موضوع ، روبان قرمز نماد چیست و چرا امروز آن را گرامی می دارند

روز جهانی ایدز در 1 دسامبر مشخص شده است ، و به مردم این فرصت را می دهد تا حمایت خود را از مبتلایان به ویروس HIV نشان دهند ، متحد شوند و برای مقابله با اچ آی وی متعهد شوند و از کسانی که در اثر بیماری ایدز درگذشتند تجلیل کنند.

بیش از 103،800 نفر با ویروس اچ آی وی در انگلیس زندگی می کنند و تقریباً 38 میلیون نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا هستند.

HIV تنها در سال 1984 شناسایی شد ، اما از آن زمان تاکنون بیش از 35 میلیون نفر بر اثر HIV یا ایدز جان خود را از دست داده اند. با این حال ، پیشرفت های چشمگیری در پزشکی حاصل شده است ، بنابراین زندگی با HIV اگر تحت مراقبت و کنترل دقیق قرار گیرد ، دیگر مجازات ابد نیست.

هر روز جهانی ایدز بر موضوعی خاص متمرکز است که امسال همبستگی جهانی ، مسئولیت مشترک است.

موسسات خیریه به دلیل تأثیر جهانی همه گیری Covid-19 تصمیم گرفتند امسال بر همبستگی جهانی متمرکز شوند. سازمان ملل متحد می گوید که Covid-19 “یک بار دیگر به ما نشان می دهد که چگونه سلامت با سایر مسائل مهم مانند کاهش نابرابری ، حقوق بشر ، برابری جنسیتی ، حمایت اجتماعی و رشد اقتصادی در ارتباط است.”

همبستگی نشان دادن

در انگلستان بیش از 4450 نفر در سال مبتلا به HIV هستند. تخمین زده می شود که در حال حاضر حدود 5900 نفر در انگلیس با HIV تشخیص داده نشده زندگی می کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند ناآگاهانه ویروس را منتقل کنند. در انگلیس ، بیشتر موارد اچ آی وی در اثر رابطه جنسی با شخصی که اچ آی وی دارد بدون استفاده از کاندوم ایجاد می شود.

“/>

ادامه مطلب

روز جهانی ایدز: من با اچ آی وی متولد شدم ، اما هرگز مانع من نشده است – این دیگر یک مجازات ابد نیست

همیشه بهتر است آزمایش شوید و تشخیص خود را بدانید. در زمینه درمان اچ آی وی و همچنین قوانینی برای جلوگیری از تبعیض علیه افراد مبتلا به اچ آی وی پیشرفت های علمی بزرگی صورت گرفته است.

روزهای جهانی کمک امیدوار است که با ننگ مبارزه کند و به مردم یادآوری کند که از خود و دیگران محافظت کنند – و همچنین در صورت لزوم به دنبال مشاوره پزشکی باشند.

این امر به مردم و دولت یادآوری می کند که HIV یادگاری از گذشته نیست – هنوز یک نیاز حیاتی برای جمع آوری پول برای درمان های جدید ، افزایش آگاهی ، مبارزه با تعصبات و بهبود آموزش در هر گروه سنی وجود دارد.

پوشیدن روبان قرمز

امروزه ممکن است افرادی را که روبان قرمز دارند در خیابان ببینید تا آگاهی از HIV را افزایش دهند.

اگر می خواهید شرکت کنید ، می توانید یک روبان قرمز از طریق فروشگاه آنلاین روز جهانی ایدز سفارش دهید ، یا یکی از شعبات Morrisons را برای کمک مالی 1 پوندی تحویل بگیرید. Morrisons همچنین در هر نقطه از نقاط مختلف انگلستان کمک های مالی جمع خواهد کرد.

لوازم آرایشی MAC همچنین با روز جهانی ایدز همکاری کرده است – هنگام خرید آنلاین می توانید یک روبان قرمز و یک پیشنهاد اهدایی اضافه کنید.

تأثیر جهانی Covid-19

سازمان بهداشت جهانی مردم را در سراسر جهان تشویق می کند تا روز جهانی ایدز را جشن بگیرند.

