جشن های جهانی دسامبر: Google Doodle در این ماه تعطیلات را در سراسر جهان جشن می گیرد

Google Doodle امروز آغاز ماه دسامبر را جشن می گیرد ، به کمک پرنده زرد کوچکی که چراغ های جن را در اطراف آرم خود پیچیده است.

کریسمس اکنون در گوشه گوشه است و خانواده ها خود را برای جشن گرفتن به شیوه ای کاملا متفاوت از معمول آماده می کنند.

هانوکا همچنین در دسامبر جشن گرفته می شود ، مانند Kwanzaa ، Yule و طرفداران طنز زینفلد، سنت کمی مفید Festivus.

در اینجا تقویمی از جشن های ماه وجود دارد.

هانوکا (10-18 دسامبر)

هانوکا یک جشنواره یهودی هشت روزه است که به طور سنتی در روز 25 ام ماه Kislev در تقویم عبری آغاز می شود. امسال ، پنجشنبه 10 دسامبر رخ می دهد.

هانوکا یادبود بازسازی مقدس معبد دوم در اورشلیم در طی شورش مکابیان علیه امپراتوری سلوکی است.

یک منوره سنتی (عکس: Wikimedia Commons)

با روشن كردن منوره – شمعی با نه شاخه مشاهده می شود. یک شاخه ، که معمولاً بالای یا زیر شاخه های دیگر قرار دارد ، شمعی را نگه می دارد که برای روشن کردن هشت شاخه دیگر استفاده می شود ، یکی از آنها هر شب روشن می شود.

برخی از یهودیان دوست دارند هانوکا را به روشی مشابه آنچه مسیحیان کریسمس را جشن می گیرند ، جشن و هدیه می دهند جشن بگیرند. غذاهای روغنی مانند لاتک محبوب هستند.

یول (21 دسامبر-1 ژانویه)

یول که با نام یولتید نیز شناخته می شود توسط مردم آلمان جشن گرفته می شود. این ریشه بت پرستانه دارد ، به ویژه برای خدای نورس اودین و جشنواره آنگلوساکسون مدرانیشت.

این روزها بیشتر شبیه کریسمس است و مردم برای صرف غذا و هدیه دادن جمع می شوند. در واقع ، این باعث ایجاد تعدادی از سنت های کریسمس ، مانند درخت یول.

این جشن را بیشتر مردم هیتنری و سایر اشکال نئوپگانیسم جشن می گیرند.

جشنواره (23 دسامبر)

Festivus به لطف زینفلد قسمت “اعتصاب”.

تعطیلات تقلیدی مقاومت در برابر مصرف گرایی کریسمس است و با ایستادن در اطراف یک تیر آلومینیومی بدون تزئین ، در مقابل درخت تزئین شده ، جشن گرفته می شود.

روایات شامل “انتقال شکایات” و “شاهکارهای نیرو” است ، در حالی که مردم همچنین به “معجزات Festivus” اشاره می کنند ، که در واقع رویدادهای قابل توضیح هستند.

کریسمس (25 دسامبر)

بیشتر دنیا کریسمس را در 25 دسامبر جشن می گیرند ، به مناسبت تولد عیسی مسیح.

این تاریخ انتخاب شد زیرا با تقویم رومی با انقلاب زمستانی مطابقت داشت. در واقع ، تاریخ تولد عیسی مجهول است.

برخی از مردم کریسمس را در 24 ام جشن می گیرند و فرهنگ های خاصی حتی در ژانویه جشن می گیرند.

مردم هدیه می دهند ، با خانواده جشن می گیرند و درختان خانه های خود را تزئین می کنند.

یک درخت کریسمس در Pottsville ، پنسیلوانیا روشن شد (عکس: AP)

روز بوکس (26 دسامبر)

تئوری های رقابتی برای چگونگی نامگذاری روز بعد از کریسمس وجود دارد.

یکی از آنها مربوط به جعبه های صدقه است که پس از کریسمس توسط کلیساها به افراد فقیر داده می شد ، این سنتی مربوط به قرون وسطی است.

فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد می گوید که این “اولین روز هفته پس از روز کریسمس است که به عنوان تعطیلاتی مشاهده می شود که در آن پستچی ها ، پسران کار و انواع مختلف خدمتکاران انتظار دارند یک جعبه کریسمس دریافت کنند” به عنوان تقدیر برای سال خدمت خود.

کوانزا (26 دسامبر-1 ژانویه)

Kwanzaa جشن فرهنگ آفریقایی-آمریکایی است که به مدت هفت روز ادامه دارد. در اول ژانویه با اهدای هدیه و اشتراک یک وعده غذایی پایان می یابد.

این جشنواره توسط مولانا کارنگا ، جشنواره مطالعات آفریقا و عضو فعال جنبش قدرت سیاه ایجاد شد و اولین بار در سال 1966 جشن گرفت.

وی این کار را پس از شورش های واتس آغاز کرد تا “به سیاه پوستان جایگزینی برای تعطیلات موجود بدهد و به سیاه پوستان فرصتی برای جشن گرفتن خود و تاریخ خود بدهد ، نه اینکه صرفاً از عمل جامعه غالب تقلید کند”.

شب سال نو (31 دسامبر)

جشن های سال نو به دلیل همه گیری Covid-19 امسال بسیار پرهیاهو خواهد بود.

با این حال ، بدون شک بسیاری از دیدن سال 2020 و خوشامدگویی در سال 2021 خوشحال خواهند شد ، به ویژه با احتمال وجود واکسن در افق.