نقد و بررسی “Godmothered”: فیلم تلویزیونی ستایش شده دیزنی فقط یک داستان تنبل است

محتوای مقاله

لس آنجلس (واریته دات کام) – روزی روزگاری ، دیزنی بازار قصه های قصه های سالم و قلب ناب را داشت – فیلم هایی مانند “سیندرلا” و “زیبای خفته” با حضور مادرخوانده های پری و شاهزادگان جذاب. اما در جایی از مسیر ، دانشگاهیان و فمینیست ها و نسل جدیدی از بچه های متمایل به کنایه متوجه شدند که پیام اصلی این فیلم ها چندان جادویی نیست و به دختران جوان می گوید که چیزی بیش از همسران منفعل نیستند. خانه موش (همانطور که در آن زمان واریته به استودیو اشاره می کرد) در رفع نواقص خود کند بود ، در حالی که دیگران – از “شرک” تا “والدین کاملاً عجیب” – برای تمسخر فرمول و پیشبرد سیاست های خود در قرن بیست و یکم وارد عمل شدند.

یک فیلم تلویزیونی با شکوه که مستقیماً به سکوی جریان Disney Plus می رود ، “Godmothered” برای این است که به جهانیان نشان دهد که دیزنی در حال شوخی است ، تصدیق اینکه “خوشبختانه همیشه” لزوماً از یک عروسی افسانه ای پیروی نمی کند ، اما در واقع نشانه داستان گویی تنبل است. (راستش را بخواهید ، چه چیزی ممکن است خسته کننده تر باشد – البته ناگفته نماند غیر واقعی است – از سعادت ناپایدار برای بقیه روزهای یک روز؟) همانطور که اگنس (به نظر می رسد ژوئن اسکیب ، بخشی از قسمت) ، این راوی داستان می گوید ، “اوه ، بلا بلا … افسانه ها با” خوشبختانه همیشه “پایان می یابند ، و این” جایی است که ما شروع می کنیم. “

با نظارت شارون مگوایر ، کارگردان “خاطرات روزانه بریجیت جونز” ، این فیلم در حال حاضر اتفاق می افتد (البته منهای ویروس کرونا) و بیشتر به مواردی متمرکز است که ممکن است “مردم عادی” محسوب شوند – افراد متوسط ​​طبقه متوسط ​​، نه یک بار سلطنتی آینده مادر مجرد مکنزی (ایسلا فیشر) در یک ایستگاه خبری محلی کار می کند ، وقایع جالب را به داستان های دوستانه رتبه بندی تبدیل می کند ، در حالی که همکار وی ، هوگ پرنس (Santiago Cabrera) به نام فرخنده ، سعی می کند همه چیز را کمی جعلی نگه دارد . در سرزمین مادری ، در حالی که فیلمنامه ملیسا استاك و كاری گرانلند قلمرو یاران پری را دوبله می كند ، وضعیت مكنزی برای همه ناامیدكننده است ، مگر یك كارآموز پرجیر به نام النور (جیلیان بل ستاره “Brittany Runs a Marathon”).