رشته دندانپزشکی – معرفی رشته دندان پزشکی ویژه انتخاب رشته کنکور تجربی – مشاوران 100

البته تفاوت سختی و آسونی درس ها انقدر هم زیاد نیست و اگه کمی درس های تئوری راحت تر یا کم حجم تر باشن، در عوض دانشجوهای رشته دندانپزشکی فشار جسمی و فیزیکی بیشتری روشون هست. دندانپزشکی که مهارت های بیشتری داشته باشه، سرعت عمل و البته دقت بیشتری داشته باشه و تعداد بیماران بیشتری در ماه داشته باشه معمولا درآمد بیشتری در هر شیفت و در طول ماه به دست میاره.

پرستیژ کاری داروساز در ایران معمولا کمتر از پزشک و دندانپزشک هست! اما پزشکی شیفت شب و کشیک اجباری داره هم دوران تحصیل عمومی، هم رزیدنتی و هم در حین طرح و معمولا بعضی تخصص ها بعد از طرح هم شیفت شب و کشیک اجباری دارن. باورت میشه یکی بود تو یه روستا از شهرستان های محروم کشور من از نزدیکانش شنیدم سنجاق داغ میکرد فرو میکرد تو دندانش که دردش از بین بره ولی حاضر نمیشد بره پیش دندانپزشک!

متاسفانه بعضی ها داروسازی رو با داروفروشی یکی میدونن در حالیکه اینجور نیست. درس های دندانپزشکی تا حدودی آسان تر از درس های پزشکی و داروسازی هستن. دندانپزشکی عمومی هم مثل داروسازی ۶ ساله است. ولی دندان و داروسازی شیفت شب اجباری در مقطع عمومی ندارن. در پزشکی دوره دانشجویی مثلا ممکنه شیفت شب بوده باشی از شب تا صبح کشیک بودی و صبح هم گاهی وقتا باید برگردی خوابگاه یا خونه بشینی درس بخونی.

اما در پزشکی شیفت شب و آنکال بودن رو همیشه داری و پرستاری هم همینجوره ممکنه یهو نصف شب به یک پزشک شیفت زنگ بزنن بگن پاشو سریع بیا مریض اورژانسی داری مخصوصا در مورد پزشک عمومی که دیگه تقریبا کمتر پزشکی عمومی میره مطب میزنهچون برای پزشک عمومی مطب زدن در اکثر شهرها الان زیاد نمیصرفه الان (البته نه همه شهرها) چون تا پزشک متخصص هست مردم اول میرن پیش متخصص و فوق تخصص و کمتر میرن مطب عمومی.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد ظرفیت دندانپزشکی ۱۴۰۰ لطفا به بازدید از وب سایت ما.