رئیس دفاع انگلیس ادعا می کند که خطر “جنگ تمام عیار” در پی بیماری همه گیر است

بلندپایه ترین فرمانده نظامی انگلستان گفت ، بحران اقتصادی در طی شیوع ویروس کرونا ، احتمال جنگ جهانی سوم را “یک خطر” کرده است.

ژنرال سر نیک کارتر ، رئیس ستاد دفاع ، گفت انگلیس و بقیه جهان باید “از تاریخ” و گامهای اشتباه بین المللی که منجر به جنگ های جهانی قبلی در قرن گذشته شد ، “با توجه به عدم اطمینان ناشی از کووید 19.

سر نیک هنگامی که اسکای نیوز در آستانه یادآوری یکشنبه از وی س askedال کرد آیا می ترسد بحران اقتصادی جهانی ناشی از ویروس کرونا منجر به جنگ شود ، اظهار نظر کرد.

او گفت Sophy Ridge در روز یکشنبه این برنامه نگران بود که افزایش درگیری های منطقه ای در سراسر جهان بتواند به “یک جنگ تمام عیار” تبدیل شود ، و آینه ای است برای جنگ جهانی دوم در قرن 20 هنگامی که مجموعه ای از اتحاد بین کشورها منجر شد تا سالها خونریزی

“خطر” جنگ

سر ستاد دفاع ژنرال سر نیک کارتر در جریان جلسات مطبوعاتی در داونینگ استریت (عکس: اندرو پارسونز / 10 خیابان داونینگ / حق چاپ تاج / PA Wire)

این مقام ارشد استدلال کرد که ، در حالی که جهان “در طی همه گیری” مکانی بسیار نامطمئن و مضطرب است ، این احتمال وجود دارد که “شما می توانید تشدید منجر به محاسبه غلط” کنید.

سر نیک گفت: “من فکر می کنم خطر واقعی ما ، با وجود بسیاری از درگیری های منطقه ای که در حال حاضر در جریان است ، این است که شما می توانید تشدید منجر به اشتباه محاسبه شود و این چیزی است که من فکر می کنم ما باید از آن محافظت کنیم.

“قهرمانان اصلی ، یا به دلیل اینکه متوجه پیامدهای اقدامات خود نیستند ، منجر به تشدید می شوند ، به این معنی که افراد بیشتری ممکن است درگیر شوند ، سلاح های بیشتری درگیر می شوند و قبل از اینکه بتوانید آن را مهار کنید ، منجر به این می شود که طرفین به یک جنگ تمام عیار.

“ما باید به یاد داشته باشیم که تاریخ ممکن است تکرار نشود اما ریتم دارد و اگر به قرن گذشته نگاه کنید ، قبل از هر دو جنگ جهانی ، من فکر می کنم غیرقابل بحث است که یک تشدید وجود دارد که منجر به محاسبه غلط می شود که در نهایت منجر به جنگ می شود در مقیاسی که امیدواریم دیگر هرگز نبینیم. ”

با این حال ، فرمانده ارشد مشخص نکرد که به کدام درگیری ها اشاره می کند.

وی در پاسخ به این سال که آیا می گفت “تهدید واقعی” از جنگ جهانی سه وجود دارد ، پاسخ داد: “من می گویم که این یک خطر است و ما باید از این خطرات آگاه باشیم.

“و به همین دلیل یادآوری اهمیت دارد ، زیرا اگر به تاریخ نگاه کنید ، امیدوارم که از تجربیات آنها درس بگیرید و مطمئن شوید که در مورد نحوه مدیریت انواع منازعات منطقه ای که امروز در جهان شاهد آن هستیم بسیار محتاط هستید. “

نه آنچه که ارتش برای آن است

در یک مصاحبه جداگانه با رادیو تایمز ، سر نیک اعتراف کرد که در مورد احتمال اعزام ارتش به قفل انسداد ویروس کرونا در انگلیس ناراحت است.

وی گفت وادار كردن “مردم به بیرون آمدن از خیابان” “آنچه ارتش برای آن انجام می دهد نیست”.

سر نیک افزود: “من درگیر شدن در همه اینها لوس خواهم بود.

من پیشنهاد می کنم “افراد دیگری نیز هستند که صلاحیت بیشتری برای انجام این کار دارند.”

خطرناک برای فراموش کردن وحشت جنگ

رئیس ستاد دفاع ژنرال سر نیک کارتر (مرکز) در حال پیوستن به اعضای هر سه سرویس مسلح ، در ایستگاه واترلو ، لندن ، که برای حمایت از درخواست خشخاش لژیون سلطنتی انگلیس قدم گذاشته اند (عکس: گروهبان تاد / وزارت دفاع / PA)

وی که در موزه ارتش ملی لندن سخنرانی می کرد ، بر اهمیت روز یادآوری تأکید کرد – حتی در بحران ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی همیشگی.

وی توضیح داد: “این در مورد تکریم کسانی است که جان خود را در خدمت کشور ما گذاشتند و البته آنها این کار را کردند تا از شیوه زندگی و آزادی ما محافظت کنند.

“من فکر می کنم اگر این موضوع را فراموش کنیم بسیار خطرناک خواهد بود.

“زیرا من فکر می کنم آنچه فراموش خواهیم کرد وحشت واقعی جنگ است و اگر شما وحشت جنگ را فراموش کنید ، فکر می کنم خطر بزرگی که وجود دارد این است که مردم فکر می کنند رفتن به جنگ کاری منطقی است.”

جنگ ربات ها

علاوه بر این ، رئیس ستاد دفاع هنگام گفتگو با Sky News برای یادبود یکشنبه ، دیدگاهی از ارتش انگلیس در دهه 2030 ارائه داد و گفت که این اردو می تواند 90،000 سرباز انسانی و 30،000 روبات را تشکیل دهد.

این فرمانده ارشد تمایل به تسویه حساب چند ساله بودجه از سوی خزانه داری در ماه جاری را ابراز داشت تا ارتش بتواند سرمایه گذاری های طولانی مدت مورد نیاز برای مدرن سازی را انجام دهد.

وی گفت: “مدرنیزاسیون اساساً بدان معناست که شما برخی از قابلیت ها را پارک می کنید ، شاید از عصر صنعتی ، و می خواهید منتظر برخی از قابلیت های مورد نیاز برای عصر اطلاعات باشید.

“و اطمینان از انجام این کار البته بدان معنی است که شما به سرمایه گذاری طولانی مدت خود اعتماد دارید.”

در این ماه بررسی مجتمع قرار بود منتشر شود ، اما با توجه به همه گیری پیش بینی می شود که بیشتر به تأخیر بیفتد.

پیش بینی می شود این سند نحوه سازگاری نیروهای مسلح انگلیس را بیان کند ، تحلیلگران پیش بینی می کنند زره های سنگین مانند تانک ها و تأکید بیشتر بر نیروهای سبک تر ، چابک تر و همچنین سلاح های سایبری و وسایل نقلیه و هواپیماهای خودمختار.

ژنرال کارتر گفت: “من فکر می کنم شما می خواهید یک نیروهای مسلح را ببینید که برای دهه 2030 طراحی شده اند.”

“شما یک شبه به آنجا نخواهید رسید اما این مسیر حرکت است.”