داونینگ استریت تأکید می کند که خروج دومینیک کامینگ به معنای برنامه ریزی امتیازات ساعت 11 در مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا نیست

داونینگ استریت ادعا می کند که عزیمت دومینیک کامینگز می تواند زمینه را برای امتیازات آخرین لحظه انگلیس در مذاکرات پیرامون توافق تجاری پس از Brexit با اتحادیه اروپا فراهم کند.

سخنگوی رسمی بوریس جانسون در حالی که گفتگوها قرار است روز دوشنبه در بروکسل پس از “مکث” از سر گرفته شود ، اذعان داشت که زمان برای رفع اختلافات بین لندن و بروکسل “کمبود زمان” است.

اما وی اصرار داشت که پیشنهاداتی که انگلیس در مورد نقاط اصلی به دلیل خروج آقای کامینگز مصالحه خواهد کرد “به راحتی نادرست” بود.

وی گفت: “موقعیت دولت در رابطه با مذاکرات توافقنامه تجارت آینده بدون تغییر است.”

پیش بینی چرخش

وی در پاسخ به فیلیپ لمبرت ، رئیس سبزهای اروپایی ، که ادعا کرد این عزیمت قریب الوقوع “احتمالاً نشانه ای است که جانسون چرخش خود را آغاز کرده و در پایان شرایط اتحادیه اروپا را می پذیرد”.

مانفرد وبر ، نماینده پارلمان اروپا در آلمان ، رهبر بزرگترین حزب در پارلمان اروپا و از نزدیكان آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان ، جانسون را به چالش کشید تا با نزدیک شدن به آخرین مهلت توافق ، رهبری را نشان دهد.

“/>

ادامه مطلب

دومینیک کامینگز پس از اختلاف در خیابان داونینگ “بلافاصله” به عنوان مشاور عالی بوریس جانسون استعفا داد

آقای وبر به رادیو 4 بی بی سی گفت: “ما همچنین می توانیم این وضعیت را کاملا آشفته ببینیم که در آن ایده ای نداریم که واقعاً در انگلیس چه خطی وجود دارد.”

“وقت آن است که مسئولیت را به عهده بگیریم و به تفاهم مشترک برسیم. انگلیس خطوط قرمز دارد ، ما خطوط قرمز داریم ، بیایید اکنون به سازش برسیم. “

نقاط مهم باقی می مانند

دو طرف هنوز نتوانسته اند نقاط مهم دسترسی ترالهای اروپایی به آبهای انگلیس را پس از Brexit ، کمک های دولتی و نظارت بر هرگونه توافق حل کنند.

اگرچه ضرب الاجل های قبلی برای یک معامله فرا رسیده و از بین رفته است ، اما پذیرفتن ضمنی وجود دارد که معامله باید طی چند روز انجام شود تا زمان کافی برای تصویب آن در پایان دوره انتقال ماه آینده فراهم شود.

سخنگوی آقای جانسون گفت انگلیس هنوز خواهان توافق است ، اما اگر این امکان وجود ندارد آماده است “با شرایط سبک استرالیایی” – مختصر برای انتقال به قوانین سازمان تجارت جهانی با تعرفه ها و سهمیه ها.

وی افزود: “زمان بسیار کم است. دوره گذار در 31 دسامبر به پایان خواهد رسید ، در این شکی نیست. ما دوست داریم توافقی را بدست آوریم ، اما این توافق باید به توافق نامه ای برای احترام به حاکمیت انگلیس منجر شود. اگر نتوانیم به توافق تجارت آزاد برسیم ، آنگاه با شرایط سبک استرالیایی ترک خواهیم کرد. ”