کیر استارمر رهبر حزب کارگر پیروزی جو بایدن رئیس جمهور منتخب را به وی تبریک می گوید

سر کاریر استارمر ، رهبر حزب کارگر ، پس از آنکه جو بایدن را شکست داد تا رئیس جمهور فعلی ایالات متحده شود ، به وی تبریک گفت.

رئیس جمهور منتخب بایدن در پنسیلوانیا به پیروزی دست یافت تا تعداد آرا votes انتخاباتی خود را به 290 ، 20 بیشتر از 270 رای لازم برای پیروزی ، برساند.

اطمینان از پیروزی در ایالت نهایی ، به رئیس جمهور منتخب بایدن رأی کافی کالج انتخاباتی را داد تا از آستانه لازم برای رسیدن وی به کاخ سفید عبور کند.

کمالا هریس معاون بعدی رئیس جمهور ایالات متحده خواهد شد و از این رو وی اولین زن و رنگین پوست خواهد بود که در کاخ سفید مسئولیت دارد.

سر کیر در توئیتر خود نوشت: “او کمپینی را درمورد ارزشهایی که ما در انگلیس مشترک داریم – نجابت ، صداقت ، شفقت و قدرت انجام داد.”

“و من می خواهم کمال هریس را به دلیل انتخاب شدن به عنوان معاون رئیس جمهور ، اولین زن رنگی که این نقش را به عهده گرفت تبریک بگویم.”

‘امید و وحدت’

وی ادامه داد: پیروزی آنها پیروزی برای امید و وحدت بر عدم صداقت و تفرقه است. میلیون ها آمریکایی از هر زمینه و سنی دور هم جمع شده اند تا برای آینده ای بهتر و خوش بینانه رای دهند.

سر کاریر استارمر رهبر حزب کارگر رئیس جمهور منتخب را تبریک گفت (عکس: PA)

“این نیز یک لحظه مهم برای جهان است. این فرصتی است تا جایگاه آمریکا را به عنوان نیرویی برای همیشه در صحنه جهانی دوباره تأیید کنید. ملتی که با انگلیس و دیگر متحدانش برای شکست این همه گیری و مبارزه با تغییرات آب و هوایی همکاری خواهد کرد.

“جو بایدن و دموکراتها همیشه ارزشهای کارگر را مشترک داشته و روابط بین دو حزب ما همچنان محکم است.

“من مشتاقانه منتظر این هستم که بتوانم بر این اساس کار کنم و رابطه حتی قوی تری بین انگلیس و ایالات متحده ایجاد کنم.”

نیکولا استورجون ، رهبر پارلمان اسکاتلند نیز به رئیس جمهور و به معاون انتخاب شده رئیس جمهور تبریک گفت.

او گفت: “تبریک از [Scotland] به رئیس جمهور منتخب جو بایدن و به معاون رئیس جمهور منتخب تاریخ ساز Kamala Harris ”.

تاریخ سازی

آنجلا راینر ، معاون رهبر حزب کارگر در توئیتر خود نوشت: “یک تبریک بزرگ به چهل و چهلمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ، جو بایدن و معاون رئیس جمهور KamalaHarris.”

نخست وزیر بوریس جانسون هنوز بیانیه ای ارائه نداده است ، اما یان بلکفورد رهبر SNP وست مینستر از وی خواست تا به رئیس جمهور منتخب تبریک بگوید.

کمالا هریس در حال تاریخ سازی است (عکس: جاناتان ارنست / رویترز)

وی در یک سری توییت ها گفت: “تمامیت دموکراسی ایجاب می کند این نتیجه در آمریکا و در سطح بین المللی شناخته شود.

“نخست وزیر باید یک تماس زودهنگام با بایدن رئیس جمهور منتخب ترتیب دهد تا رسماً این نتیجه را تصدیق کند و یک موفقیت تاریخی را به وی تبریک بگوید.

“در انگلیس ، بوریس جانسون باید در اعتبار خود به عنوان” انگلیس ترامپ “تأمل کند.

“سیاست های شدید Brexit و تصمیم او برای همسویی بسیار نزدیک با سیاست های تنگاتنگ دونالد ترامپ ، نخست وزیر توری را به طور فزاینده ای در صحنه جهانی منزوی کرده است.”

“/>

ادامه مطلب

جو بایدن پس از پیروزی در پنسیلوانیا و انتخابات ایالات متحده به عنوان رئیس جمهور بعدی ایالات متحده انتخاب شد

صدیق خان ، شهردار لندن به پیام تبریک ، توییتر اضافه کرد: “پیروزی شایسته شما را به JoBiden و KamalaHarris تبریک می گویم.

“لندن مشتاق همکاری با شماست – وقت آن است که به ساختن پل ها و نه دیوارها برگردیم.”

نخست وزیر همسایگان کانادایی آنها جاستین ترودو نیز گفت: “تبریک می گوییم ، جو بایدن و کامالا هریس.

“دو کشور ما دوستان نزدیک ، شرکا و متحدان هستند. ما رابطه ای مشترک داریم که در صحنه جهانی بی نظیر است.

“من واقعاً مشتاقانه منتظر همکاری و همکاری در این زمینه با هر دوی شما هستم.”

شمارش آرا هنوز در جورجیا ، نوادا ، آلاسکا و کارولینای شمالی ادامه داشت اما نتایج در این ایالت به آقای ترامپ ، رئیس جمهور کناره گیری رأی کافی برای سرقت پیروزی آقای بایدن را نمی دهد.

یک افتخار

رئیس جمهور منتخب بایدن در توییتر خود نوشت: “آمریکا ، من افتخار می کنم که شما من را برای هدایت کشور بزرگ ما انتخاب کرده اید.

“کار پیش رو ما سخت خواهد بود ، اما من این را به شما قول می دهم: من رئیس جمهور همه آمریکایی ها خواهم بود – خواه به من رأی دهید یا نه. من ایمانی را که تو به من دادی حفظ خواهم کرد. “

معاون منتخب رئیس جمهور هریس نیز نوشت: “این انتخابات تقریباً بیشتر از آن است JoeBiden یا من. این مربوط به روح آمریکا و تمایل ما برای مبارزه برای آن است. کارهای زیادی پیش رو داریم. بیا شروع کنیم.”

آقای ترامپ هنوز به صراحت اعلام نکرده است که شکست را در این انتخابات به راحتی می پذیرد و قبلاً شروع به چالش های قانونی کرده است. او و تیمش ادعای تقلب در انتخابات را دارند ، اما هنوز مدارکی برای حمایت از این موضوع ارائه نکرده اند.