چگونه واکسن Covid در سراسر جهان توزیع می شود؟ برنامه پخش Pfizer توضیح داده شده است

به دنبال اخبار خوش آمدید مبنی بر اینکه ممکن است درمان Pfizer در اواخر سال جاری منتشر شود ، جهان “تلاش هرکولین” خود را برای انتقال واکسن ویروس کرونا افزایش داده است.

کشورهایی مانند انگلیس میلیون ها دوز واکسن را خریداری کرده اند که 40 میلیون مورد خنثی سازی فقط توسط دولت خریداری شده است و نیکولا استورجون ، وزیر اول اسکاتلند ، از خرید 20 فریزر اضافی برای سرماخوردگی خبر داد.

مقیاس لویاتان در سراسر اروپا و ایالات متحده در حال آماده سازی است تا جهان را برای واکسن آماده کند ، با “روال ساعت سازی” برای رسیدن واکسن به گوشه و کنار جهان.

توزیع اول

اول از همه ، واکسن از کشور اصلی Pfizer در ایالات متحده توزیع می شود ، منوط به تأیید FDA. این غول دارویی اعلام کرد که این واکسن را از امکانات استادیوم فوتبال خود در Kalamazoo در میشیگان توزیع خواهد کرد ، در حالی که Puurs در بلژیک آماده می شود تا تقاضای اتحادیه اروپا و فراتر از آن را پوشش دهد.

تسهیلات در Pleasant Prairie ، ویسکانسین و کارلسروهه ، آلمان – جایی که شرکت شریک واکسن Pfizer BioNTech در آن مستقر شده است – در حالت آماده به کار هستند تا فضای ذخیره سازی بیشتری فراهم کنند.

در میشیگان ، 350 فریزر بزرگ برای نگهداری واکسن ها وجود دارد که هر دوز آنها توسط برنامه جدیدی به نام Tiberius پیگیری و ردیابی می شود که پایگاه داده شرکت های حمل و نقل و دولت ایالات متحده را به هم پیوند می دهد.

واکسن covid-19 که توسط Pfizer و BioNTech ساخته شده است باید در مسیر خود از خط تولید تا بازوی بیمار در دمای بسیار سرد نگهداری شود (عکس: Leon Neal / Getty

واکسن باید در دمای -80 درجه سانتیگراد نگهداری شود ، بنابراین ظروف حمل حرارتی هر کدام با یخ خشک و 975 ویال واکسن پر می شوند که هر کدام حاوی پنج دوز است و در مجموع 4875 دوز را تشکیل می دهد. نامه آنلاین. تسهیلات بلژیک و ایالات متحده می گویند که آنها قادر به انتقال روزانه حدود 7.6 میلیون دوز خواهند بود.

شش کامیون دوزهای مصرفی را به شرکت های حمل و نقل هوایی مانند FedEx ، UPS یا DHL می رسانند ، که آنها را طی یک تا دو روز در سراسر ایالات متحده و در سه کره در سراسر جهان تحویل می دهد. این شرکت پیش بینی می کند روزانه به طور متوسط ​​20 پرواز باری روزانه در سراسر جهان داشته باشد که واکسن ها طی سه روز پس از پرواز به سایر نقاط جهان برسند.

هنگامی که جعبه ها به مقصد نهایی خود رسیدند ، می توان آنها را فقط به مدت کوتاه دو بار در روز باز کرد. فریزر مخصوص

خدمات تحویل نیز در حال آماده سازی امکانات خود برای حفظ درمان نجات دهنده زندگی هستند.

United Parcel Service دو مزرعه یخچال فریزر ایجاد کرده است ، یکی در هلند و دیگری در ایالات متحده ، تا 600 فریزر عمیق را در خود جای دهد که طبق آن روزنامه گاردین. مجوزهای بار هواپیماهای متخصص تنظیم می شود تا بتواند مقدار زیادی یخ را حمل کند ، که می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

رسیدن به فقیرترین ها

در حال حاضر ، 100 میلیون دوز واکسن به ایالات متحده ، 200 میلیون به اتحادیه اروپا و 40 میلیون به انگلیس وجود دارد. اما در کشورهای فقیرتر ، پیش سفارش و محل نگهداری ایمن واکسن باعث نگرانی شده است.

