه های مبادله با چین را به حالت تعلیق درآورد و آنها را “تبلیغ” خواند

محتوای مقاله

واشنگتن – وزارت امور خارجه ایالات متحده روز جمعه اعلام كرد كه پنج برنامه تبادل فرهنگی با چین را پایان داده و آنها را “ابزار تبلیغات قدرت نرم” خوانده است.

این وزارتخانه در وب سایت خود اعلام كرد كه برنامه سفر سیاست گذاران سیاست چین ، برنامه دوستی ایالات متحده و چین ، برنامه تبادل رهبری ایالات متحده و چین ، برنامه تبادل شفاف ایالات متحده و چین و برنامه آموزشی و فرهنگی هنگ كنگ را “خاتمه” داده است.

در این گزارش آمده است که این برنامه ها تحت نظارت قانون تبادل آموزشی و فرهنگی متقابل تنظیم شده اند – قانونی که در سال 1961 توسط رئیس جمهور جان اف کندی امضا شد و هدف آن تقویت مبادلات دانشگاهی و فرهنگی با کشورهای خارجی بود.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=QMB_ikxYISU

در این بیانیه آمده است: “در حالی که سایر برنامه های بودجه تحت حمایت MECEA از نظر دو جانبه سودمند هستند ، پنج برنامه مورد بحث به طور کامل توسط دولت (چین) به عنوان ابزار تبلیغات قدرت نرم تأمین می شوند و از آنها استفاده می شود.”

سفارت چین در واشنگتن بلافاصله پیامی را به دنبال نظر درباره این اقدام پس نداد. تلاش برای دستیابی به نمایندگان برای برنامه هایی که وزارت امور خارجه مشخص کرده بود ، بلافاصله موفقیت آمیز نبود.