خرید 3 هیوندای سوناتا، سانتافه یا توسان؟ کدام‌یک بهتر است؟

به اقتباس از سایت فرارو: هیوندای موتور که امروزه آن را به‌عنوان سومین برند خودروسازی بزرگ جهان می‌شناسیم، در سال 1967 تأسیس شد، اما پیشرفت حقیقی این شرکت و بهبود کیفیت محصولات آن از سال 2000 محقق شد. امروزه نام هیوندای در تمام جهان شناخته‌شده است و محصولات این برند به دلیل کیفیت و طراحی بسیار عالی، طرفداران زیادی دارد. در بازار ایران نیز شاهد محبوبیت بالای خودروهای هیوندای و بازار پررونق آن‌ها هستیم؛ اگرچه استقبال از تمام مدل‌ها به یک اندازه نیست. خریداران خودرو در ایران معمولاً به دنبال یک خودرو اقتصادی با آپشن‌های هرچه بیشتر هستند و نسل‌های جدید خودروهای هیوندای می‌توانند پاسخگوی این انتظارات باشند.

آنچه محصولات هیوندای به بازارهای جهانی ارائه می‌دهد، خودروهای خوش فیس با آپشن‌های متعدد و مشخصات فنی قوی هستند که انتظارات خریداران را در سطح جهانی برآورده می‌کند. این خودروها اگرچه در ایران با قیمت بالایی در دسترس خریداران قرار می‌گیرند، اما همچنان طرفداران زیاد و بازار پررونقی دارند. ازجمله پرفروش‌ترین خودروهای برند هیوندای می‌توان به خرید سانتافه، توسان و سوناتا اشاره کرد که در ادامه مطلب به بررسی بیشتر آن‌ها می‌پردازیم.

خرید توسان

هیوندای توسان یکی از پرفروش‌ترین خودروی کره‌ای در بازار ایران است که از سال 2007 به بازار ایران راه یافت. این خودرو در سه نسل تولید و عرضه‌شده است که همه آن‌ها در بازار ایران حضور دارند. ساده‌ترین مدل‌های هیوندای توسان نیز از آپشن‌های مطلوبی مانند آینه عقب الکترومکانیکی، آینه‌های جانبی تاشوی برقی، تهویه خودکار، مانیتور، کروز کنترل و…  برخوردارند. اما در مدل‌های فول آپشن می‌توان تجهیزات بسیار بیشتری مانند دوربین عقب، استارت دکمه‌ای، مانیتور 8 اینچی لمسی، اتولایت، چراغ چرخشی، کول باکس و بسیاری موارد دیگر را مشاهده کرد که خرید توسان را فقط برای کسانی‌که بودجه خوبی دارند ممکن کرده است.

هیوندای توسان نسل اول و دوم از یک پیشرانه 2.4 لیتری برخوردار هستند که در نسل سوم حجم آن به 2 لیتر تغییر کرده است.  به همین دلیل، شتاب گیری آن عادی و مشابه خودروهای خانوادگی بوده و آن‌گونه که انتظار می‌رفت از آن استقبال نشده است. نیروی این پیشرانه در نسل‌های اول از طریق یک گیربکس چهار دنده اتوماتیک و در نسل دوم و سوم توسط یک جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. مصرف سوخت خودرو از نسل اول تا سوم کاهش خوبی داشته و در توسان 2016-2017 شاهد مصرف 8.3 لیتر سوخت ترکیبی به ازای هر 100 کیلومتر هستیم. بازار خرید و فروش توسان در مقایسه با رقبای آن پررونق‌تر است و این را می‌توان مدیون امنیت بالا، آپشن‌های متعدد، مصرف سوخت پایین و طراحی مطلوب آن دانست. اما اگر چالاکی خودرو برایتان اولویت نیست، خرید توسان می‌تواند پاسخگوی نیازهای یک خانواده کم جمعت باشد.

