ویدئو لحظه ای را ضبط می کند که دیپلمات انگلیسی پس از سقوط دانش آموز در رودخانه زندگی دانش آموز را در چین نجات می دهد

یک دیپلمات انگلیسی پس از شیرجه رفتن در رودخانه ای در چین و نجات جان دانشجویی که می توانست غرق شود ، از او یک قهرمان یاد می شود.

استفن الیسون ، سرکنسول 61 ساله ، که در شهر چونگ کینگ مستقر است ، در کنار رودخانه ای در یک روستای مجاور در حال قدم زدن بود که یک زن 24 ساله روی برخی از سنگها لیز خورد و به آب افتاد.

تصاویر این حادثه توسط تماشاگران نشان داد که زن در جریان سریع حرکت می کند قبل از ناپدید شدن در زیر پل عابر پیاده و بیرون آمدن به صورت ظاهرا بیهوش. آقای الیسون سپس کفش های خود را درآورد و برای نجات او شیرجه زد.

تلاش نجات

استفن الیسون ، سرکنسول 61 ساله ، که در شهر چونگ کینگ مستقر است ، در کنار رودخانه ای در یک روستای مجاور در حال قدم زدن بود که یک زن 24 ساله روی برخی از سنگها لیز خورد (عکس: توییتر)

آقای الیسون ، که در مسابقات سه گانه شرکت می کند ، موفق شد زن را برگرداند و صورت خود را از آب بلند کند.

او سپس با او به ساحل رودخانه شنا كرد ، زن را در كمك شناوري كه توسط تماشاگران انداخته شده بود قرار داد و او را به محيط امن برد. سپس دیپلمات به دور سنگهای کم عمق شنا کرد و از آنجا خارج شد.

آقای الیسون که اصالتاً اهل نیوکاسل است و نقش او در چونگ کینگ در درجه اول حمایت از روابط تجاری دوجانبه بین انگلیس و چین است ، اذعان داشت که در ابتدا خیلی خوب به نظر نمی رسید.

وی به بی بی سی گفت: “او بیهوش بود ، نفس نمی کشید و برای مدت کوتاهی از بدترین حالت ترسیدیم.” “اما وقتی ما به پهلو برگشتیم ، او دوباره شروع به نفس کشیدن کرد.” اهالی روستای قدرشناس پس از نجات قهرمانانه او را با لباس خشک و نوشیدنی گرم به وی پاداش دادند.

متزلزل اما بهبود می یابد

از این زن نامی برده نشده است اما مشخص شده است وی دانشجوی دانشگاه چونگ کینگ و اصالتاً اهل ووهان است.

گفته می شود که وی از این حادثه لرزیده است اما اکنون به آرامی بهبود می یابد و از نجات او بسیار سپاسگزار است

بی بی سی گزارش داد که وی از آن زمان آقای الیسون را برای صرف شام با خانواده اش دعوت کرده است.