آنلی شکلی مشمولتر از اینلی است

این دندان ها به عنوان یک فضانگهدارنده برای دندانهای دائمی زیرین خود هستند، حضور آن ها باعث میشود دندان های دائمی در زمان مناسب و در محل صحیح رشد کنند.برای ترمیم دندان شیری کودکان می توان از روکش دندان با جنس استیل ضد زنگ، کامپوزیت، آمالگام، گلاس آینومر، روکش طلا، سرامیک، استفاده کرد.اگر چاره اي جز کشيدن دندان نباشد، از فضاي نگهدارنده جهت جلوگيري از عوارض بعدي استفاده می شود.

ترمیم دندان با پر کردن دندان یک درمان دندانپزشکی شایع می باشد که افراد در هر سنی از کودکان تا بزرگسالان ممکن است از آن استفاده کنند. پوسیدگی دندان یکی از شایع ترین مشکلاتی است که در کودکان و نوجوانان سراسر جهان به وجود میآید اما میتوان به راحتی از بروز آن پیشگیری کرد. اگر روی ترمیم دندان علائمی از قبیل ترک یا ساییدگی مشاهده کردید هرچه سریعتر به پزشک مراجعه کنید تاآن را تعویض کند.

اگر شما این فاصله را بین دندان و ماده پرکننده مشاهده کردید هرچه سریعتر ه پزشک ترمیم دندان عقل پوسیده مراجعه کنید. در این حالت شما نیاز به ترمیم دندان خواهید داشت. در صورتی که عمق پر کردن دندان زیاد باشد، برای حل مشکل به عصب کشی دندان نیاز خواهید داشت. اگر پوسیدگی دندان عقل کم باشد، دندان در فک مقابل وجو داشته باشد و سالم باشد، و دندان عقل موقعیت مناسبی داشته باشد و در جویدن به فرد کمک کند، می توانیم آن را نکشیم و با ترمیم دندان عقل، آن را برای بیمار حفظ کنیم. مینای دندان سالم سفت است و فشار این ابزار فلزی را تحمل می کند.

کامپوزیت از ساختار دندان نیز پشتیبانی میکند چرا که دندان را در مقابل دمای خیلی سرد و خیلی گرم عایق میسازد. با این حال، این ماده نسبت به رزین کامپوزیت ضعیف تر است و نسبت به فرسایش و شکستگی آسیب پذیر است. پر کردن دندان پروسهای است که طی آن بخش آسیب دیده و ساییده شده دندان خارج میشود و حفره ایجتد شده با مواد پرکننده مناسب پر میشود تا از آسیبهای بعدی جلوگیری شود و ظاهر و کارایی دندان ترمیم شود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد ترمیم دندان مصنوعی در منزل لطفا به بازدید از وب سایت ما.