سیستم روشنایی هوشمند چیست و چه قابلیتهایی دارد؟

لامپ Mipow Playbulb یکی از این محصولات است که می توانید رنگ آن را با استفاده از اپلیکیشن سازنده از بین ۱۶.۸ میلیون حالت مختلف انتخاب نمایید. البته هزینه پرداختی شما تنها به منظور انتخاب رنگ نیست و می توانید این لامپ را به عنوان اسپیکر بلوتوث یا آلارم نیز مورد استفاده قرار دهید. مزیت این مدلها عملکرد خودکار آنهاست که به شکل مستقل و بدون نیاز به دخالت کاربر انجام می گیرد، اما در عین حال قدرت و البته قیمت آنها نیز به مراتب از نمونه معرفی شده کمتر است و در نتیجه این شما هستید که باید بین این دو نوع ابزار هوشمند به انتخاب بپردازید. اگر اعتقاد دارید خانه هوشمند بدون وجود یک ربات محقق نخواهد شد و دستیاری دیجیتالی می خواهید که دستورات شما را با هوشمندی به انجام برساند، ربات خانگی AIDO را معرفی می کنیم. بر همین اساس قفل هوشمند سامسونگ را به شما معرفی می کنیم که به لطف آن خواهید توانست به سادگی با وارد کردن کد رمز یا حتی نزدیک کردن تلفن هوشمند مجهز به NFC، از آن عبور نمایید. البته در این میان کارکرد اصلی دستگاه یا همان پخش موسیقی نیز فراموش نشده و اسپیکر آمازون قادر است با دستور شما پخش موسیقی را از سرویس های آنلاین یا فایل های آفلاین شما آغاز کرده و به شکل ۳۶۰ درجه در سراسر فضای منزل پخش نماید.

اما با وجود زنگ هوشمند Ring حتی از کیلومتر ها دورتر نیز به آیفون منزل خود دسترسی خواهید داشت. زنگ هوشمند Ring ضمناً به لطف حسگرهای خود قادر است در صورت تشخیص هرگونه حرکت به ضبط خودکار تصویر بپردازد و از دیگر قابلیت های آن می توان به امکان گفتگو با شخصی که پشت درب قرار دارد از طریق اپلیکیشن دستگاه اشاره کرد. علاوه بر این امکان کنترل تنظیمات آن از طریق اپلیکیشن موبایل نیز وجود دارد و از دیگر قابلیت های آن می توان به امکان مشاهده تاریخچه مصرف انرژی در منزل اشاره کرد. شما با هوشمند سازی نور آشپزخانه ی خود، نه تنها آشپزخانه ای زیبا تر و کاربردی تر خواهید داشت بلکه با خاموش شدن خودکار چراغ ها در مصرف برق نیز صرفه جویی کرده اید. اگر برای هر دستگاه از یک اپلیکیشن جدا استفاده کنید، خیلی زود کار کردن با آنها برای شما مشکل آفرین میشود. برای مثال می توانید ورود و خروج از درب و حتی پنجره های منزل را زیر نظر داشته باشید یا با استفاده از دماسنج این کیت، دستگاه تهویه منزل را روی دمای خاصی تنظیم کنید، آن هم پیش از رسیدن به منزل.

علاوه بر این لازم است بدانید که با پرداخت رقم های بالاتر، تهیه مدل هایی با قابلیت های بیشتر نیز وجود دارد، از جمله قابلیت روشن شدن خودکار لامپ هنگام ورود اشخاص به محیط و اتصال بیسیم به ابزارهای دیگر. در پایان لازم است اشاره کنیم که نسل های پیشین این محصول نیز برخی از امکانات اصلی دستگاه را ارائه می کنند که در صورت تمایل می توانید آنها را با مبلغ مناسب تری تهیه نمایید. این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از دستیار گوگل را دارد و با استفاده از آن میتوانید هزاران دستگاه هوشمند مثل دوربین، لامپ و اسپیکر را کنترل کنید به این شرط که از دستیار گوگل پشتیبانی کنند. خوشبختانه اکثر شرکتها قابلیت پشتیبانی از دستیار هوشمند گوگل را در محصولاتشان پیاده سازی کرده اند. برای مثال می توانید در مورد وضعیت هوا، نتیجه مسابقات ورزشی یا وضعیت ترافیک از دستیار صوتی آمازون بپرسید یا حتی درخواست کنید برای شما کتاب صوتی بخواند.

زیرا این کار باعث می شود افراد از عدم حضور شما مطلع نشوند. هوشمندسازی درب، کرکره، پرده و سایبان منزل، امکان کنترل آن­ ها را از راه دور با استفاده از کلیدهای هوشمند فراهم می­ کند. با استفاده از این ریموت علاوه بر لوازم الکترونیکی منزل، می توانید تا ۸ ابزار هوشمند خانگی که تحت پشتیبانی دستگاه قرار دارند را نیز به شکل همزمان و با سادگی تمام کنترل نمایید. مثلاً، تمام چراغهای اتاق نشیمن را در یک گروه و چراغهای طبقهی پایین را در گروه دیگری قرار دهید تا بتوانید همهی آنها را با هم کنترل کنید. تمام تغییراتی که بر روی دستگاه انجام می شود بر روی صفحه نمایشگر قابل رویت هستند. این کیت از یک دوربین و یک روتر وای-فای تشکیل شده که می توانید با استفاده از آن تصاویر را با کیفیت HD روی ابزارهای موبایل خود دریافت، یا روی کارت حافظه دستگاه ذخیره نمایید. خانه هوشمند علاوه بر ساده تر ساختن زندگی، امنیت منزل را نیز به شکل چشمگیری افزایش می دهد و کیت محافظت هوشمند Engenius یکی از همین موارد است.

برای کسانی که هر گونه نگرانی در مورد دقیقا کجا و همچنین راهنمایی در مورد چگونگی استفاده از هوشمند سازی خانه با plc ، شما احتمالا می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.