چهار زن معرفی شده به سمت های ارشد وزارت خزانه داری آمریکا

جو بایدن موانع نژادی و جنسیتی را در رونمایی از تیم متنوعی از مشاوران ارشد خزانه داری – با چهار زن در نقش های برجسته – برای کمک به بازسازی اقتصاد ایالات متحده هنگامی که ماه آینده روی کار است ، شکست.

رئیس جمهور منتخب گفت كه قصد دارد جانت یلن را كه از سال 2014 تا 2018 ریاست بانك مركزی آمریكا را بر عهده داشت ، به عنوان رئیس وزارت خزانه داری همزمان با پیمایش كشور در همه گیر كوید -19 معرفی كند.

ویروس کرونا در 10 ماه گذشته 267000 نفر در ایالات متحده جان خود را از دست داده است – و 20 میلیون نفر را بیکار کرده است.

خانم یلن 74 ساله پیش از این به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی رئیس جمهور بیل کلینتون خدمت می کرد. وی آماده است تا اولین وزیر خزانه داری زن در تاریخ 231 ساله این بخش – منتظر تأیید سنا – باشد.

جانت یلن ، رئیس سابق فدرال رزرو ایالات متحده ، آماده است تا به عنوان اولین زن وزیر خزانه داری در تاریخ 231 ساله این بخش قرار گیرد (عکس: دیوید پل موریس / بلومبرگ / گتی)

“بازیابی رویای آمریکایی”

خانم یلن در سخنرانی خود پس از نامزدی آقای بایدن در روز دوشنبه ، گفت: “برای بهبودی ، ما باید رویای آمریکایی را بازیابی کنیم – جامعه ای که هر فرد بتواند به توانایی های بالقوه خود برسد و حتی بزرگتر از این برای فرزندان خود آرزو کند.

“من به عنوان وزیر خزانه داری هر روز در جهت بازسازی این رویا برای همه تلاش خواهم کرد.”

سسیلیا روس ، رئیس دانشکده امور عمومی و بین المللی پرینستون به عنوان رئیس شورای مشاوران اقتصادی انتخاب شد.

خانم روس ، که در زمان رئیس جمهور اوباما در شورا خدمت می کرد ، اولین زن رنگی است که رئیس این شورا است ، اما سرنوشت او نیز به سنا بستگی دارد.

“شانس صفر”

نیرا تندن ، مدیر اجرایی مرکز تحقيقات آمریكا برای پیشرفت ، به عنوان رئیس دفتر مدیریت و بودجه (OMB) – اولین زن رنگین پوست كه این سمت را عهده دار شد ، انتخاب شد.

با این حال ، اگر جمهوری خواهان کنترل سنا را پس از دور دوم انتخابات جورجیا در ماه آینده حفظ کنند ، نامزدی خانم تاندن تحت تهدید است.

برخی از جمهوری خواهان سنا قبلاً اعلام کرده اند که با تأیید وی مخالفت خواهند کرد. سخنگوی جان کرنین ، سناتور ایالت تگزاس ، گفت: “نیرا تاندن ، که جریان بی انتهایی از اظهارنظرهای تحقیرآمیز درباره سناتورهای جمهوری خواه دارد که به آرا need وی احتیاج دارد ، احتمال تأیید صفر است.”

اقتصاددان هدر بوشی ، یکی از مشاوران اصلی سیاست اقتصادی آقای بایدن در دوران مبارزات انتخاباتی خود در کاخ سفید ، در این شورا فعالیت خواهد کرد.

نامزدی Neera Tanden به عنوان رئیس دفتر مدیریت و بودجه در معرض تهدید جمهوری خواهان در Capitol Hill است (عکس: Mel Evans / AP)

‘بهتر از همیشه’

آقای بایدن گفت: “هنگامی که ما برای کنترل ویروس تلاش می کنیم ، این تیمی است که در این بحران اقتصادی کمک فوری اقتصادی را برای مردم آمریکا فراهم می کند و به ما کمک می کند اقتصاد خود را بهتر از هر زمان دیگری بسازیم.”

در جای دیگر ، آقای بایدن گفت که Adewale ‘Wally’ Adeyemo را که به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور اوباما خدمت می کرد ، به عنوان معاون خانم یلن معرفی خواهد کرد.

انتظار می رود برایان دیز ، مشاور ارشد اقتصادی پیشین رئیس جمهور اوباما ، به عنوان مدیر شورای ملی اقتصاد کاخ سفید منصوب شود.

انتصابات اقتصادی آقای بایدن ساعاتی پس از اعلام یک تیم ارتباطی ارشد برای همه زنان انجام شد.