داونینگ استریت در حال عبور از یک طناب دیپلماتیک است تا انتخابات ایالات متحده تردیدی نیست

به طور مشترک با دیگر رهبران جهان ، بوریس جانسون نفس خود را حفظ کرده است زیرا نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر لبه چاقو باقی مانده است.

چه دونالد ترامپ باشد و چه جو بایدن که در نهایت از هرج و مرج انتخاباتی پیش روی آمریکا پیروز خواهد شد ، تأثیر عمیقی در سیاست خارجی انگلیس خواهد داشت – از جمله احتمال توافق تجاری پس از Brexit.

اجتناب ناپذیر بود که دومینیک راعب ، وزیر امور خارجه ، در یک دور مصاحبه های رسانه ای شرط بندی می کرد و س ،الات پیرامون اعلام زودرس پیروزی آقای ترامپ یا پیروزی بایدن را از روابط انگلیس و ایالات متحده دور می کرد.

جو بایدن و همسرش جیل خطاب به طرفداران خود در ویلمینگتون ، دلاور (عکس: AP)

در حالی که بسیاری – شاید اکثر – نمایندگان توری به طور ذاتی از ریاست جمهوری بایدن طرفداری می کنند ، اما تغییر در کاخ سفید مشکلاتی برای داونینگ استریت ایجاد می کند.

گرمای کمی بین دولت جانسون و تیم بایدن وجود دارد در حالی که نخست وزیر با رئیس جمهور که او را “ترامپ انگلیس” توصیف کرده است رابطه برقرار کرده است.

انتظار می رود آقای بایدن پیش از آقای جانسون با آنگلا مرکل و امانوئل مکرون ارتباط برقرار کند – و اشتیاق کمی برای یک توافق تجاری سریع داشته باشد.

از طرف دیگر ، انگلیس در مواردی مانند تغییر اقلیم و آینده ناتو به نامزد دموکرات نزدیکتر است.

طناب دیپلماتیک

در نتیجه ، انگلستان در حال عبور از یک طناب دیپلماتیک است تا زمانی که هویت برنده غیرقابل رقابت باشد.

آقای راآب به چالش کشیده شد تا از اظهارات رئیس جمهور فاصله بگیرد ، به بی بی سی گفت که این “یک انتخابات بسیار نزدیک” است که “با علاقه زیادی” او را تماشا می کرد. و وی افزود: “اگر در مورد اظهارنظر توضیح ندهم ، مرا ببخش.”

وی در پاسخ به این س ifال که آیا خوب است “دوست صمیمی خود را صدا کنید” ، پاسخ داد: “من فکر می کنم که شما اکنون به جای گزارش دادن در مورد آن ، درگیر کمپین هستید. اما حقیقت این است ، من فکر می کنم آنچه اکنون واقعاً مهم است این است که منتظر بمانیم و ببینیم که این عدم قطعیت چگونه گسترش می یابد. ”

آخرین به روزرسانی های اساسی در مورد نتایج انتخابات 2020 ایالات متحده

وزیر امور خارجه اصرار داشت که کاملاً به نهادهای ایالات متحده ایمان دارد.

رابطه “از قوت به قوت” پیش خواهد رفت

وی اذعان داشت که بسته به پیروز انتخابات “روابط کمی فراتر از فرصت ها و خطرات” برای روابط بین اقیانوس اطلس وجود خواهد داشت.

اما او به اسکای نیوز گفت که “بستر” روابط امنیتی ، اقتصادی و فرهنگی به معنای “روابط از یک قدرت به قوت دیگر” خواهد بود.

آقای راآب در پاسخ به این سedال که آیا پیروزی جو بایدن روابط را متشنج می کند ، به دلیل مخالفت با Brexit و حمایت از ایرلند ، گفت که “اطمینان دارد که رابطه خوب خواهد بود”.

آقای راآب گفت: “من نگران رابطه نیستم. خطوط فرصت ها و خطرات همیشه کمی تغییر می کند ، اما این باید در برابر زمینه این بستر و این مجموعه از منافع گسترده تر قرار گیرد که بسیار قوی است. ”

لیام فاکس ، وزیر سابق کابینه با پیوندهای جدی با حزب جمهوری خواه ، تهدید آقای ترامپ برای به چالش کشیدن شمارش آرا post پستی را در دادگاه عالی تحقیر کرد ، اگرچه وی گفت: “تا زمانی که همه آرا کسب نشود ، نمی توانید ادعا کنید که برنده شده اید. شمرده شده است. “

SNP و حزب کارگر ترامپ را محکوم می کنند

نیکولا استورجون پس از اظهارات ترامپ صحبت کرده است (عکس: خبرگزاری فرانسه)

در مقابل ، وزیر اول اسکاتلند ، نیکولا استورجون ، در پاسخ به اظهارات آقای ترامپ سخنان خود را جمع نکرد.

وی گفت “ساعتها و روزهای مهمی برای یکپارچگی دموکراسی ایالات متحده در پیش است” و گفت: “بیایید امیدوار باشیم که صدای جمهوری خواهان را بشنویم که اهمیت آن را درک می کنند.”

آنجلا راینر ، معاون رهبر حزب کارگر ، حتی با صراحت گفت ، با توئیتر نوشت: “شمارش آرا تقلب در انتخابات نیست. این یک انتخابات است. ”

دیوید میلیبند ، وزیر خارجه اسبق انگلیس در گفتگو با بی بی سی اظهار داشت: “من فکر می کنم اولین واکنش نفس عمیق خواهد کشید و امیدوارم که نتیجه روشنی حاصل شود زیرا بدیهی است که برای دنیای دموکراتیک احتمال رقابت در انتخابات آمریکا بسیار آسیب زننده است. و خطرناک

“دوم اینکه فکر می کنم تقسیم کشور ، قطب شدن کشور برای همه روشن باشد.”

وی افزود که “ترامپیسم و ​​پرزیدنت ترامپ” باید درک شود “کاملاً ریشه دار در حال حاضر در حق سیاست آمریکا”.