مناطق روستایی بدون دسترسی به یخچال و فریزر از هر نوع دیگر می توانند در وضعیت عقب قرار داشته باشند ، سازمان های سازمان ملل متحد از قبل در زمینه تهیه یخچال سرد برای کشورهای فقیرتر کار می کنند.

تکنسین های آزمایشگاهی ویال های درب دار را به عنوان بخشی از آزمایش های پر کردن و بسته بندی برای تولید و عرضه در مقیاس بزرگ اداره می کنند (عکس: Vincenzo PINTO / AFP)

بانک جهانی یک طرح 9 میلیارد پوندی را برای کمک به کشورهایی مانند نیجریه و هند ، در میان کشورهای آسیب دیده توسط ویروس ، برای محافظت از جمعیت آنها با برنامه واکسیناسیون دو میلیارد فقیرترین فقیر جهان اعلام کرده است. در ماه سپتامبر ، اتحاد واکسن GAVI ، متعلق به بنیاد بیل و ملیندا گیتس ، توافق نامه الزام آور بین 64 کشور با درآمد بالاتر را برای اطمینان از توزیع عادلانه واکسن اعلام کرد.

گزارش شده است که این کشورها ، از جمله 29 کشور در اتحادیه اروپا ، به واکسن های موجود در مجموعه COVAX دسترسی خواهند داشت و هزینه های دوزهای خود را نیز پرداخت خواهند کرد. مجله علوم. کشورهای کم درآمد که به COVAX پیوسته اند ، دوزهای واکسنی را برای آنها خریداری می کنند. 92 ذی نفع وجود دارد ، از جمله بورکینافاسو ، جمهوری آفریقای مرکزی ، السالوادور ، سریلانکا ، چاد ، اتیوپی و گامبیا.

در ماه اکتبر ، دولت ژاپن متعهد شد 130 میلیون دلار (98.5 میلیون پوند) برای حمایت از توزیع در کشورهای کم درآمد ، با 1.8 میلیارد دلار (1.36 میلیارد پوند) بودجه از خیرین و سایر کشورها تأمین شود ، نزدیک به هدف سازمان غیردولتی از 2 میلیارد دلار (1.52 پوند) ب.ن) واکسن را تا پایان سال 2021 در سراسر جهان پخش کنید.

دستیابی به آن دشوارتر است

در حالی که دیگر تولیدکنندگان واکسن می گویند که خنثی سازی آنها به دمای سرد یخ نیاز ندارد ، اما موانع دیگری وجود دارد که باید برطرف شود. اگر پول کافی برای تأمین تقاضای جهانی واکسن وجود نداشته باشد ، کشورها نمی توانند گزینه ارزان تری را انتخاب کنند. از آنجایی که واکسن دو دوزه نیاز به خنثی سازی از یک تولید کننده دارد ، آمادگی Pfizer این مزیت را نسبت به رقبای خود دارد.

دو کشور از بزرگترین کشورهای جهان ، روسیه و چین ، می توانند واکسن جایگزینی در دسترس داشته باشند و دو مرکز توزیع واکسن در خارج از غرب ایجاد کنند.

روسیه گفت واکسن آن به نام Sputnik V 92 درصد در ارزیابی های موقت مثر است ، در حالی که سه واکسن مجازات شده توسط دولت چین برای استفاده اضطراری هنوز در حال انجام آزمایش های بالینی در کشورهای دیگر هستند.

یک داوطلب در دادگاه مرحله 3 Sinovacs در برزیل در اوایل این هفته درگذشت ، زیرا احتیاط بیشتر برای احتیاط در مورد واکسن موثر بیشتر است.