ماسک در توئیت خود با تیم کوک اپل برای خرید تسلا تماس گرفت

محتوای مقاله

ایلان ماسک، میلیاردر دره سیلیکون، روز سه‌شنبه گفت که با تیم کوک، مدیر اجرایی اپل، «در تاریک‌ترین روزهای برنامه مدل 3» تماس گرفته است تا درباره احتمال خرید شرکت تسلا توسط سازنده آیفون با یک دهم ارزش فعلی آن صحبت کند.

ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا، در پاسخ به یک توئیتر زنجیره‌ای که به گزارش رویترز در مورد اپل که به دنبال تولید یک وسیله نقلیه مسافربری تا سال 2024 با فناوری باتری جدید است، گفت: «او از شرکت در جلسه امتناع کرد.

محتوای مقاله

در طول سال‌های 2017 و 2018، تسلا برای افزایش حجم بالای تولید سدان مدل 3 تلاش کرد و ماسک در آن زمان به سرمایه‌گذاران اطلاع داد که این شرکت به دلیل مشکلات سیستم‌های تولید خودکار در کارخانه باتری خود در رنو، نوادا، در «جهنم تولید» غرق شده است. .

با این حال، تسلا بر مشکلات غلبه کرد و از آن زمان تاکنون یک رشته سود سه ماهه به دست آورده است. این خودروساز برقی به یکی از با ارزش ترین شرکت هایی تبدیل شد که به S&P 500 ملحق شد، زمانی که در روز دوشنبه بخشی از شاخص سهام پرطرفدار شد.

محتوای مقاله

با این حال، در میان اخبار رقابت بالقوه اپل، سهام تسلا در اولین S&P 500 6.5 درصد کاهش یافت.

تلاش‌های خودروسازی اپل، معروف به پروژه تایتان، از سال 2014 که برای اولین بار شروع به طراحی خودروی خود از ابتدا کرد، به‌طور نابرابر پیش رفت.

محور استراتژی این شرکت برای تولید خودرو، طراحی جدید باتری است که می تواند هزینه باتری ها را “به طور اساسی” کاهش دهد و برد خودرو را افزایش دهد.

در همان زنجیره توییتر، ماسک گفت: «تک سلول»، که اپل قصد دارد از آن در طراحی خود استفاده کند، «از نظر الکتروشیمیایی غیرممکن است زیرا حداکثر ولتاژ 100 برابر بسیار پایین است» مگر اینکه آنها به یکدیگر متصل شوند.

اپل از اظهار نظر خودداری کرد در حالی که تسلا بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.