جمع آوری کمک مالی برای National Aids Trust بیش از هر زمان دیگری حیاتی است زیرا اخلال در خدمات پیشگیری ، آزمایش ، درمان و مراقبت از اچ آی وی خصوصاً در کشورهایی با سیستم های شکننده شکن وجود داشته است.

همچنین در سرویس های اساسی HIV به دلیل Covid-19 خرابی رخ داده است. با این وجود ، کار همچنان ادامه دارد و در سراسر جهان ، کارمندان بهداشت و نمایندگان جامعه با اتخاذ راه های ابتکاری ، تمام تلاش خود را برای ادامه خدمات انجام می دهند.

درک HIV و ایدز

منابع زیادی در وب سایت National Aids Trust برای کسانی که می خواهند در مورد HIV اطلاعات بیشتری کسب کنند وجود دارد.

این موسسه خیریه توضیح می دهد که اگر اچ آی وی به موقع گرفتار شود و تحت درمان قرار گیرد ، منجر به ایدز نمی شود. اگر اچ آی وی دیر گرفتار شود ، می تواند منجر به عوارض بیشتری شود و در نهایت منجر به ایدز شود. به همین دلیل بسیار مهم است که اگر در معرض خطر HIV هستید آزمایش زودهنگام انجام دهید.

HIV (ویروس نقص ایمنی انسانی) ویروسی است که به سیستم ایمنی بدن حمله می کند – دفاع بدن در برابر بیماری ها.

اچ آی وی در زندگی در بدن باقی خواهد ماند – اما هر کسی که به آن مبتلا باشد ، می تواند مانند هر کس دیگری یک زندگی طولانی و کامل داشته باشد. درمان می تواند ویروس را تحت کنترل و سیستم ایمنی بدن را سالم نگه دارد. بدون دارو ، افراد مبتلا به HIV می توانند به ایدز مبتلا شوند.

AIDS (سندرم نقص ایمنی اکتسابی) پیشرفته ترین مرحله عفونت HIV است که سیستم ایمنی بدن دیگر نمی تواند با عفونت ها مبارزه کند.

موسسه خیریه National Aids Trust توضیح می دهد که فرد مبتلا به ایدز هم HIV دارد و هم حداقل یکی از لیست های خاص بیماری های “تعیین کننده ایدز” است که شامل سل ، ذات الریه و برخی انواع سرطان است.

توصیه هایی برای سال 2030

کمیسیون اچ آی وی انگلیس امروز اعلام کرد که آنها معتقدند آزمایش اچ آی وی در هر زمان خون در انگلیس – بدون در نظر گرفتن جنسیت ، قومیت و جنسیت فرد – برای تحقق تعهد دولت در مورد پایان دادن به موارد جدید اچ آی وی تا سال 2030 بسیار مهم است.

سر التون جان ، كه یكی از فعالان متعهد اچ آی وی است ، گفت: “یك چیز كه امسال یاد گرفتیم این است كه اهمیت آزمایش و آزمایش اچ آی وی در هسته اصلی خاتمه موارد جدید اچ آی وی در انگلیس است. برای همه بسیار مهم است که از وضعیت HIV خود برای محافظت از خود و دیگران مطلع شوند. در دسترس قرار دادن و عادی سازی آزمایش HIV در کل سرویس بهداشتی نه تنها به معنای درمان افراد است بلکه با آزمایش روتین شدن ، برخی از لکه هایی که مانع ما می شود را از بین می برد.

“گزارش کمیسیون اچ آی وی که امروز منتشر شد ، این را به عنوان توصیه قاطع برای رسیدن به تعهد دولت انگلیس برای پایان دادن به موارد جدید اچ آی وی در انگلیس تا سال 2030 تأکید می کند. ما این شانس را داریم که انگلیس راهگشا باشد و اولین کشوری باشیم که موارد جدید اچ آی وی را پایان می دهد . ما نباید فرصت این میراث را از دست بدهیم. “