مزایای استخدام پرستار سالمند از شرکت پرستاری تهران نرس

مزایای استخدام پرستار سالمند از  شرکت پرستاری تهران نرس

استخدام پرستار سالمند از طریق مراکز مجاز ارائه خدمات پرستاری بهترین روش استخدام پرستار سالمند در منزل است. خوشبختانه امروزه با استفاده از اینترنت اطلاعات ثبت، مجوزها و سوابق این مؤسسات قابل‌دسترسی است و می‌توان در این مورد تحقیقات مبسوطی را انجام داد. 


مزایای یافتن پرستار سالمند از طریق مراکز مراقبت و پرستاری مجاز شامل موارد زیر است:

      کلیه سوابق و مدارک پرستاران سالمند پیش از استخدام توسط موسسه بررسی و ارزیابی دقیق قرارگرفته‌اند. قطعاً تنها افرادی موفق به پذیرش در این مراکز می‌شوند که سوابق ارائه‌شده آنها با استاندارهای مجاز هماهنگ باشد.

  • از انجایی که کادر پرستاران این مراکز با طیف وسیعی از سالمندان همکاری داشته اند  از تجارب بی شماری در ارائه خدمات پرستاری برخوردار هستند.
  • در خواست مراقب پشتیبان در مواقع ضروری یکی دیگر از مزیت های استخدام پرستار از مرکز پرستاری است. در شرایطی که به هر دلیلی پرستار اصلی سالمند قادر به ارائه خدمات پرستاری از سالمند نباشد می توان برای اعزام یک پرستار جایگزین از مرکز درخواست کرد.
  • پرستاران در این مرکز تحت آموزش های تخصصی و دوره ای قرار دارند و در مقابل برنامه های  مراقبتی متغیر(تغییر در توانایی های سالمند) منعطف هستند.
  • در صورت بروز مشکل از سوی پرستار و عدم توافق در مورد مسائل می توان برای بیان نگرانی ها و ارائه شکایات به واحد نظارت مرکز تماس گرفت تا این مشکل به سرعت از طریق موسسه مورد بررسی قرار گیرد.
  • کلیه قرار دادها و امور حقوفی فی مابین کارفرما و پرستار توسط مرکز انجام می شود و تنها کافی است که این قرار داد به امضای طرفین برسد. 

 

سطوح خدمات پرستار سالمند در منزل 

بسیاری از سالمندان علیرغم روبرویی با مشکلات و بیماری‌های مختلف همچنان امکان زندگی نسبتاً مستقل در منزل خود را دارند. در این شرایط ممکن است سالمند تنها برای پاره‌ای از امور و به‌صورت مقطعی به کمک یک پرستار نیاز داشته باشد. 

استفاده از خدمات مراقبتی مانند همدم سالمند برای این سالمندان نه تنها از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه است از سویی دیگر به سالمند اجازه می‌دهد که از حمایت عاطفی و روانی پرستار برخوردار شود. 

تعدادی دیگر از سالمندان ممکن است در انجام امور منزل، استحمام و جابه‌جایی به کمک نیاز داشته باشند که در این شرایط حضور یک پرستار و مراقب دائمی و شبانه‌روزی در کنار سالمند کمک‌کننده خواهد بود. 

اما در شرایطی که سالمند دچار بیماری‌ها و مشکلات جدی شده است و نیاز به دریافت مراقبت‌های پزشکی تخصصی داشته باشد، استخدام پرستار سالمند حرفه‌ای با تحصیلات دانشگاهی موردنیاز است.

 

مزایای استخدام پرستار سالمند در منزل 

همان‌گونه که بیان شد استخدام سالمند در منزل مزایای بی‌شماری دارد که در ادامه به بیان مهم‌ترین مزایای آن می‌پردازیم:

ارائه خدمات منحصربه‌فرد  

در شرایطی که پرستار به‌صورت دائم یا مقطعی در منزل سالمند به ارائه خدمت می‌پردازد، پرستار برنامه کاری خود را بر اساس نیازهای شخصی سالمند تحت مراقبت برنامه‌ریزی می‌کند.

این خدمات عمدتاً شامل کارهای سبک خانه، برنامه‌ریزی و آماده‌سازی وعده‌های غذایی، سازماندهی نامه‌ها و قبوض، تنظیم قرار ملاقات‌ها، یا کمک به بیدار شدن از خواب صبحگاهی یا خوابیدن در شب است. یک مراقب همچنین می‌تواند منبع فوق‌العاده‌ای برای همراهی روانی و حمایت عاطفی از سالمند باشد.