خرید سانتافه

هیوندای سانتافه یکی دیگر از خودروهای پرفروش کره‌ای در بازار ایران است که چهار نسل از آن تولیدشده است. بااین‌حال، ورود سانتافه به ایران با نسل دوم آغاز شد و به دلیل تحریم‌های اعمال‌شده بر صنعت خودرو ایران، فرصت حضور نسل چهارم این خودرو در بازار ایران ایجاد نشد. سانتافه از زمان ورود به ایران تا اکنون از استقبال بسیار مطلوبی برخوردار بوده است. خودروهای نسل دوم هیوندای سانتافه با دو نوع موتور در بازار ایران حضور پیدا کردند. خودروهای مدل 2007-2009 نیروی به‌دست‌آمده از یک موتور 6 سیلندر 2.7 لیتری را توسط یک جعبه‌دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌کنند، اما حجم پیشرانه در فیس لیفت به 3.5 لیتر افزایش پیداکرده است و شتاب گیری آن مطلوبیت بیشتری دارد.

در نسل سوم شاهد بهره‌گیری خودرو از موتور 4 سیلندر 2.4 لیتری هستیم که دو نوع GDI و MPI به بازار ایران عرضه‌شده‌اند. به‌این‌ترتیب، شتاب گیری آن نسبت به نسل اول کاهش‌یافته است اما مصرف سوخت به ازای هر 100 کیلومتر را از 10.5 لیتر به 8.8 لیتر سوخت ترکیبی تغییر داده است. به دلیل برتری‌های ایمنی، رفاهی و مشخصات فنی، معامله و خرید سانتافه دست‌دوم توسط خریداران علاقه‌مند به فول آپشن‌های کره‌ای و کراس اوورها همچنان رونق خوبی دارد. همچنین بازار این خودرو بسیار شلوغ‌تر و پررونق‌تر از توسان است و به دلیل خریداران زیادی که برای سانتافه در بازار وجود دارند، آن را پول نقد نیز می‌خوانند. بنابراین، خرید سانتافه یک معامله مطمئن است. زیرا امنیت خودرو و قدرت نقد شوندگی آن در بهترین سطح انتظار قرار دارد.

خرید سوناتا

هیوندای سوناتا یکی از سدان‌های پرفروش است که از سال 2006 به بازار ایران قدم گذاشت. این خودرو کره‌ای در 7 نسل تولید و عرضه شد که گزینه‌های فول آپشن نیز در میان آن‌ها زیاد هستند. مواردی مانند سانروف، دوربین عقب، ورود بدون کلید، کروز کنترل، اتولایت، نمایشگر و… ازجمله تجهیزاتی هستند که در فول آپشن‌های عرضه‌شده در تمام 7 نسل سوناتا وجود دارند و رضایت خریداران ایرانی را به خود جلب کرده‌اند. کابین جادار، طراحی مناسب، امنیت بالا (4 ستاره ایمنی از موسسه یوروانکپ)، شتاب گیری مطلوب و مصرف سوخت پایین ازجمله دلایلی هستند که خرید سوناتا باوجود قیمت بالای آن در بازار ایران توجیه می‌کنند.

در میان خودروهای هیوندای سوناتا گزینه‌های هیبریدی نیز مشاهده می‌شود که مصرف سوخت را به‌شدت پایین آورده و شتاب گیری مناسبی را به راننده ارائه می‌دهند. درواقع خرید سوناتا بیشتر از خرید یک سدان شهری است. زیرا باوجود شتاب گیری مطلوب و سیستم تعلیق مناسب این خودرو، حس رانندگی با یک خودرو اسپرت را تجربه می‌کنید. پایداری و تعادل مناسب سوناتا، رانندگی در پیچ‌ها را ایمن‌تر و راحت‌تر کرده است. تمام اعضای خانواده این سدان محبوب، بازار پررونقی را در ایران تجربه کرده‌اند و پشت رقبایی مانند تویوتا کمری و کیا اپتیما را به خاک زده‌اند.

خرید خودروهای دست‌دوم کره‌ای را می‌توانید با بهره‌گیری از خدمات متعدد نمایشگاه آنلاین همراه مکانیک و کارشناسان و متخصصان فعال در تیم همراه مکانیک تسهیل کنید. مشاوران همراه مکانیک پیش از معامله تا عقد قولنامه در کنار شما هستند تا بتوانند تجربه خوب و جدیدی از « خرید سفارشی خودرو » را برایتان رقم بزنند. به‌منظور تسهیل امور و صرفه‌جویی در زمان همچنین می‌توانید از خدمات خرید سفارشی همراه مکانیک استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید وارد سایت hamrah-mechanic.com شده و یا با شماره تلفن 02145612000 تماس بگیرید.