از هر 5 بیمار COVID-19 ، یک نفر در طی 90 روز دچار بیماری روانی می شود: مطالعه

محتوای مقاله ادامه داشت

این مطالعه که در مجله روانپزشکی Lancet منتشر شده است ، پرونده الکترونیکی سلامت 69 میلیون نفر در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل کرده است ، از جمله بیش از 62000 مورد COVID-19. محققان گفتند که یافته ها در مورد افراد مبتلا به COVID-19 در سراسر جهان یکسان است.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=XseAhsK-o7U

در سه ماه پس از آزمایش مثبت برای COVID-19 ، از هر 5 بازمانده 1 نفر برای اولین بار تشخیص اضطراب ، افسردگی یا بی خوابی ثبت شد. محققان گفتند که این احتمال دو برابر بیشتر از سایر گروههای بیماران در همان دوره است.

این مطالعه همچنین نشان داد که افراد مبتلا به بیماری روانی از قبل 65٪ بیشتر از افراد فاقد بیماری مبتلا به COVID-19 تشخیص داده می شوند.

متخصصان بهداشت روان که مستقیماً با این مطالعه درگیر نیستند ، گفتند که یافته های آن به شواهد فزاینده ای اضافه می کند که COVID-19 می تواند بر مغز و ذهن تأثیر بگذارد و خطر ابتلا به انواع بیماری های روانی را افزایش می دهد.

مایکل بلومفیلد ، روانپزشک مشاور در دانشگاه کالج لندن ، گفت: “این احتمالاً به دلیل ترکیبی از عوامل استرس زای روانشناختی مرتبط با این همه گیر خاص و اثرات جسمی بیماری است.”

اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع

سایمون وسلی ، استاد روانپزشکی در کالج کینگ لندن ، گفت که یافته ها نشان می دهد کسانی که دارای اختلالات بهداشت روان هستند نیز در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به COVID-19 هستند ، همان یافته های مشابه در شیوع بیماری های عفونی قبلی را دارد.

“COVID-19 بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می گذارد ، و بنابراین ممکن است به طور مستقیم اختلالات بعدی را افزایش دهد. اما این تحقیقات تأیید می کند که همه ماجرا نیست و این خطر با سلامتی قبلی افزایش می یابد. “

مارجوری والاس ، مدیر اجرایی موسسه خیریه بهداشت روان SANE در انگلیس ، گفت: این تحقیق همان تجربه خیریه وی را در طی همه گیری بازتاب می دهد.

وی گفت: “خط تلفن ما با تعداد بیشتری تماس گیرنده برای اولین بار که به مشکلات بهداشت روانی مبتلا می شوند و همچنین افرادی که عود می کنند ، سروکار دارند زیرا ترس و اضطراب آنها غیر قابل تحمل شده است.”