شغل عطاری【 0 تا 100 راه اندازی عطاری 】+راهنمای کامل

همچنین باید اطلاعاتی از طب سنتی داشته باشید، البته میتوان از یک مشاور پزشکی یا حتی افرادی که در این حوزه تجربه دارند استفاده کرد اما بهترین کار این است که خود مدت حداقل سه ماه به کارآموزی یک عطاری قدیمی بروید یا در کلاسهایی که توسط جامعه گیاهدرمانی با همکاری دانشگاه جامع برگزار میشود شرکت کنید تا مدرک مربوط به طب سنتی را دریافت کرده و با خواص داروها و گیاهان آشنا شوید، به هرحال خیلی پیش میآید که مشتریهای شما از قبل نمیدانند چه میخواهند و به راهنمایی و تجویز شما نیاز دارند، پس اگر شرط اولیه را دارید مراحل زیر را یک به یک اجرا کنید تا یک کسبوکار عاشقانه به راه بیندازید.

کار عطاری سختی و خطرات فیزیکی خاصی ندارد و فقط مشکلات معمولی که بقیه کاسب ها و مغازه دارهای دیگر هم دارند، مثل خرابی و شل کردن بازار یا زیاد شدن دست و تعداد عطاری ها. بههرحال خیلی پیش میآید که مشتریهای شما از قبل نمیدانند چه میخواهند و به راهنمایی و تجویز شما نیاز دارند، پس اگر شرط اولیه رادارید مراحل زیر را یک به یک اجرا کنید تا یک کسبوکار عاشقانه به راه بیندازید.

برای استفاده از این بخش می توانید وارد بخش مدل کسب و کار ما شوید و ویدئو رایگان آن را مشاهده کنید. به طور مثال فروشگاه اینترنتی عطاری هزینه اولیه کمتری برای شما خواهد داشت چون هزینه مکان و راه اندازی و امنیت کمتری را متحمل می شود و از طرف دیگر عطاری آنلاین وابسته به عطاری فیزیکی به دلیل اینکه درگاه فروش مکملی برای یک مغازه عطاری موجود و شناخته در بازار است معمولا در بحث جلب اعتماد مشتری کار راحت عطاری ذرت تری خواهد داشت. این فروشگاه ها به دو صورت مستقل و یا وابسته با مغازه عطاری فعال هستند .که هر کدام معایب و مزایای خود را دارند.

همچنین در صورت عدم رضایت از محصولات دریافتی، میتوانید محصول موردنظر را به این عطاری مرجوع کنید. از کتاب های مرجع گیاهان دارویی استفاده کنید. طبق تایید مدیر کل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، برای کسب آموزش های مورد نیاز اولیه و دریافت مجوز عطاری، گذراندن دوره آموزشی از سوی انجمن علمی طب سنتی ضروری است. مثلا گیاه آقونطیون که بطور گسترده در قسمت هایی از آسیا در مقدار کم بعنوان آرام بخش، ضد درد و ضد احتقان استفاده می شود در مواردی می تواند تهدید کننده سیستم های قلبی و عصبی نیز باشد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت محصولات عطاری.