نماینده ایران به دلیل خنثی کردن طرح بمب پاریس محاکمه می شود

محتوای مقاله ادامه داشت

اسدی سومین مشاور سفارت ایران در وین بود. مقامات فرانسوی گفته اند که وی مسئول اطلاعات در جنوب اروپا بود و به دستور تهران عمل می کرد.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=gpoQKPOLlTw

جمهوری اسلامی بارها این اتهامات را رد کرده و اتهامات حمله را “پرچم دروغین” توسط NCRI ، که آن را یک گروه تروریستی می داند ، عنوان کرد.

وكلا گفتند كه دادگاه هفته آینده و با صدور حكم احتمالی در اواخر این ماه یا اوایل ژانویه ادامه خواهد داشت.

طبق اسناد پلیس به دست آمده از رویترز ، اسدی در ماه مارس به مقامات هشدار داد در صورت مقصر شناخته شدن توسط گروه های ناشناس ، ممکن است تلافی کند.

مقامات می گویند این حمله با یک عملیات هماهنگ بین سرویس های امنیتی فرانسه ، آلمان و بلژیک خنثی شد.

دو نفر از همدستان مظنون اسدی با مواد منفجره TATP و چاشنی در بلژیک دستگیر شدند. وکلای آنها روز جمعه گفتند که هیچ یک قصد قتل ندارند.

وکلای نماینده شرکت کنندگان در راهپیمایی 2018 ، که یک طرف مدنی در تعقیب قضایی بلژیک هستند ، استدلال می کنند که مصونیت دیپلماتیک نمی تواند به عنوان پوششی برای انجام یک حمله تروریستی مورد استفاده قرار گیرد ، که حداکثر 20 سال زندان دارد.

ما عذرخواهی می کنیم ، اما بارگیری این فیلم ناموفق است.

https://www.youtube.com/watch؟v=wGEIOl_xt3c

ریک وانروئسل ، وکیل حزب مدنی گفت: “من فکر می کنم کلمات” بلژیک کوچک شجاع “امروز کاملا مناسب هستند. “ما تنها کشورهایی هستیم که جرات کرده ایم چنین موضوعات کاملاً حساس سیاسی را در یک چشم انداز مناسب قرار دهیم.”

به دنبال توافق سال 2015 میان ایران و قدرتهای جهانی برای مهار برنامه هسته ای تهران ، اتحادیه اروپا به دنبال روابط دیپلماتیک و اقتصادی نزدیکتر با تهران است ، اما می گوید که نمی تواند چشم خود را بر نقض حقوق بشر یا تروریسم ببندد.

فرانسه گفته است که وزارت اطلاعات ایران پشت توطئه سال 2018 بود و یک دیپلمات ایرانی را اخراج کرد.

کشورهای اروپایی ایران را مقصر سایر اقدامات مشکوک علیه مخالفان می دانند ، از جمله دو قتل در هلند در سال 2015 و 2017 و یک ترور ناکام در دانمارک. جمهوری اسلامی دخالت را انکار کرده است.