استفاده پلیس از اسلحه در اعتراض فمینیست ها در کانکون خشم را برانگیخت

محتوای مقاله ادامه داشت

بلافاصله مشخص نشد که این تیراندازی ها در جریان اعتراض آتش زنده ، گلوله های لاستیکی یا جاهای خالی است.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=S6ifQRkKq7U

شهردار این شهر در توییتر خود گفت ادواردو سانتاماریا رئیس پلیس کنکون روز سه شنبه اخراج شد. آلبرتو کاپلا ، رئیس پلیس ایالت کوینتانا روو گفت که افسران وی در آنچه وی استفاده “شرم آور” از زور توصیف شده درگیر نبوده اند.

دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل در مکزیک آنچه را “استفاده بیش از حد زور” در اعتراضات خوانده محکوم کرد و خواستار تحقیق مستقل شد.

وزارت کشور مکزیک نیز خواستار تحقیق در مورد “سرکوب و تجاوزات مسلحانه” شده است.

به نقل از رسانه های محلی ، این اعتراض با مرگ بیانکا ‘الکسیس’ لورنزانا ، 20 ساله ، جسد وی که در آخر هفته در کنکون “با آثار واضح خشونت” مثله شده پیدا شده بود ، آغاز شد.

یک جنبش اعتراضی در مکزیک که خواستار اقدام بیشتر علیه قتل زنان است ، در ماههای اخیر با تظاهرکنندگان ساختمانها را در اختیار گرفته و گاهی با پلیس درگیر شده است.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=0DsBMl2XP9E

سلین هیدروگو ، روزنامه نگاری که اخبار روز دوشنبه در اعتراض به شبکه خبری Sipse TVCUN را پوشش می داد ، گفت که به نظر می رسد پلیس خبرنگاران را هدف قرار داده است.

هیدروگو به رویترز گفت: “آنها به دست راست من ضربه زدند و تلفن همراهم را شکستند.” “تجاوز به طور مستقیم علیه ما بود ، علیه روزنامه نگارانی که به طور زنده تظاهرات را پخش می کردند.”

پلیس کنکون بلافاصله به درخواست اظهار نظر در مورد ادعای هیدروگو پاسخ نداد.