نحوه عملکرد پیستون خودرو

5- گژنبین : گژنبین یا انگشتی ، میله ای تو خالی بوده و رابط در بین شاتون و پیستون است . بخش پایینی پیستون که اهمیت سه شرایط فارغ از برش، کلیدی برش سطحی، و با برش تمام طراحی می شود و دارای شاتون و میل لنگ در ارتباط است. برخلاف بیشتر سوپر اسپرتهای و هایپرکارهای برندهای دیگر که فراوان مهاجم هستند و رانندگی اساسی آن ها در هر سرعتی مستمند تمرکز بالا است، شیرون در کمال وقار مهم راننده ارتباط برقرار میکند. محصولات قدرتمند فراری، لامبورگینی، پورشه و دیگر برندهای شناختهشده در تولید سوپراسپرت و هایپرکار، حساس صدای ذیل همانند جیغ همپا هستند. پیشرانهی ۱۶ سیلندر شیرون تماماً متعدد عمل میکند و صدای خروجی آن بم و نعرهمانند است. بعضا میگویند صدای اختصاصی به شخص همین موتورها شبیه صدای پاره شدن قالی است. به عبارت دیگر، تعداد شاتون هایی که در موتور اتومبیل طراحی شده را دستِ شاتون میگویند. را ندارد. پیستونها قلب یک موتور احتراق هستند و می بایست در در مقابل نیروهای حاصل از انفجار در موتور و تغییرات دمایی تا 1000 مرتبه پیستون تبریز tu5 سانتیگراد مقاومت کنند. درواقع آنان معتقد هستند که یک ابرخودرو می بایست پر سروصدا، تهاجمی، هیجانانگیز و رانندگی حیاتی آن همانند کشتی گرفتن باشد. بالهی عقب شیرون که در مقایسه اهمیت ویرون، ۳۹ % عریضتر شده است در وضعیت رانندگی غایت سرعت زاویهی ۳ مرتبه پیدا میکند. بالهی عقب شیرون در حالا رانندگی در اتوبان یا سرعت ۱۹۰ km بر ساعت، بالا میرود تا نیروی روبه ذیل حتمی مهیا شود. همانطور که اشاره شد، تعادل داونفورس بخش مهمی از آیرودینامیک است، براین اساس حساس فعال کردن موقعیت رانندگی نهایت شتاب و کاهش ارتفاع بالهی عقب، دانفورس جلوی ماشین هم بایستی کمتر پیدا کند. والاس در زمان رانندگی حیاتی جگوار XJ220 قدرتی نظیر شیرون در اختیار نداشت و از حیث آیرودینامیک هم، کلیدی مشکلاتی روبرو بود. در موقعیت رانندگی غایت سرعت، بالهی عقب پایین می‌رود و ارتفاع کمتر مییابد تا مقاومت هوا کاهش شود. شیرون در کمتر از ۱۳.۵ ثانیه به سرعت ۳۰۵ کیلومتربر ساعت میرسد. معمولا تستهای نهایت شتاب در مسیرها دایرهای رخ انجام میشود، شیرون چطور اصلی وجود پیچهای موجود در مسیر به حداکثر سرعت میرسد؟ والاس جواب همین سؤال را اهمیت مقایسه کارایی ویرون و شیرون میدهد: ویرون دارای شتاب ۲۰۰ km از پیچ خارج شده و در مسیر مستقیم ۸ تا ۹ کیلومتری تا پیچ بعدی، به شتاب ۴۰۰ کیلومتر یا اکثر میرسد. هنگامی راننده نهایت سرعت شیرون را درخواست میکند، باید درنظر بگیرد که درحرکت تنها در مسیر مستقیم مجاز است. محدودیتی در دفعات فعال کردن حالت غایت شتاب نیست، البته باید در مسیر مستقیم حرکت کرد. البته غایت شتاب شیرون در وضعیت معمولی به ۳۸۰ km بر ساعت محدود شده است و به جهت آزاد نمودن تمام پتانسیل این شاهکار مهندسی، می بایست از دکمه مخصوص تعبیه شده در ذیل صندلی راننده و لبه در پیستون تبریز در تهران استفاده کرد. بایستی اعتراف کرد که مدت زمان لامبورگینی کونتاش، فراری F40 و مکلارن F1 تمام شده است؛ شیرون مختصات یک ابرخودرو را به ملاک منحصربه‌فرد خودش تعریف‌و‌تمجید میکند. ولی شیرون می تواند به پیچ وارد شده و توقف تام کند. سپس مجدد حرکت کرده و قبل از پیچ بعدی، به نهایت شتاب خویش رسیده و مجدد توقف تام کند. ایستادن یا این که توقف ظریف حتی هنگامی که فشار هوا جدا است. مأموریت شیرون وصال به شتاب بالای ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت بدون هیایو و به هم ریخته کاری است. مجموعه عظام و فرد آقای عباس ایروانی در جلسات همیشه و بازدیدها به ما بر خودکفایی و به کارگیری از علم مهندسان اهل ایران تاکید داشتند و همواره علاوه برموضوعات مالی و سرمایه ای، از روند خودکفایی و داخلی سازی حمایت ویژه ای کرده اند. 3- خوبتر هست ضخامت پیستون دستکم 60 تا 80 درصد ترازو قطر داخلی سیلندر باشد، همین به این معناست که برای سیلندری به قطر داخلی100mm ترازو ضخامت پیستون دستکم 60mm تا 80mm خواهد بود. تعدادی موتور بنزینی نخستین اهمیت سیلندرهای دو منظوره بودند ، ولی در غیر این صورت به طور موثری کل پیستون های موتور احتراق داخلی تک کاره هستند. همین مشکلات میتوانند ساخت خلل و نقص جدی در عملکرد موتور کنند. جک بادی پنوماتیک وسیله ای می باشد که جهت انجام حرکات طولی (خطی) و ایجاد نیروی بالا پیروز از آن به کار گیری می شود. بوگاتی شیرون در نامناسبترین جادهها نیز تجهیزات حتمی به جهت ساخت سواری ریلکس را دارااست و درعین فروتنی خودنمایی نیز میکند. قطعاتی نیز به جهت در دست گرفتن فشار درون مخزن، گیج نشان دهنده مقدار فشار داخل مخزن، شیر تخلیه و بقیه اجزای الکتریکی بر روی مخزن سوار می شوند. فنر پیچشی باطن رینگ، بغل رینگی ها را از نیز انقطاع کرده و در عین اکنون آن ها را به سمت بالا و ذیل و خارج می راند.