معرفی انواع گیاه آپارتمانی سایه دوست

امروزه بسیاری از افرادی که در آپارتمان ها زندگی می کنند، نور زیادی درون ساختمان ندارند. به همین دلیل به دنبال بهترین گل های طبیعی هستند که به نور برای تغذیه نیاز نداشته باشند. مدل های گیاه آپارتمانی سایه دوست بسیار زیاد می باشند و روز به روز تعداد آنها بیشتر می شود. به همین دلیل علاقمندانی که می خواهند بهترین گل های آپارتمانی را برای خانه خود خریداری کنند، به راحتی قادرند یکی از آنها را یا چندین نوع از آنها را خریداری نمایند. برای خرید هر یک از انواع گل های آپارتمانی باید به خوبی نیاز گل و میزان مقاومت آن را به نور مورد بررسی قرار دهید.

بسیاری از گیاهان به نور آفتاب نیاز شدید دارند، اما برخی از آنها نور زیاد را دوست ندارند و آنها را باید در جایی که نور مستقیم وجود ندارد قرار دهید. گیاه آپارتمانی سایه دوست مقاومت زیادی از خود در برابر کم نوری نشان می دهد. رشد این گیاهان سریع انجام می شود. به همین دلیل اگر در سایه باشند آسیبی به آنها وارد نمی شود و طول عمر زیادی دارند. شما برای اینکه بهترین گل آپارتمانی را خریداری کنید باید به خوبی در مورد مدل گل و ویژگی هایش اطلاعات تان را بیشتر کنید. برای اینکه بهترین نمونه گل آپارتمانی را خریداری کنید در ادامه برخی از مهمترین آنها را معرفی می کنیم.

 معرفی انواع گیاه آپارتمانی سایه دوست

برخی از بهترین گیاه آپارتمانی سایه دوست که شما می توانید خریداری کنید عبارت است از :

1. گیاه برگ عبایی

یکی از بهترین و بی زحمت ترین گیاهانی که شما می توانید در منزل خود نگه دارید، گیاه برگ عبایی می باشد. این گیاه در آن دسته از اتاق هایی که نور ندارند به خوبی مقاومت می کنند. این گیاه از خانواده سوسن می باشد و گل های آن کوچک و به رنگ بنفش است. رشد این گیاه در فضاهایی که نور کمی وجود دارد به بهترین نحو ممکن انجام می شود. این گیاه به آبیاری منظم اصلا حساس نیست، به همین دلیل سال ها دوام می آورد. این گیاه می تواند شرایط سخت را به خوبی تحمل کند. با این وجود بهتر است که در روزهای گرم تابستان به آن آب بیشتری دهید.

برگ عبایی

2. سانسوریا

یکی از بهترین گیاهانی که امروزه بسیاری از افراد برای زیبایی آپارتمان ها خریداری می کنند، سانسوریا می باشد. این گیاه آپارتمانی سایه دوست به عنوان یکی از زیباترین گل های آپارتمانی شناخته می شود. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که مراقبت از این گیاه بسیار ساده است. اگر شما به مدت یک هفته به این گل رسیدگی نداشته باشید، متوجه می شوید که هنوز سرحال و سرپا است. به عنوان یکی از بهترین گل هایی که تصفیه کننده هوا می باشد می توانید این گل را برای آپارتمان خود خریداری کنید. از آنجایی که این گل مقاومت زیادی دارد بسیاری از افراد آن را در سرویس های بهداشتی قرار می دهند.

سانسوریا

3. کالاتیا

یکی از گیاهان زیبا و دوست داشتنی که شما می توانید در آپارتمان ها قرار دهید تا زیبایی ساختمان را بیشتر کنید، کالاتیا است. این گیاه در نور متوسط تا بسیار کم، می تواند رشد خوبی از خود نشان دهد. باید بدانید که اگر می خواهید رشد خوبی از این گیاه دریافت کنید، باید رطوبت ثابتی را برای آن مهیا نمایید. این گیاه را شما می توانید در برخی از مکان های ساختمان قرار دهید که گیاهان دیگر دوست ندارند آنجا باشند. در مکان های تاریک خانه، این گیاه مقاومت زیادی از خود نشان می دهد و به خوبی رشد می کند.

کالاتیا

4. عنکبوتی یا گندمی

یکی دیگر از انواع گیاه آپارتمانی سایه دوست که به عنوان محبوب ترین گل شناخته می شود گیاه عنکبوتی است. نگهداری و پرورش این گل بسیار ساده می باشد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که اگر به این گیاه رسیدگی نکنید، بعد از مدتی زیبایی اش را از دست می دهد. زمانی که به درستی از آن نگهداری کنید، برگ های گیاه به سمت بالا رشد می کنند و قوس آنها زیبایی گل را افزایش می دهد. این گل دارای گل های کوچک به رنگ سفید است که می توانید آنها را جدا کنید و یکبار دیگر در گلدان دیگر بکارید.

گندمی

5. انجیر چسب

یک گیاه کم نور دیگری که شما می توانید در آپارتمان ها قرار دهید این گیاه می باشد. این گیاه را به عنوان یکی از گیاهان خزنده معرفی می کنند که رنگ آن سبز تیره اس. ظاهر زیبا و فریبنده این گیاه به عنوان یکی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی های آن می باشد. دقت داشته باشید که برای مراقبت اصولی از این گیاه، نباید بیش از اندازه به آن آب بدهید. پیش از هر آبیاری که برای این گیاه می خواهید انجام دهید، باید از خشک بودن خاک آن مطمئن شوید.

انجیر چسب

6. فیلودندرون اسکاندس

از دیگر گیاهانی که به نور کم بسیار مقاوم است و می تواند در هر شرایطی رشد ایده آل از خود نشان دهد، این گیاه را می توانیم معرفی کنید. خاک این نمونه از گیاه آپارتمانی سایه دوست باید به صورت مداوم مرطوب باشد. البته دقت کنید که نباید بیش از اندازه به خاک این گیاه، آب بدهید. بهترین بازه زمانی که برای آبیاری این گیاه می توانیم معرفی کنیم زمانی است که خاک گیاه به طور کامل خشک شده است.

فیلودندرون اسکاندس

7. پیرومیا

پبرومیا

گیاه پیرومیا مدل های متنوعی دارد و هر یک از آنها در فضاهایی که کم نور هستند، رشد بی نظیری از خود نشان می دهند. پیرومیا را به عنوان یکی از گیاهان خانگی به شمار می آورند که زیبایی آنها قابل توجه است. با توجه به شاخ و برگ بزرگی که این گیاه دارد شما باید بدانید که از آن به عنوان یکی از گیاهان پر آب یاد می کنند. ولی باید بدانید این امر درست نیست، بلکه باید در زمستان ها میزان آبیاری آن را کمتر کنید. اسپری کردن آب روی برگ های گیاه یکی از بهترین روش ها برای مراقبت از گیاه می باشد. بیش از اندازه نباید به این گیاه آب دهید، ولی اسپری کردن آب روی برگ هایش بسیار مهم می باشد.

اما این نوع گیاهان برای اینکه همیشه سلامت و شاداب باقی بمانند نیاز به تقویت و کوددهی دارند. برای گیاهان آپارتمانی بهترین کود، کود ارگانیک و خانگی است. برای یادگیری و آموزش تهیه کود خانگی برای گیاهان آپارتمانی میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید.

https://b2n.ir/m53103