کاهش استرس خانواده سالمند 

تلاش برای ایجاد تعادل بین خانواده، کار و مراقبت از یک فرد سالمند قطعاً برای هر فردی استرس‌آور است. برای بسیاری از افراد برقراری تعادل در این شرایط امری غیرممکن است. در این شرایط استخدام یک پرستار سالمند  در منزل که برخی از مسئولیت‌های سالمند را به عهده بگیرد یک تصمیم کارساز است. پرستار سالمند موظف است تا با برقراری ارتباط منظم با خانواده سالمند هرگونه تغییر در وضعیت سالمند را به خانواده او اطلاع‌رسانی کند. این ارتباط و حضور دلگرم‌کننده پرستار، سبب‌ساز آرامش خاطر و کاهش استرس خانواده سالمند خواهد شد. 

ارائه خدمات مراقبتی تخصصی باکیفیت بالا

کلیه پرستاران این مرکز در مورد نحوه کار مؤثر با سالمندان آموزش‌دیده‌اند. این افراد با چالش‌های که سالمندان با آنها روبرو هستند به خوبی آشنایی دارند و در مورد روش برخورد با مسائل مربوط به سالمندی، آلزایمر، زوال عقل و سایر بیماری‌ها آموزش‌های کافی دیده‌اند.

جلوگیری از انزوای سالمند 

یکی از مزایای اصلی استخدام پرستار سالمند  جهت نگهداری از سالمند حضور مداوم و توجه ویژه به وضعیت سالمند است. اگرچه انزواطلبی و بروز افسردگی در میان سالمندان بسیار شایع است اما حضور مستمر یک مصاحب مهربان در بهبود روحیه سالمند مؤثر است. ایجاد تعاملات کلامی بین پرستار و سالمند، فرصت‌های معاشرت لذت‌بخشی را برای سالمند فراهم می‌آورد.

وظایف پرستار سالمند در منزل

ارزیابی نیازهای پزشکی سالمند

یکی از مسئولیت اصلی پرستار سالمند بررسی و ارزیابی وضعیت جسمی و روانی سالمند است. ارزیابی سطح درد، برنامه ریزی برای ملاقات با پزشک، یا مدیریت داروها و بیماری های مزمن گوشه ای از وظایف پرستار سالمند ارزان است.

 

تهیه برنامه مراقبتی متناسب با وضعیت سالمند

تهیه یک برنامه مراقبتی که به برطرف نمودن نیازها و اهداف مراقبت از سالمند متمرکز باشد، در مسیر مراقبت از سالمند سودمند است. در واقع برنامه مراقبتی به پرستار کمک می‌کند تا با ارزیابی وضعیت سالمند موارد دقیقی که سالمند به کمک نیاز دارد را مشخص کند و برای تأمین سلامت و آرامش سالمند برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد. 

کمک به رفع نیازهای اساسی سالمند 

مشکلات حافظه و ناتوانی در تحرک ممکن است درروند انجام فعالیت‌های روزمره زندگی سالمند مانند غذا خوردن، حمام کردن و نظافت تداخل ایجاد کند. پرستار سالمند با آگاهی از نیازهای موجود از روش‌های مختلف نسبت به رفع مشکلات سالمند اقدام می‌کند و در صورت نیاز از افراد متخصص نیز کمک خواهد گرفت.

 

مدیریت بر مصرف داروها

افراد سالمند اغلب از داروهای مختلفی برای درمان بیماری‌های مزمن خود استفاده می‌کنند. معمولاً سالمندان برای پیگیری لیست داروهای خود، درک تداخلات دارویی و مصرف دوزهای تجویزشده در زمان مناسب به کمک نیاز دارند. در این شرایط پرستار سالمند با نظارت بر داروهای سالمند و برنامه‌ریزی برای سیستم‌های یادآوری، به کاهش خطر اختلاط داروها و مشکلات سلامتی مرتبط با آن‌ها کمک می‌کند.

 

رانندگی و حمل‌ونقل ایمن

در بیشتر مواقع افراد سالمند به‌مرورزمان به رانندگان ناایمنی تبدیل می‌شوند و باید رانندگی کردن را به دیگران واگذار کنند. در این شرایط همراهی پرستار سالمندی که توانایی رانندگی کردن داشته باشد برای رساندن سالمند به فروشگاه‌ها، جلسات، قرار ملاقات‌های پزشک، رویدادهای اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است. چنین کمک‌هایی باعث عدم قطع ارتباط دنیای سالمندان با محیط خارج از خانه است و به سالمند کمک می‌کند که از نظر جسمی و ذهنی فعال باقی بمانند.

هزینه پرستار سالمند در منزل چقدر است؟

تعرفه‌های ارائه خدمات پرستاری در منزل به صورت سالانه توسط شورای عالی بیمه و خدمات درمانی به مراکز خدمات مراقبتی و پرستاری ابلاغ می‌شود. البته وضعیت جسمی و ذهنی سالمند در خدمات مورد انتظار تأثیر گذار است و میزان هزینه پرداختی را تغییر خواهد داد.

اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد پرستار سالمند دارید می‌توانید با شماره‌های مرکز پرستاری تهران نرس تماس حاصل کرده و با مشاوران این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی مشورت فرمایید.

https://tehrannurse.com/